Storytelling – przyciągnij klientów dzięki opowiadaniu historii

Storytelling jest narzędziem, po które sięga coraz więcej firm. Mechanizm ten z roku na rok zdobywa nowych zwolenników, podbijając świat biznesu i marketingu. Specjaliści Warto Szkolić, wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom promowania swojej marki i opracowywania skutecznej strategii marketingowej, oferuje klientom szkolenia, których celem jest zapoznanie naszych kursantów z tajnikami skutecznego storytellingu.

Czym właściwie jest storytelling?

Storytelling to kreowanie tekstu marketingowego poprzez stworzenie opowieści, chwytliwej dla odbiorcy i przemycającej informacje o danej marce lub produkcie. Poprzez tę opowieść autor tekstu próbuje zbudować swoistą więź między klientem a marką/produktem. Tekst ma bardzo charakterystyczną strukturę i stałe elementy. Chociaż w świecie marketingu storytelling jest stosunkowo nową konstrukcją, to jednak jego źródła należy się doszukiwać w czasach starożytnych – w mitach, legendach i podaniach.

Jaki jest cel storytellingu?

W zasadzie należałoby wskazać na co najmniej trzy zasadnicze cele storytellingu. Po pierwsze tekst powinien przekazywać określone fakty. Po drugie powinien on wzbudzać określone emocje. Po trzecie natomiast musi skłaniać odbiorców do określonego działania. Nie wszystkie te cele muszą występować łącznie, w kontekście jednego tekstu. Można z nich stworzyć „miksturę” o dowolnej konfiguracji.

W jaki sposób napisać chwytliwy tekst?

Kluczem do sukcesu jest właściwe określenie grupy docelowej. Tekst należy pisać z myślą o konkretnym podmiocie – co go zainteresuje, jaki język będzie mu najbardziej odpowiadał, czy lepiej napisać dłuższy, analityczny tekst czy krótką historyjkę z puentą. W pewnym sensie zatem storytelling posiada znamiona manipulacji. Pisząc chwytliwy, przyciągający uwagę tekst, powinniśmy skupić się na „mocnym” tytule, który w odpowiedni sposób zarysuje temat. Do tego należy dołożyć krótki wstęp, który zasieje w głowie czytelnika ziarenko ciekawości. A potem już można puścić wodze fantazji, przy sprytnym wpleceniu w tekst fraz, zachęcających do kupna określonego produktu lub nakłaniających klienta do podjęcia pewnych czynności.

Dlaczego storytelling to przyszłość marketingu?

Storytelling to zupełnie inne oblicze reklamy. Nie jest podawanym klientowi na tacy produktem, ale sprytną manipulacją, pozwalającą na wykreowaniu w głowie odbiorcy myśli, że TEN produkt jest czymś absolutnie niezbędnym, co musi mieć, ponieważ rozwiąże to wszelkie jego problemy – podobnie jak zrobił to z kłopotami pana Zdzisława czy innego Wacława, który w naszej historii borykał się z podobnymi dylematami.

Szkolenie szyte na miarę

Specjaliści Warto Szkolić starają się tworzyć szkolenia, dostosowane do obecnej sytuacji w świecie marketingu. W ocenie naszych specjalistów w storytellingu tkwi przyszłość reklamy, dlatego włączyliśmy to zagadnienie do naszej oferty. W naszej pracy używamy różnorodnych narzędzi, które podnoszą efektywność naszych szkoleń. Stawiamy przede wszystkim na zdobywanie umiejętności praktycznych, a nie „suchą” teorię. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń do nas!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.