Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd tak duża popularność szkoleń online, czyli e-learningu. Opiszemy również wady i zalety tego rozwiązania. Nabywanie kompetencji zawodowych dzięki wykorzystaniu internetu jeszcze nigdy nie było tak popularne.

Dlaczego szkolenia online są cenione? – Zalety

Opisywana forma edukacji jest dostosowana do nowych technologii. Trzeba zatem podkreślić w tym przypadku wygodę użytkowników. Niektóre osoby musiałyby jeszcze kilka lat temu dojeżdżać na przykład do dużego miasta na określoną godzinę po to, aby odbyć spotkanie w ramach kursu. Dzisiaj to kompletnie niepotrzebne. Szkolenia w wersji online to oszczędność nie tylko dla klientów, ale również dla osób bądź też firm, które je przeprowadzają. W końcu uczestnik nie musi wydawać pieniędzy na dojazd, a trener bądź też prowadzący zajęcia nie potrzebuje wynajmować na szkolenia sali. Przy solidnych umiejętnościach i kompetencjach zespołu trenerów możliwe jest równie efektywne nabywanie wiedzy i umiejętności co w przypadku szkoleń stacjonarnych. Jeżeli chcesz się przekonać, czy na pewno to prawda, weź udział w szkoleniach, które prowadzimy drogą internetową. Referencje, które otrzymaliśmy, mówią same za siebie.

Wady szkoleń online

Niekiedy zdecydowanie lepiej jest uczyć się osobiście. Dlaczego? Otóż pomimo nowoczesnych technologii niektóre osoby najlepiej przyswajają wiedzę oraz umiejętności w sytuacji, gdy mają bezpośredni kontakt z prowadzącym oraz innymi uczestnikami szkolenia. W takiej sytuacji kursant otrzymuje dodatkową motywację i jest mu po prostu łatwiej. Dodatkowo niektórzy ludzie zdalnie mają mniejszą produktywność. Dotyczy to zarówno nauki, jak i pracy. Nieprzypadkowo tak dużą popularnością cieszą się biura coworkingowe.

Zdarzają się osoby, które po prostu wolą być na miejscu i mieć bezpośredni kontakt z innymi uczestnikami kursów, a także z trenerami. Dla takich ludzi również przygotowaliśmy mnóstwo szkoleń. Wszystko zależy jednak od tego, w jakiej dziedzinie chcesz podnieść swoje kompetencje. Wady e-learningu są wyłącznie subiektywne, pomijając branże, w których konieczna jest fizyczna obecność na miejscu kursu. Zastanów się zatem, czy wolisz uczyć się online, czy zależy Ci na osobistym kontakcie z uczestnikami i trenerem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak skutecznie rekrutować i przeprowadzać selekcję pracowników – wywiad z Angeliką Kuczyńską

Rekrutacja przyszłości: jak budować strategie dopasowane do realiów rynku i potrzeb organizacji W świecie, w którym rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, dobra rekrutacja przestaje być tylko działaniem operacyjnym – staje się elementem strategicznym, wpływającym bezpośrednio na rozwój i konkurencyjność organizacji. Dzisiejsi kandydaci nie tylko szukają pracy – oni oceniają, porównują i wybierają pracodawców, którzy oferują coś więcej niż…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.