Storytelling – przyciągnij klientów dzięki opowiadaniu historii

Storytelling jest narzędziem, po które sięga coraz więcej firm. Mechanizm ten z roku na rok zdobywa nowych zwolenników, podbijając świat biznesu i marketingu. Specjaliści Warto Szkolić, wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom promowania swojej marki i opracowywania skutecznej strategii marketingowej, oferuje klientom szkolenia, których celem jest zapoznanie naszych kursantów z tajnikami skutecznego storytellingu.

Czym właściwie jest storytelling?

Storytelling to kreowanie tekstu marketingowego poprzez stworzenie opowieści, chwytliwej dla odbiorcy i przemycającej informacje o danej marce lub produkcie. Poprzez tę opowieść autor tekstu próbuje zbudować swoistą więź między klientem a marką/produktem. Tekst ma bardzo charakterystyczną strukturę i stałe elementy. Chociaż w świecie marketingu storytelling jest stosunkowo nową konstrukcją, to jednak jego źródła należy się doszukiwać w czasach starożytnych – w mitach, legendach i podaniach.

Jaki jest cel storytellingu?

W zasadzie należałoby wskazać na co najmniej trzy zasadnicze cele storytellingu. Po pierwsze tekst powinien przekazywać określone fakty. Po drugie powinien on wzbudzać określone emocje. Po trzecie natomiast musi skłaniać odbiorców do określonego działania. Nie wszystkie te cele muszą występować łącznie, w kontekście jednego tekstu. Można z nich stworzyć „miksturę” o dowolnej konfiguracji.

W jaki sposób napisać chwytliwy tekst?

Kluczem do sukcesu jest właściwe określenie grupy docelowej. Tekst należy pisać z myślą o konkretnym podmiocie – co go zainteresuje, jaki język będzie mu najbardziej odpowiadał, czy lepiej napisać dłuższy, analityczny tekst czy krótką historyjkę z puentą. W pewnym sensie zatem storytelling posiada znamiona manipulacji. Pisząc chwytliwy, przyciągający uwagę tekst, powinniśmy skupić się na „mocnym” tytule, który w odpowiedni sposób zarysuje temat. Do tego należy dołożyć krótki wstęp, który zasieje w głowie czytelnika ziarenko ciekawości. A potem już można puścić wodze fantazji, przy sprytnym wpleceniu w tekst fraz, zachęcających do kupna określonego produktu lub nakłaniających klienta do podjęcia pewnych czynności.

Dlaczego storytelling to przyszłość marketingu?

Storytelling to zupełnie inne oblicze reklamy. Nie jest podawanym klientowi na tacy produktem, ale sprytną manipulacją, pozwalającą na wykreowaniu w głowie odbiorcy myśli, że TEN produkt jest czymś absolutnie niezbędnym, co musi mieć, ponieważ rozwiąże to wszelkie jego problemy – podobnie jak zrobił to z kłopotami pana Zdzisława czy innego Wacława, który w naszej historii borykał się z podobnymi dylematami.

Szkolenie szyte na miarę

Specjaliści Warto Szkolić starają się tworzyć szkolenia, dostosowane do obecnej sytuacji w świecie marketingu. W ocenie naszych specjalistów w storytellingu tkwi przyszłość reklamy, dlatego włączyliśmy to zagadnienie do naszej oferty. W naszej pracy używamy różnorodnych narzędzi, które podnoszą efektywność naszych szkoleń. Stawiamy przede wszystkim na zdobywanie umiejętności praktycznych, a nie „suchą” teorię. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń do nas!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej