Skuteczne narzędzia marketingu internetowego

Internet jest narzędziem dającym niemal nieograniczone możliwości i stanowi główną formę kontaktu ze światem. Nic zatem dziwnego, że większość przedsiębiorców decyduje się na promowanie swojej firmy w Sieci. Choć jest to najłatwiejsza forma dotarcia do klientów, przebicie się przez nieustannie rosnącą konkurencję jest ogromnym wyzwaniem. Aby zaistnieć w Internecie trzeba mieć nie tylko dobry pomysł, ale także plan, w jaki sposób tą ideę rozpropagować. W tym właśnie celu powstały specjalne narzędzia marketingu online, które skutecznie pomagają generować większy ruch na stronie.

Newsletter
E-mail marketing to jednak z najpopularniejszych form pozyskiwania klientów. Służy on do informowania odbiorców na temat nowości i ciekawych ofert na naszej stronie. W tym celu musimy pozyskać adres e-mail subskrybenta. Niestety wymaga to rejestracji w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych). Stworzenie newslettera wymaga sporego nakładu czasowego oraz znajomości podstawowych zasad jego kreowania. W przeciwnym razie, wiadomość wyląduje w spamie lub uzyska bardzo mały współczynnik otwieralności. Na ograniczenia kampanii e-mailowej niestety bardzo duży wpływ mają także ad-blockery w przeglądarkach. Niemniej jednak ta forma e-marketingu ma swoje zalety. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych wiadomości, które zwiększają powracalność na stronę nawet o 5%!

Notyfikacje web push
Web push to nowoczesna i niezwykle skuteczna forma marketingu internetowego. Na przestrzeni dwóch ostatnich lat stała się godnym następcą tradycyjnego newslettera. Notyfikacje web push to małe, prostokątne okienka, pojawiające się dolnym rogu ekranu. Składają się z grafiki, tekstu oraz linku prowadzącego na właściwą stronę. Największą zaletą takich powiadomień jest to, iż działają nawet, jeśli odbiorca ma zamkniętą przeglądarkę, bądź ogląda ofertę konkurencji. Samo stworzenie takich wiadomości zajmuje dosłownie kilka sekund. Niektóre platformy w swojej ofercie mają tzw. marketing automation, który umożliwia segmentację odbiorców, ratowanie porzuconych koszyków oraz śledzi zachowania subskrybentów w czasie rzeczywistym. Ta forma marketingu jest w stanie zwiększyć skuteczność prowadzonego biznesu internetowego nawet o 10%. Technologia web push nie korzysta z plików cookies, ani żadnych danych osobowych. Identyfikacja odbiorców następuje tylko poprzez przeglądarkę internetową, co nie wymaga rejestracji w GIODO.

Facebook Ads
Facebook jest platformą stosowaną w każdym zakątku świata. Użytkownicy sami zamieszczają w niej szczegółowe informacje o sobie, dlatego wymierzenie w nich najatrakcyjniejszych ofert nie stanowi większych trudności. Facebook Ad jest narzędziem stworzonym do targetowania odbiorców na podstawie lokalizacji, płci, wieku, a nawet zainteresowań czy sympatii politycznych oraz kierowania w nich określonych kampanii. Co więcej, za pomocą specjalnego kodu (piksel konwersji), można stworzyć konkretną grupę odbiorców i wyświetlać im reklamy na zasadzie remarketingu (wyświetlanie komunikatu osobom, które wcześniej wykonały konkretną akcję, np. kliknęły w link prowadzący do naszego sklepu).

Google AdWords
Jest to najbardziej popularne, płatne narzędzie do tworzenia kampanii marketingowych. Umożliwia on pokazywanie linków na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przy użyciu konkretnej frazy. Oprócz tego pokazuje się także na witrynach partnerskich. Osoba korzystająca z tej formy marketingu płaci tylko za kliknięcia, a nie za samo wyświetlanie reklamy, co jest jej niewątpliwym atutem.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.