Skuteczne narzędzia marketingu internetowego

Internet jest narzędziem dającym niemal nieograniczone możliwości i stanowi główną formę kontaktu ze światem. Nic zatem dziwnego, że większość przedsiębiorców decyduje się na promowanie swojej firmy w Sieci. Choć jest to najłatwiejsza forma dotarcia do klientów, przebicie się przez nieustannie rosnącą konkurencję jest ogromnym wyzwaniem. Aby zaistnieć w Internecie trzeba mieć nie tylko dobry pomysł, ale także plan, w jaki sposób tą ideę rozpropagować. W tym właśnie celu powstały specjalne narzędzia marketingu online, które skutecznie pomagają generować większy ruch na stronie.

Newsletter
E-mail marketing to jednak z najpopularniejszych form pozyskiwania klientów. Służy on do informowania odbiorców na temat nowości i ciekawych ofert na naszej stronie. W tym celu musimy pozyskać adres e-mail subskrybenta. Niestety wymaga to rejestracji w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych). Stworzenie newslettera wymaga sporego nakładu czasowego oraz znajomości podstawowych zasad jego kreowania. W przeciwnym razie, wiadomość wyląduje w spamie lub uzyska bardzo mały współczynnik otwieralności. Na ograniczenia kampanii e-mailowej niestety bardzo duży wpływ mają także ad-blockery w przeglądarkach. Niemniej jednak ta forma e-marketingu ma swoje zalety. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych wiadomości, które zwiększają powracalność na stronę nawet o 5%!

Notyfikacje web push
Web push to nowoczesna i niezwykle skuteczna forma marketingu internetowego. Na przestrzeni dwóch ostatnich lat stała się godnym następcą tradycyjnego newslettera. Notyfikacje web push to małe, prostokątne okienka, pojawiające się dolnym rogu ekranu. Składają się z grafiki, tekstu oraz linku prowadzącego na właściwą stronę. Największą zaletą takich powiadomień jest to, iż działają nawet, jeśli odbiorca ma zamkniętą przeglądarkę, bądź ogląda ofertę konkurencji. Samo stworzenie takich wiadomości zajmuje dosłownie kilka sekund. Niektóre platformy w swojej ofercie mają tzw. marketing automation, który umożliwia segmentację odbiorców, ratowanie porzuconych koszyków oraz śledzi zachowania subskrybentów w czasie rzeczywistym. Ta forma marketingu jest w stanie zwiększyć skuteczność prowadzonego biznesu internetowego nawet o 10%. Technologia web push nie korzysta z plików cookies, ani żadnych danych osobowych. Identyfikacja odbiorców następuje tylko poprzez przeglądarkę internetową, co nie wymaga rejestracji w GIODO.

Facebook Ads
Facebook jest platformą stosowaną w każdym zakątku świata. Użytkownicy sami zamieszczają w niej szczegółowe informacje o sobie, dlatego wymierzenie w nich najatrakcyjniejszych ofert nie stanowi większych trudności. Facebook Ad jest narzędziem stworzonym do targetowania odbiorców na podstawie lokalizacji, płci, wieku, a nawet zainteresowań czy sympatii politycznych oraz kierowania w nich określonych kampanii. Co więcej, za pomocą specjalnego kodu (piksel konwersji), można stworzyć konkretną grupę odbiorców i wyświetlać im reklamy na zasadzie remarketingu (wyświetlanie komunikatu osobom, które wcześniej wykonały konkretną akcję, np. kliknęły w link prowadzący do naszego sklepu).

Google AdWords
Jest to najbardziej popularne, płatne narzędzie do tworzenia kampanii marketingowych. Umożliwia on pokazywanie linków na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przy użyciu konkretnej frazy. Oprócz tego pokazuje się także na witrynach partnerskich. Osoba korzystająca z tej formy marketingu płaci tylko za kliknięcia, a nie za samo wyświetlanie reklamy, co jest jej niewątpliwym atutem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.