Skuteczne narzędzia marketingu internetowego

Internet jest narzędziem dającym niemal nieograniczone możliwości i stanowi główną formę kontaktu ze światem. Nic zatem dziwnego, że większość przedsiębiorców decyduje się na promowanie swojej firmy w Sieci. Choć jest to najłatwiejsza forma dotarcia do klientów, przebicie się przez nieustannie rosnącą konkurencję jest ogromnym wyzwaniem. Aby zaistnieć w Internecie trzeba mieć nie tylko dobry pomysł, ale także plan, w jaki sposób tą ideę rozpropagować. W tym właśnie celu powstały specjalne narzędzia marketingu online, które skutecznie pomagają generować większy ruch na stronie.

Newsletter
E-mail marketing to jednak z najpopularniejszych form pozyskiwania klientów. Służy on do informowania odbiorców na temat nowości i ciekawych ofert na naszej stronie. W tym celu musimy pozyskać adres e-mail subskrybenta. Niestety wymaga to rejestracji w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych). Stworzenie newslettera wymaga sporego nakładu czasowego oraz znajomości podstawowych zasad jego kreowania. W przeciwnym razie, wiadomość wyląduje w spamie lub uzyska bardzo mały współczynnik otwieralności. Na ograniczenia kampanii e-mailowej niestety bardzo duży wpływ mają także ad-blockery w przeglądarkach. Niemniej jednak ta forma e-marketingu ma swoje zalety. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych wiadomości, które zwiększają powracalność na stronę nawet o 5%!

Notyfikacje web push
Web push to nowoczesna i niezwykle skuteczna forma marketingu internetowego. Na przestrzeni dwóch ostatnich lat stała się godnym następcą tradycyjnego newslettera. Notyfikacje web push to małe, prostokątne okienka, pojawiające się dolnym rogu ekranu. Składają się z grafiki, tekstu oraz linku prowadzącego na właściwą stronę. Największą zaletą takich powiadomień jest to, iż działają nawet, jeśli odbiorca ma zamkniętą przeglądarkę, bądź ogląda ofertę konkurencji. Samo stworzenie takich wiadomości zajmuje dosłownie kilka sekund. Niektóre platformy w swojej ofercie mają tzw. marketing automation, który umożliwia segmentację odbiorców, ratowanie porzuconych koszyków oraz śledzi zachowania subskrybentów w czasie rzeczywistym. Ta forma marketingu jest w stanie zwiększyć skuteczność prowadzonego biznesu internetowego nawet o 10%. Technologia web push nie korzysta z plików cookies, ani żadnych danych osobowych. Identyfikacja odbiorców następuje tylko poprzez przeglądarkę internetową, co nie wymaga rejestracji w GIODO.

Facebook Ads
Facebook jest platformą stosowaną w każdym zakątku świata. Użytkownicy sami zamieszczają w niej szczegółowe informacje o sobie, dlatego wymierzenie w nich najatrakcyjniejszych ofert nie stanowi większych trudności. Facebook Ad jest narzędziem stworzonym do targetowania odbiorców na podstawie lokalizacji, płci, wieku, a nawet zainteresowań czy sympatii politycznych oraz kierowania w nich określonych kampanii. Co więcej, za pomocą specjalnego kodu (piksel konwersji), można stworzyć konkretną grupę odbiorców i wyświetlać im reklamy na zasadzie remarketingu (wyświetlanie komunikatu osobom, które wcześniej wykonały konkretną akcję, np. kliknęły w link prowadzący do naszego sklepu).

Google AdWords
Jest to najbardziej popularne, płatne narzędzie do tworzenia kampanii marketingowych. Umożliwia on pokazywanie linków na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przy użyciu konkretnej frazy. Oprócz tego pokazuje się także na witrynach partnerskich. Osoba korzystająca z tej formy marketingu płaci tylko za kliknięcia, a nie za samo wyświetlanie reklamy, co jest jej niewątpliwym atutem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd…
dowiedz się więcej