Strategia komunikacji i zarządzania hotelami

Strategia komunikacji i zarządzania hotelem

Branża hotelarska to sektor, który w ostatnich latach prężnie się rozwija. Ma to związek z dwoma najważniejszymi czynnikami. Z jednej strony rośnie zainteresowanie podróżujących tym, aby zatrzymać się w miejscu o wysokim standardzie. Z drugiej zaś – hotele są często ważną lokalizacją dla przedsiębiorców. Zatrzymują się w nich podczas wyjazdów służbowych, a także organizują tam spotkania i konferencje. 

Te czynniki sprawiają, że rosną oczekiwania gości korzystających z usług hotelowych. Osoby zarządzające takimi obiektami mierzą się więc z dużym wyzwaniem. 

Dlaczego budowanie marki hotelu zaczyna się od skutecznej komunikacji?

Osobom prowadzącym hotele zależy na zdobyciu bazy stałych gości, a także na regularnym pozyskiwaniu nowych rezerwacji. Od tego zależą dochody obiektu. Dlatego też pierwszą kwestią, którą należy brać pod uwagę w zarządzaniu hotelem, jest opracowanie atrakcyjnej i spójnej strategii komunikacyjnej. Pozwala ona wyróżnić się na tle innych obiektów i wzbudzić zainteresowanie. 

Wielu specjalistów związanych z branżą hotelarską mierzy się na co dzień ze sporą konkurencją. Dotyczy to przede wszystkim obiektów położonych w popularnych regionach turystycznych oraz dużych miastach. Często dla osób zainteresowanych pobytem kolejne przeglądane oferty wyglądają bliźniaczo podobnie. W tym momencie na ostateczną decyzję wpływają zwykle niuanse. Warto mieć tego świadomość i to wykorzystać. 

Planowanie działań marketingowych najlepiej zacząć od określenia grupy docelowej oraz profilu gości, którzy najczęściej odwiedzają obiekt. Na tej podstawie można zaplanować kolejne działania. Z kolei brak tak kluczowych definicji powoduje, że komunikacja staje się dość przypadkowa i nie przynosi oczekiwanych efektów. 

Skuteczną strategią komunikacyjną jest z pewnością znalezienie wyróżników oferty oraz odwołanie się do emocji. Pobyt w wysokiej klasy hotelu zawsze wiąże się z pewnym przeżyciem. Jest to bowiem przełamanie codzienności i okazja do przebywania w otoczeniu, które gwarantuje relaks. Warto uwypuklić te atuty, aby wzbudzić w gościach chęć do tego, aby to przeżyć.

Trafne określenie roli managera hotelu

Podobnie jak w każdym innym biznesie, także w usługach hotelarskich wiele zależy od osób zarządzających obiektem oraz personelem. Dlatego, myśląc o rozwoju marki, dobrze jest na bieżąco przyglądać się jej codziennemu funkcjonowaniu i w razie potrzeby wdrażać do nich niezbędne modyfikacje. 

W hotelu jeszcze bardziej wzrasta ranga założenia, że każdy pracownik jest ambasadorem marki. Od jego postawy, zaangażowania i pozytywnego podejścia zależy to, jaką opinię o danym miejscu wyrobią sobie odwiedzające je osoby. Potrzebna jest zatem sprawna praca zespołowa każdego pracownika. Z kolei rola menadżera hotelu polega w dużej mierze na dbaniu o przyjęte standardy oraz umiejętnym motywowaniu zespołu. 

Praca w tej branży bywa bardzo dynamiczna. Z tego powodu, poza określonymi ścieżkami działania, które pozwalają na bieżącą realizację zadań, ważna jest też duża elastyczność. Dzięki niej trudna sprawa zostanie rozwiązana w sposób satysfakcjonujący gości.

Osoba zarządzająca powinna cieszyć się autorytetem wśród pracowników. To powoduje, że w trudnych okolicznościach praca przebiega szybko i bez niepotrzebnych sprzeczek. 

Jakie działania warto wdrożyć, zarządzając obiektem hotelowym?

Podstawą wszelkich przedsięwzięć powinna być usystematyzowana wiedza, która pozwala na weryfikację dotychczasowych rozwiązań oraz wprowadzenie nowych pomysłów. Z tego powodu warto zaplanować udział pracowników w szkoleniach z zarządzania hotelem. Poruszane w poszczególnych modułach tematy pozwalają na zapoznanie się ze wszystkimi najważniejszymi kwestiami związanymi z prowadzeniem takiego obiektu.

Czasami menadżerowie hotelu korzystają z ogólnych programów przeznaczonych dla kadry zarządzającej. Jednak mankamentem takich spotkań jest to, że poruszana problematyka niekoniecznie ma zastosowanie w branży hotelarskiej. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie ze szkoleń przygotowanych właśnie z myślą o pracownikach tego sektora.

W ofercie Warto Szkolić znajduje się pakiet warsztatów dla osób zarządzających hotelami. Oferta wyróżnia się tym, że uczestnik spotkań kończy poszczególne moduły z konkretnymi umiejętnościami, które może od razu wdrożyć w codziennej pracy. 

Najważniejsze kompetencje rozwijanie podczas szkoleń dla branży hotelarskiej to:

  • planowanie i wdrożenie strategii komunikacyjnej;
  • konstruowanie skutecznych ofert;
  • prowadzenie skutecznej promocji obiektu;
  • efektywne zarządzanie zespołem;
  • opracowanie działań, które pomogą zwiększyć zyski. 

Udział w takich warsztatach to gotowa pigułka wiedzy pozwalająca na przyjrzenie się bieżącym wyzwaniom i znalezienie dla nich rozwiązań. Uczestnicy podkreślają, że dzięki szkoleniom są w stanie działać efektywniej, a wdrożone przez nich rozwiązania mają duży wpływ na ilość rezerwacji i opinie, jakie pozostawią goście korzystający z obiektu. 

Skorzystaj ze szkolenia i podnieś zarządzanie swoim hotelem na wyższy poziom!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.