Strategia komunikacji i zarządzania hotelami
Strategia komunikacji i zarządzania hotelem
Branża hotelarska to sektor, który w ostatnich latach prężnie się rozwija. Ma to związek z dwoma najważniejszymi czynnikami. Z jednej strony rośnie zainteresowanie podróżujących tym, aby zatrzymać się w miejscu o wysokim standardzie. Z drugiej zaś – hotele są często ważną lokalizacją dla przedsiębiorców. Zatrzymują się w nich podczas wyjazdów służbowych, a także organizują tam spotkania i konferencje.
Te czynniki sprawiają, że rosną oczekiwania gości korzystających z usług hotelowych. Osoby zarządzające takimi obiektami mierzą się więc z dużym wyzwaniem.
Dlaczego budowanie marki hotelu zaczyna się od skutecznej komunikacji?
Osobom prowadzącym hotele zależy na zdobyciu bazy stałych gości, a także na regularnym pozyskiwaniu nowych rezerwacji. Od tego zależą dochody obiektu. Dlatego też pierwszą kwestią, którą należy brać pod uwagę w zarządzaniu hotelem, jest opracowanie atrakcyjnej i spójnej strategii komunikacyjnej. Pozwala ona wyróżnić się na tle innych obiektów i wzbudzić zainteresowanie.
Wielu specjalistów związanych z branżą hotelarską mierzy się na co dzień ze sporą konkurencją. Dotyczy to przede wszystkim obiektów położonych w popularnych regionach turystycznych oraz dużych miastach. Często dla osób zainteresowanych pobytem kolejne przeglądane oferty wyglądają bliźniaczo podobnie. W tym momencie na ostateczną decyzję wpływają zwykle niuanse. Warto mieć tego świadomość i to wykorzystać.
Planowanie działań marketingowych najlepiej zacząć od określenia grupy docelowej oraz profilu gości, którzy najczęściej odwiedzają obiekt. Na tej podstawie można zaplanować kolejne działania. Z kolei brak tak kluczowych definicji powoduje, że komunikacja staje się dość przypadkowa i nie przynosi oczekiwanych efektów.
Skuteczną strategią komunikacyjną jest z pewnością znalezienie wyróżników oferty oraz odwołanie się do emocji. Pobyt w wysokiej klasy hotelu zawsze wiąże się z pewnym przeżyciem. Jest to bowiem przełamanie codzienności i okazja do przebywania w otoczeniu, które gwarantuje relaks. Warto uwypuklić te atuty, aby wzbudzić w gościach chęć do tego, aby to przeżyć.
Trafne określenie roli managera hotelu
Podobnie jak w każdym innym biznesie, także w usługach hotelarskich wiele zależy od osób zarządzających obiektem oraz personelem. Dlatego, myśląc o rozwoju marki, dobrze jest na bieżąco przyglądać się jej codziennemu funkcjonowaniu i w razie potrzeby wdrażać do nich niezbędne modyfikacje.
W hotelu jeszcze bardziej wzrasta ranga założenia, że każdy pracownik jest ambasadorem marki. Od jego postawy, zaangażowania i pozytywnego podejścia zależy to, jaką opinię o danym miejscu wyrobią sobie odwiedzające je osoby. Potrzebna jest zatem sprawna praca zespołowa każdego pracownika. Z kolei rola menadżera hotelu polega w dużej mierze na dbaniu o przyjęte standardy oraz umiejętnym motywowaniu zespołu.
Praca w tej branży bywa bardzo dynamiczna. Z tego powodu, poza określonymi ścieżkami działania, które pozwalają na bieżącą realizację zadań, ważna jest też duża elastyczność. Dzięki niej trudna sprawa zostanie rozwiązana w sposób satysfakcjonujący gości.
Osoba zarządzająca powinna cieszyć się autorytetem wśród pracowników. To powoduje, że w trudnych okolicznościach praca przebiega szybko i bez niepotrzebnych sprzeczek.
Jakie działania warto wdrożyć, zarządzając obiektem hotelowym?
Podstawą wszelkich przedsięwzięć powinna być usystematyzowana wiedza, która pozwala na weryfikację dotychczasowych rozwiązań oraz wprowadzenie nowych pomysłów. Z tego powodu warto zaplanować udział pracowników w szkoleniach z zarządzania hotelem. Poruszane w poszczególnych modułach tematy pozwalają na zapoznanie się ze wszystkimi najważniejszymi kwestiami związanymi z prowadzeniem takiego obiektu.
Czasami menadżerowie hotelu korzystają z ogólnych programów przeznaczonych dla kadry zarządzającej. Jednak mankamentem takich spotkań jest to, że poruszana problematyka niekoniecznie ma zastosowanie w branży hotelarskiej. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie ze szkoleń przygotowanych właśnie z myślą o pracownikach tego sektora.
W ofercie Warto Szkolić znajduje się pakiet warsztatów dla osób zarządzających hotelami. Oferta wyróżnia się tym, że uczestnik spotkań kończy poszczególne moduły z konkretnymi umiejętnościami, które może od razu wdrożyć w codziennej pracy.
Najważniejsze kompetencje rozwijanie podczas szkoleń dla branży hotelarskiej to:
- planowanie i wdrożenie strategii komunikacyjnej;
- konstruowanie skutecznych ofert;
- prowadzenie skutecznej promocji obiektu;
- efektywne zarządzanie zespołem;
- opracowanie działań, które pomogą zwiększyć zyski.
Udział w takich warsztatach to gotowa pigułka wiedzy pozwalająca na przyjrzenie się bieżącym wyzwaniom i znalezienie dla nich rozwiązań. Uczestnicy podkreślają, że dzięki szkoleniom są w stanie działać efektywniej, a wdrożone przez nich rozwiązania mają duży wpływ na ilość rezerwacji i opinie, jakie pozostawią goście korzystający z obiektu.
Skorzystaj ze szkolenia i podnieś zarządzanie swoim hotelem na wyższy poziom!