Rotacja pracowników w firmie - jak ją zmniejszyć?

Jak zmniejszyć rotację w firmie?

Rotacja pracowników w firmie może jest problematycznym zjawiskiem. Warto dodać, że zbyt częsta rotacja pracowników potrafi całkowicie zdestabilizować pracę w zespole, co prowadzi do nieefektywnej pracy. Jak się łatwo domyślić, nieefektywna praca negatywnie odbija się na zyskach przedsiębiorstwa, dlatego zapobieganie rotacji w firmie jest niezwykle istotne. W jaki sposób zmniejszać rotacje pracowników w  firmie?

Rotacja pracowników – jeden z głównych powodów spadków efektywności w firmie

Każdy manager czy właściciel firmy wie, jak ważne jest wspólne działanie pracowników. Dzięki skoordynowanej pracy możliwe jest szybkie i efektywne osiąganie celów – dobrze zgrany zespół wie jak ze sobą współpracować, ponieważ poszczególni pracownicy znają się nie tylko na przestrzeni służbowej, ale także i tej osobistej. Rotacja pracowników rozburza spójnie działający zespół. Jeżeli rotacja ma charakter bardzo sporadyczny, to jest to całkowicie naturalne, gdyż takie są prawa rynku – jedni pracownicy odchodzą, inni zaś przychodzą na ich miejsce.

Sytuacja zmienia się kategorycznie, gdy rotacja zaczyna przybierać na sile. Ciągła zmiana pracowników negatywnie wpływa na pracę całego zespołu, który wcześniej działał spójnie i prężnie. Warto podkreślić, że duży wpływ na migrację i rotację pracowników ma kadra zarządzająca, ponieważ to właśnie managerowie zarządzają całą strukturą zespołu.

Regularne szkolenie kadry zarządzającej jest zatem jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na zmniejszenie rotacji w firmie. Co więcej, dzięki programowi Akademia Managera realizowanemu za pośrednictwem Bazy Usług Regionalnych, każda firma z sektora MŚP, czyli mikro, małych i średnich firm, ma szanse na uzyskanie aż 80% dofinansowania na szkolenie swoich pracowników. Jest to niebywałą szansa na zwiększenie kwalifikacji swoich pracowników, w tym także najważniejszego trzonu każdej firmy, czyli kadry managerskiej.

Dlaczego szkolenie z Akademia Managera zmniejszy rotacje pracowników?

Rotacja pracowników w firmie w zdecydowanej większości spowodowana jest błędami kadry zarządzającej. Złe i nieefektywne zarządzanie zespołem przyczynia się do problemów i kłopotów pracowników w danym zespole. Wówczas narasta frustracja, zaś pracownicy zaczynają obwiniać się nawzajem ze niepowodzenia. Taka atmosfera tylko potęguje nieefektywność pracy całego zespołu, co może dość wyraźnie odbijać się na zysku całej firmy.

Dlatego też tak istotne jest regularne szkolenie i kształcenie swojej kadry managerskiej. To właśnie managerowie są najważniejszymi osobami, które swoją kompetencją i wiedzą mogą prowadzić firmę w kierunku zrównoważonego rozwoju. Szkolenia z programu Akademia Managera to szansa na zwiększenie kwalifikacji swoich pracowników, co zdecydowanie ograniczy problem rotacji w firmie. Warto zaznaczyć, że szkolenia są dofinansowywane nawet do 80%, co pokazuje, że skuteczne szkolenie kadry zarządzającej wcale nie musi być bardzo kosztowne. Co więcej, jest to inwestycja długofalowa, która przynosi firmie wiele korzyści i przede wszystkim zmniejsza do akceptowalnego minimum rotację wśród pracowników.

Budżet programu dofinansowań Akademia Managera opiewa na zawrotną sumę 50 700 000 złotych, zaś środki na poszczególne makroregiony (których jest 5) wahają się od 7-9 milionów złotych. Warto podkreślić, że firma może starać się o dofinansowanie wyłącznie w makroregionie, w którym jest zarejestrowana.

Akademia managera – dlaczego warto wybrać szkolenia wartoszkolic.pl?

Akademia Managera to program dofinansowań przewidziany na lata 2020-2022. Dlatego nie warto odkładać na później udziału w tym projekcie pomagającym na zwiększenie kwalifikacji pracowników. Jako jedna z najlepszych firm szkoleniowych, oferujemy wysokiej jakości szkolenia dla pracowników, a także szkolenia kadry zarządzającej. W wartoszkolic.pl podchodzimy indywidualnie do każdego klienta, dzięki czemu szkolenie jest w pełni spersonalizowane. Nasze szkolenia managerskie pozwalają zmniejszyć rotację pracowników do minimum.

Dają managerom teoretyczną i przede wszystkim praktyczną wiedzę o tym, w jaki sposób optymalnie zarządzać zespołem.

Wysoka jakość naszych szkoleń wynika z wieloletniego doświadczenia, a także praktycznej wiedzy naszych wykwalifikowanych szkoleniowców. Nasza efektywność to wynik pracy na realnych przykładach codziennych sytuacji zawodowych. Przekłada się to na pakiet solidnych i sprawdzonych rozwiązań gotowych do wykorzystania w praktyce.

Co więcej, w wartoszkolic.pl pozyskujemy środki, przeprowadzamy szkolenie i następnie rozliczamy dofinansowanie. Warto w tym miejscu wyraźnie zaznaczyć, że zapewniamy wysoką skuteczność, ponieważ ponad 80% złożonych przez nas wniosków uzyskuje dofinansowanie. W przypadku odmowy ponosimy cały koszt szkolenia, zaś klient nie płaci nic.

Szkolenie managerskie z programu dofinansowań Akademia Managera jest doskonałym sposobem na zmniejszenie rotacji pracowników. W wartoszkolic.pl wiemy, jak wyszkolić dobrze zarządzającą kadrę managerską, dlatego nasze szkolenia cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Postaw na profesjonalistów i zmniejsz rotacje pracowników w swojej firmie!

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.