Stres i wypalenie zawodowe – jak pomóc swoim pracownikom? Szkolenie dla Bama Logistic

Dziewiętnastego maja przeprowadziliśmy szkolenie z zakresu radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym dla firmy logistyczno-spedycyjnej Bama Logistic. W spotkaniu wzięło udział dwunastu pracowników.

BAMA Logistic to przedsiębiorstwo spedycyjne świadczące usługi transportowe w kraju i za granicą. Wyróżnikiem firmy jest dbałość o cały łańcuch dostaw: od załadunku i przewozu, poprzez rozładunek, udostępnianie magazynów. A także pomoc w dopełnieniu formalności koniecznych do transportu towaru w Polsce i za granicą.

Cele szkolenia

Firma zdecydowała się na skorzystanie z naszego szkolenia, aby wzmocnić wśród pracowników umiejętności radzenia sobie ze stresem. A także rozwinąć w nich odporność na wypalenie zawodowe. Głównym celem szkolenia było więc zapoznanie uczestników z narzędziami do zapobiegania i zmniejszania stresu w życiu osobistym i zawodowym. A także odkrycie z pomocą trenera metod radzenia sobie ze stresem najlepiej dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb, charakteru oraz stylu pracy.

Pracownicy przedsiębiorstw logistycznych narażeni są na wyjątkowo wysoki poziom stresu: konieczność podejmowania błyskawicznych decyzji, szybkiej komunikacji, prowadzenie negocjacji cenowych, czy przekazywanie klientom informacji o opóźnieniach w dostawach; to wszystko zadania niewątpliwie wymagające dużej odporności na stres. Sytuacji nie poprawia praca na zmiany, również w nocy. Dlatego w przedsiębiorstwach logistycznych i spedycyjnych ważnym elementem polityki pracowniczej są regularne szkolenia, pomagając zatrudnionym opanować stres. A w konsekwencji chroniąc firmę przed koniecznością częstego szukania nowych pracowników.

Przebieg szkolenia

Podczas szkolenia stosowano mini wykład oraz pracowano metodami aktywnymi, na które składały się: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, dyskusje kierowane, wymiana doświadczeń, ankiety i kwestionariusze. Duży nacisk położono na trening praktycznych umiejętności relaksacyjnych, wspomagających odprężenie, regenerację i redukcję stresu, naukę wizualizacji i krótkich metod praktycznych obniżających napięcie, a więc m.in.:

  • naukę świadomego oddychania,
  • oddechu przeponowego,
  • relaksacji Jacobsona,
  • elementów asan jogi.

[table id=3 /]

Rezultaty szkolenia

Szkolenie dostarczyło uczestnikom wiedzy oraz umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz wypalenia zawodowego. Uczestnicy nabyli i rozwinęli:

  • praktyczne umiejętności redukowania stresu,
  • radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i trudnych,
  • uświadomili sobie znaczenie własnych emocji,
  • opanowali techniki ułatwiające kontrolowanie stresu, oraz metody pozwalające na długofalowe radzenie sobie ze stresem.

Dziękujemy pracownikom firmy Bama Logistic za czynny udział w szkoleniu. Życzymy pracownikom satysfakcji z wykonywanej pracy. Mamy nadzieję, że przekazane podczas szkolenia metody walki ze stresem przyniosą trwałe, pozytywne zmiany w jakości codziennej pracy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej