Storytelling – przyciągnij klientów dzięki opowiadaniu historii

Storytelling jest narzędziem, po które sięga coraz więcej firm. Mechanizm ten z roku na rok zdobywa nowych zwolenników, podbijając świat biznesu i marketingu. Specjaliści Warto Szkolić, wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom promowania swojej marki i opracowywania skutecznej strategii marketingowej, oferuje klientom szkolenia, których celem jest zapoznanie naszych kursantów z tajnikami skutecznego storytellingu.

Czym właściwie jest storytelling?

Storytelling to kreowanie tekstu marketingowego poprzez stworzenie opowieści, chwytliwej dla odbiorcy i przemycającej informacje o danej marce lub produkcie. Poprzez tę opowieść autor tekstu próbuje zbudować swoistą więź między klientem a marką/produktem. Tekst ma bardzo charakterystyczną strukturę i stałe elementy. Chociaż w świecie marketingu storytelling jest stosunkowo nową konstrukcją, to jednak jego źródła należy się doszukiwać w czasach starożytnych – w mitach, legendach i podaniach.

Jaki jest cel storytellingu?

W zasadzie należałoby wskazać na co najmniej trzy zasadnicze cele storytellingu. Po pierwsze tekst powinien przekazywać określone fakty. Po drugie powinien on wzbudzać określone emocje. Po trzecie natomiast musi skłaniać odbiorców do określonego działania. Nie wszystkie te cele muszą występować łącznie, w kontekście jednego tekstu. Można z nich stworzyć „miksturę” o dowolnej konfiguracji.

W jaki sposób napisać chwytliwy tekst?

Kluczem do sukcesu jest właściwe określenie grupy docelowej. Tekst należy pisać z myślą o konkretnym podmiocie – co go zainteresuje, jaki język będzie mu najbardziej odpowiadał, czy lepiej napisać dłuższy, analityczny tekst czy krótką historyjkę z puentą. W pewnym sensie zatem storytelling posiada znamiona manipulacji. Pisząc chwytliwy, przyciągający uwagę tekst, powinniśmy skupić się na „mocnym” tytule, który w odpowiedni sposób zarysuje temat. Do tego należy dołożyć krótki wstęp, który zasieje w głowie czytelnika ziarenko ciekawości. A potem już można puścić wodze fantazji, przy sprytnym wpleceniu w tekst fraz, zachęcających do kupna określonego produktu lub nakłaniających klienta do podjęcia pewnych czynności.

Dlaczego storytelling to przyszłość marketingu?

Storytelling to zupełnie inne oblicze reklamy. Nie jest podawanym klientowi na tacy produktem, ale sprytną manipulacją, pozwalającą na wykreowaniu w głowie odbiorcy myśli, że TEN produkt jest czymś absolutnie niezbędnym, co musi mieć, ponieważ rozwiąże to wszelkie jego problemy – podobnie jak zrobił to z kłopotami pana Zdzisława czy innego Wacława, który w naszej historii borykał się z podobnymi dylematami.

Szkolenie szyte na miarę

Specjaliści Warto Szkolić starają się tworzyć szkolenia, dostosowane do obecnej sytuacji w świecie marketingu. W ocenie naszych specjalistów w storytellingu tkwi przyszłość reklamy, dlatego włączyliśmy to zagadnienie do naszej oferty. W naszej pracy używamy różnorodnych narzędzi, które podnoszą efektywność naszych szkoleń. Stawiamy przede wszystkim na zdobywanie umiejętności praktycznych, a nie „suchą” teorię. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń do nas!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.