Sprawny handlowiec. Doradztwo dla sklepów meblowych Halidor
W dniach 24 czerwca – 3 lipca przeprowadziliśmy usługę doradztwa dla firmy Halidor. W spotkaniu wzięło udział pięć osób, pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż i obsługę klienta.
Halidor to firma działająca w branży stolarskiej, z siedzibą w Tomaszowie Mazowieckim. Halidor posiada dwa salony meblowe: Halidor Meble oraz Halidor Meble BRW.
Cele szkolenia
Głównym celem cyklu spotkań doradczych poprowadzonych dla firmy Halidor była poprawa jakości obsługi klientów w sklepach Halidor, a w konsekwencji wzrost ich lojalności – zwiększenie liczby odbiorców dokonujących transakcji wielokrotnie, długofalowo.
Przebieg szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnicy poznali narzędzia pozwalające na zwiększenie skuteczności w komunikacji z klientem, budowanie relacji z klientem (np. model hojności społecznej, czy przykłady zastosowania języka sprzedażowego).
Na część praktyczną złożyły się:
- Studium przypadku,
- Warsztaty: odgrywanie ról w zaproponowanych przez trenera scenariuszach,
- Gra zespołowa,
- Praca indywidualna.
W tym ostatnim punkcie dokonaliśmy analizy stylów sprzedażowych oraz sposobów komunikacji z klientem każdego uczestnika. Na tej podstawie mogliśmy udzielić pogłębionych, dobrze dopasowanych porad rozwijająco- korygujących.
Spotkanie objęło następujące zagadnienia:
- narzędzia wspierające obsługę posprzedażową,
- sposoby rozwiązywania reklamacji z wykorzystaniem technik asertywnych,
- świadome stosowanie technik i narzędzi negocjacyjnych przyspieszających rozwiązywanie trudnych sytuacji z klientem,
- modele radzenia sobie z obiekcjami,
- kompleksowa obsługa klienta.
Rezultaty szkolenia
Pracownicy z dużo większą świadomością będą odkrywać styl komunikacji klienta i stosować techniki sprzedażowe.
W trakcie spotkania opracowaliśmy wspólnie z uczestnikami „plan awaryjny” na wypadek niepożądanych sytuacji, takich jak np. uszkodzony towar, czy wydłużony czas realizacji. Czyli ujmując sprawę bardziej formalnie:
Stworzyliśmy dopasowany do indywidualnych potrzeb profilu firmy sposób domykania transakcji, z uwzględnieniem amortyzowania reakcji klienta
Ten gotowy plan na trudne sytuacje zdecydowanie podniósł pewność siebie przeszkolonych osób. W tym momencie mają one zdecydowanie lepszą pozycję negocjacyjną w stosunku do klienta zgłaszającego obiekcje. W przełożeniu na sytuacje sprzedażowe może to oczywiście przełożyć się na zwiększenie skuteczności sprzedawców.
Trenerzy „Warto Szkolić”