Strategia komunikacji i zarządzania hotelami

Strategia komunikacji i zarządzania hotelem

Branża hotelarska to sektor, który w ostatnich latach prężnie się rozwija. Ma to związek z dwoma najważniejszymi czynnikami. Z jednej strony rośnie zainteresowanie podróżujących tym, aby zatrzymać się w miejscu o wysokim standardzie. Z drugiej zaś – hotele są często ważną lokalizacją dla przedsiębiorców. Zatrzymują się w nich podczas wyjazdów służbowych, a także organizują tam spotkania i konferencje. 

Te czynniki sprawiają, że rosną oczekiwania gości korzystających z usług hotelowych. Osoby zarządzające takimi obiektami mierzą się więc z dużym wyzwaniem. 

Dlaczego budowanie marki hotelu zaczyna się od skutecznej komunikacji?

Osobom prowadzącym hotele zależy na zdobyciu bazy stałych gości, a także na regularnym pozyskiwaniu nowych rezerwacji. Od tego zależą dochody obiektu. Dlatego też pierwszą kwestią, którą należy brać pod uwagę w zarządzaniu hotelem, jest opracowanie atrakcyjnej i spójnej strategii komunikacyjnej. Pozwala ona wyróżnić się na tle innych obiektów i wzbudzić zainteresowanie. 

Wielu specjalistów związanych z branżą hotelarską mierzy się na co dzień ze sporą konkurencją. Dotyczy to przede wszystkim obiektów położonych w popularnych regionach turystycznych oraz dużych miastach. Często dla osób zainteresowanych pobytem kolejne przeglądane oferty wyglądają bliźniaczo podobnie. W tym momencie na ostateczną decyzję wpływają zwykle niuanse. Warto mieć tego świadomość i to wykorzystać. 

Planowanie działań marketingowych najlepiej zacząć od określenia grupy docelowej oraz profilu gości, którzy najczęściej odwiedzają obiekt. Na tej podstawie można zaplanować kolejne działania. Z kolei brak tak kluczowych definicji powoduje, że komunikacja staje się dość przypadkowa i nie przynosi oczekiwanych efektów. 

Skuteczną strategią komunikacyjną jest z pewnością znalezienie wyróżników oferty oraz odwołanie się do emocji. Pobyt w wysokiej klasy hotelu zawsze wiąże się z pewnym przeżyciem. Jest to bowiem przełamanie codzienności i okazja do przebywania w otoczeniu, które gwarantuje relaks. Warto uwypuklić te atuty, aby wzbudzić w gościach chęć do tego, aby to przeżyć.

Trafne określenie roli managera hotelu

Podobnie jak w każdym innym biznesie, także w usługach hotelarskich wiele zależy od osób zarządzających obiektem oraz personelem. Dlatego, myśląc o rozwoju marki, dobrze jest na bieżąco przyglądać się jej codziennemu funkcjonowaniu i w razie potrzeby wdrażać do nich niezbędne modyfikacje. 

W hotelu jeszcze bardziej wzrasta ranga założenia, że każdy pracownik jest ambasadorem marki. Od jego postawy, zaangażowania i pozytywnego podejścia zależy to, jaką opinię o danym miejscu wyrobią sobie odwiedzające je osoby. Potrzebna jest zatem sprawna praca zespołowa każdego pracownika. Z kolei rola menadżera hotelu polega w dużej mierze na dbaniu o przyjęte standardy oraz umiejętnym motywowaniu zespołu. 

Praca w tej branży bywa bardzo dynamiczna. Z tego powodu, poza określonymi ścieżkami działania, które pozwalają na bieżącą realizację zadań, ważna jest też duża elastyczność. Dzięki niej trudna sprawa zostanie rozwiązana w sposób satysfakcjonujący gości.

Osoba zarządzająca powinna cieszyć się autorytetem wśród pracowników. To powoduje, że w trudnych okolicznościach praca przebiega szybko i bez niepotrzebnych sprzeczek. 

Jakie działania warto wdrożyć, zarządzając obiektem hotelowym?

Podstawą wszelkich przedsięwzięć powinna być usystematyzowana wiedza, która pozwala na weryfikację dotychczasowych rozwiązań oraz wprowadzenie nowych pomysłów. Z tego powodu warto zaplanować udział pracowników w szkoleniach z zarządzania hotelem. Poruszane w poszczególnych modułach tematy pozwalają na zapoznanie się ze wszystkimi najważniejszymi kwestiami związanymi z prowadzeniem takiego obiektu.

Czasami menadżerowie hotelu korzystają z ogólnych programów przeznaczonych dla kadry zarządzającej. Jednak mankamentem takich spotkań jest to, że poruszana problematyka niekoniecznie ma zastosowanie w branży hotelarskiej. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie ze szkoleń przygotowanych właśnie z myślą o pracownikach tego sektora.

W ofercie Warto Szkolić znajduje się pakiet warsztatów dla osób zarządzających hotelami. Oferta wyróżnia się tym, że uczestnik spotkań kończy poszczególne moduły z konkretnymi umiejętnościami, które może od razu wdrożyć w codziennej pracy. 

Najważniejsze kompetencje rozwijanie podczas szkoleń dla branży hotelarskiej to:

  • planowanie i wdrożenie strategii komunikacyjnej;
  • konstruowanie skutecznych ofert;
  • prowadzenie skutecznej promocji obiektu;
  • efektywne zarządzanie zespołem;
  • opracowanie działań, które pomogą zwiększyć zyski. 

Udział w takich warsztatach to gotowa pigułka wiedzy pozwalająca na przyjrzenie się bieżącym wyzwaniom i znalezienie dla nich rozwiązań. Uczestnicy podkreślają, że dzięki szkoleniom są w stanie działać efektywniej, a wdrożone przez nich rozwiązania mają duży wpływ na ilość rezerwacji i opinie, jakie pozostawią goście korzystający z obiektu. 

Skorzystaj ze szkolenia i podnieś zarządzanie swoim hotelem na wyższy poziom!

Paulina Michalska

Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz liczbę zapytań ofertowych, wzmacniając pozycję marki na rynku.

dowiedz się więcej

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój, Wywiad

Efektywna komunikacja lidera z zespołem w sieci sklepów spożywczych. Wywiad z Pawłem Głowackim

Dlaczego komunikacja lidera w sklepie ma kluczowe znaczenie? Skuteczna komunikacja lidera z zespołem to jedna z kluczowych kompetencji zarządczych w środowisku handlu detalicznego. W branży, gdzie codzienność jest szybka, zadania zmienne, a relacje intensywne – to właśnie sposób rozmowy, przekazu i reakcji lidera wpływa na atmosferę pracy, motywację zespołu i jakość obsługi klienta. Od tego, jak lider mówi, słucha i reaguje, zależy nie tylko sprawność operacyjna…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.