Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Poznaj trzy rodzaje negocjacji i zacznij osiągać swoje cele!

Poznaj trzy rodzaje negocjacji i zacznij osiągać swoje cele!

W poszukiwaniu skutecznych technik negocjacyjnych bardzo często zapominamy, że nasz sukces nie zależy jedynie od siły wytoczonych argumentów, ale też od tego jaki rodzaj negocjacji podejmiemy. Wyróżniamy trzy rodzaje negocjacji, o tym który wybierzemy warto się nad tym zastanowić jeszcze zanim rozpoczniemy rozmowę. Jaki cel sobie stawiamy? Co chcemy osiągnąć? Czy jesteśmy w stanie osiągnąć to przy zachowaniu obopólnych korzyści? Odpowiedź na te pytania pozwala nam zakwalifikować negocjacje do jednej z trzech kategorii.

Przegrana – Przegrana

W wypadku tego typu negocjacji celem jest przegrana drugiej strony nawet kosztem własnych strat. Występuje najczęściej, gdy zwaśnione strony są ze sobą w konflikcie tak długo, że nie widzą innego sposobu na jego rozwiązanie i mają głębokie przekonanie, że nie są w stanie osiągnąć kompromisu. Przykładem może być strajk prowadzący do upadku firmy. Żadna ze stron nie otrzymuje w tym wypadku korzyści, a jedynie ponosi straty. Jest to rodzaj negocjacji, którego powinno się za wszelką cenę unikać.

Wygrana – Przegrana

Ten typ negocjacji preferują osoby posiadające przewagę nad partnerem. Można osiągnąć spore zyski, ale obie strony zdają sobie sprawę, że obejdzie się to kosztem dużych ustępstw drugiej strony. Prowadzenie takich negocjacji może być bardzo korzystne z ekonomicznego punktu widzenia, ale na dłuższą metę może ochłodzić nasze stosunki z polemistą. Nikt w końcu nie lubi być wykorzystywany i wieczne znajdowanie się po stronie przegranych skutecznie zniechęca do dalszych kontaktów.

Wygrana – Wygrana

Najtrudniejszy, ale długofalowo zdecydowanie najskuteczniejszy typ negocjacji. Strony na skutek wspólnego poszukiwania rozwiązań opartego na wzajemnym szacunku i zaufaniu dochodzą do podpisania kontraktu korzystnego dla obu stron. Żeby korzystać z tego rodzaju negocjacji trzeba umieć pozbyć się postawy roszczeniowej, a jednocześnie zachować asertywną. Ważne jest aby od początku nie ukrywać tego do czego dążymy i być gotowym na pewne ustępstwa w drodze kompromisu. Negocjacje te pomagają budować długotrwałe relacje między stronami i zachęcają do dalszej współpracy.

Po przeczytaniu tego artykułu powinieneś znać trzy rodzaje negocjacji oraz w zdecydowanie bardziej świadomy sposób podejmować negocjacje. Jeśli natomiast interesują cię najskuteczniejsze techniki negocjacyjne zapraszamy na nasze szkolenia podczas których poznasz je od podszewki.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.