Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd tak duża popularność szkoleń online, czyli e-learningu. Opiszemy również wady i zalety tego rozwiązania. Nabywanie kompetencji zawodowych dzięki wykorzystaniu internetu jeszcze nigdy nie było tak popularne.

Dlaczego szkolenia online są cenione? – Zalety

Opisywana forma edukacji jest dostosowana do nowych technologii. Trzeba zatem podkreślić w tym przypadku wygodę użytkowników. Niektóre osoby musiałyby jeszcze kilka lat temu dojeżdżać na przykład do dużego miasta na określoną godzinę po to, aby odbyć spotkanie w ramach kursu. Dzisiaj to kompletnie niepotrzebne. Szkolenia w wersji online to oszczędność nie tylko dla klientów, ale również dla osób bądź też firm, które je przeprowadzają. W końcu uczestnik nie musi wydawać pieniędzy na dojazd, a trener bądź też prowadzący zajęcia nie potrzebuje wynajmować na szkolenia sali. Przy solidnych umiejętnościach i kompetencjach zespołu trenerów możliwe jest równie efektywne nabywanie wiedzy i umiejętności co w przypadku szkoleń stacjonarnych. Jeżeli chcesz się przekonać, czy na pewno to prawda, weź udział w szkoleniach, które prowadzimy drogą internetową. Referencje, które otrzymaliśmy, mówią same za siebie.

Wady szkoleń online

Niekiedy zdecydowanie lepiej jest uczyć się osobiście. Dlaczego? Otóż pomimo nowoczesnych technologii niektóre osoby najlepiej przyswajają wiedzę oraz umiejętności w sytuacji, gdy mają bezpośredni kontakt z prowadzącym oraz innymi uczestnikami szkolenia. W takiej sytuacji kursant otrzymuje dodatkową motywację i jest mu po prostu łatwiej. Dodatkowo niektórzy ludzie zdalnie mają mniejszą produktywność. Dotyczy to zarówno nauki, jak i pracy. Nieprzypadkowo tak dużą popularnością cieszą się biura coworkingowe.

Zdarzają się osoby, które po prostu wolą być na miejscu i mieć bezpośredni kontakt z innymi uczestnikami kursów, a także z trenerami. Dla takich ludzi również przygotowaliśmy mnóstwo szkoleń. Wszystko zależy jednak od tego, w jakiej dziedzinie chcesz podnieść swoje kompetencje. Wady e-learningu są wyłącznie subiektywne, pomijając branże, w których konieczna jest fizyczna obecność na miejscu kursu. Zastanów się zatem, czy wolisz uczyć się online, czy zależy Ci na osobistym kontakcie z uczestnikami i trenerem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.