Stres i wypalenie zawodowe – jak pomóc swoim pracownikom? Szkolenie dla Bama Logistic

Dziewiętnastego maja przeprowadziliśmy szkolenie z zakresu radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym dla firmy logistyczno-spedycyjnej Bama Logistic. W spotkaniu wzięło udział dwunastu pracowników.

BAMA Logistic to przedsiębiorstwo spedycyjne świadczące usługi transportowe w kraju i za granicą. Wyróżnikiem firmy jest dbałość o cały łańcuch dostaw: od załadunku i przewozu, poprzez rozładunek, udostępnianie magazynów. A także pomoc w dopełnieniu formalności koniecznych do transportu towaru w Polsce i za granicą.

Cele szkolenia

Firma zdecydowała się na skorzystanie z naszego szkolenia, aby wzmocnić wśród pracowników umiejętności radzenia sobie ze stresem. A także rozwinąć w nich odporność na wypalenie zawodowe. Głównym celem szkolenia było więc zapoznanie uczestników z narzędziami do zapobiegania i zmniejszania stresu w życiu osobistym i zawodowym. A także odkrycie z pomocą trenera metod radzenia sobie ze stresem najlepiej dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb, charakteru oraz stylu pracy.

Pracownicy przedsiębiorstw logistycznych narażeni są na wyjątkowo wysoki poziom stresu: konieczność podejmowania błyskawicznych decyzji, szybkiej komunikacji, prowadzenie negocjacji cenowych, czy przekazywanie klientom informacji o opóźnieniach w dostawach; to wszystko zadania niewątpliwie wymagające dużej odporności na stres. Sytuacji nie poprawia praca na zmiany, również w nocy. Dlatego w przedsiębiorstwach logistycznych i spedycyjnych ważnym elementem polityki pracowniczej są regularne szkolenia, pomagając zatrudnionym opanować stres. A w konsekwencji chroniąc firmę przed koniecznością częstego szukania nowych pracowników.

Przebieg szkolenia

Podczas szkolenia stosowano mini wykład oraz pracowano metodami aktywnymi, na które składały się: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, dyskusje kierowane, wymiana doświadczeń, ankiety i kwestionariusze. Duży nacisk położono na trening praktycznych umiejętności relaksacyjnych, wspomagających odprężenie, regenerację i redukcję stresu, naukę wizualizacji i krótkich metod praktycznych obniżających napięcie, a więc m.in.:

  • naukę świadomego oddychania,
  • oddechu przeponowego,
  • relaksacji Jacobsona,
  • elementów asan jogi.

[table id=3 /]

Rezultaty szkolenia

Szkolenie dostarczyło uczestnikom wiedzy oraz umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz wypalenia zawodowego. Uczestnicy nabyli i rozwinęli:

  • praktyczne umiejętności redukowania stresu,
  • radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i trudnych,
  • uświadomili sobie znaczenie własnych emocji,
  • opanowali techniki ułatwiające kontrolowanie stresu, oraz metody pozwalające na długofalowe radzenie sobie ze stresem.

Dziękujemy pracownikom firmy Bama Logistic za czynny udział w szkoleniu. Życzymy pracownikom satysfakcji z wykonywanej pracy. Mamy nadzieję, że przekazane podczas szkolenia metody walki ze stresem przyniosą trwałe, pozytywne zmiany w jakości codziennej pracy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.