Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Storytelling – przyciągnij klientów dzięki opowiadaniu historii - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Storytelling – przyciągnij klientów dzięki opowiadaniu historii

Storytelling jest narzędziem, po które sięga coraz więcej firm. Mechanizm ten z roku na rok zdobywa nowych zwolenników, podbijając świat biznesu i marketingu. Specjaliści Warto Szkolić, wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom promowania swojej marki i opracowywania skutecznej strategii marketingowej, oferuje klientom szkolenia, których celem jest zapoznanie naszych kursantów z tajnikami skutecznego storytellingu.

Czym właściwie jest storytelling?

Storytelling to kreowanie tekstu marketingowego poprzez stworzenie opowieści, chwytliwej dla odbiorcy i przemycającej informacje o danej marce lub produkcie. Poprzez tę opowieść autor tekstu próbuje zbudować swoistą więź między klientem a marką/produktem. Tekst ma bardzo charakterystyczną strukturę i stałe elementy. Chociaż w świecie marketingu storytelling jest stosunkowo nową konstrukcją, to jednak jego źródła należy się doszukiwać w czasach starożytnych – w mitach, legendach i podaniach.

Jaki jest cel storytellingu?

W zasadzie należałoby wskazać na co najmniej trzy zasadnicze cele storytellingu. Po pierwsze tekst powinien przekazywać określone fakty. Po drugie powinien on wzbudzać określone emocje. Po trzecie natomiast musi skłaniać odbiorców do określonego działania. Nie wszystkie te cele muszą występować łącznie, w kontekście jednego tekstu. Można z nich stworzyć „miksturę” o dowolnej konfiguracji.

W jaki sposób napisać chwytliwy tekst?

Kluczem do sukcesu jest właściwe określenie grupy docelowej. Tekst należy pisać z myślą o konkretnym podmiocie – co go zainteresuje, jaki język będzie mu najbardziej odpowiadał, czy lepiej napisać dłuższy, analityczny tekst czy krótką historyjkę z puentą. W pewnym sensie zatem storytelling posiada znamiona manipulacji. Pisząc chwytliwy, przyciągający uwagę tekst, powinniśmy skupić się na „mocnym” tytule, który w odpowiedni sposób zarysuje temat. Do tego należy dołożyć krótki wstęp, który zasieje w głowie czytelnika ziarenko ciekawości. A potem już można puścić wodze fantazji, przy sprytnym wpleceniu w tekst fraz, zachęcających do kupna określonego produktu lub nakłaniających klienta do podjęcia pewnych czynności.

Dlaczego storytelling to przyszłość marketingu?

Storytelling to zupełnie inne oblicze reklamy. Nie jest podawanym klientowi na tacy produktem, ale sprytną manipulacją, pozwalającą na wykreowaniu w głowie odbiorcy myśli, że TEN produkt jest czymś absolutnie niezbędnym, co musi mieć, ponieważ rozwiąże to wszelkie jego problemy – podobnie jak zrobił to z kłopotami pana Zdzisława czy innego Wacława, który w naszej historii borykał się z podobnymi dylematami.

Szkolenie szyte na miarę

Specjaliści Warto Szkolić starają się tworzyć szkolenia, dostosowane do obecnej sytuacji w świecie marketingu. W ocenie naszych specjalistów w storytellingu tkwi przyszłość reklamy, dlatego włączyliśmy to zagadnienie do naszej oferty. W naszej pracy używamy różnorodnych narzędzi, które podnoszą efektywność naszych szkoleń. Stawiamy przede wszystkim na zdobywanie umiejętności praktycznych, a nie „suchą” teorię. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń do nas!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawowe zasady obsługi klienta dla każdego handlowca

Kluczowa rola obsługi klienta i budowania relacji W dzisiejszym konkurencyjnym świecie sprzedaży jakość obsługi klienta stanowi fundament sukcesu każdego handlowca. Klienci oczekują nie tylko profesjonalizmu, ale także indywidualnego podejścia i zaangażowania na każdym etapie procesu zakupowego. Dobra obsługa klienta nie polega jedynie na realizacji zamówienia – to przede wszystkim budowanie trwałych relacji, które sprawiają, że klient wraca, poleca firmę…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Tajniki skutecznej sprzedaży  – wszystko co musisz wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż to jeden z najważniejszych filarów sukcesu w biznesie. Bez względu na branżę, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów czy usług jest kluczowa dla przetrwania i rozwoju każdej firmy. Nie jest to jednak jedynie kwestia oferowania dobrego produktu – skuteczna sprzedaż wymaga zrozumienia potrzeb klienta, umiejętności budowania relacji z klientami i odpowiedniego reagowania na zmieniające się trendy rynkowe. To również sztuka komunikacji i negocjacji, która łączy…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Właściwe zarządzanie towarem w sklepie spożywczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie towarem jako fundament sukcesu sklepu spożywczego Właściwe zarządzanie towarem to fundament efektywnego funkcjonowania każdego sklepu spożywczego. Przemyślane planowanie zakupów, optymalizacja zapasów, organizacja przestrzeni półkowej – merchandising oraz skuteczna promocja to kluczowe elementy, które wpływają na wyniki sprzedaży, ograniczenie strat oraz zadowolenie klientów. Odpowiednie działania w tym zakresie nie tylko wspierają rentowność sklepu, ale także poprawiają wrażenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.