Szkolenia z merchandisingu – konieczność czy fanaberia?

Kluczem do sukcesu w dziedzinie handlu jest przede wszystkim wiedza na temat psychologii konsumenta. Na co zwraca on uwagę, w jaki sposób i dlaczego. Czy pewne kolory, zapach a nawet światło sprawiają, że klient chętnie sięga po dany produkt? Mówią, że diabeł tkwi w szczegółach, co i w tym przypadku świetnie się sprawdza. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak takie „drobnostki” wpływają na decyzję klienta. Niestety ta niewiedza skutkuje brakiem zysków. W tym właśnie celu powstały odpowiednie szkolenia z merchandisingu, których misją jest pokazanie w jaki sposób wykorzystać dostępną powierzchnię, aby zmaksymalizować sprzedaż i wypromować markę.

Jak wyglądają kursy z merchandisingu?

Zwykle takie kursy trwają kilka dni i prowadzone są przez doświadczonych specjalistów. Ich zadaniem jest przekazanie słuchaczom zarówno wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznych. Odpowiadają oni na pytania jak zaaranżować przestrzeń, co powinno znajdować się w witrynach sklepowych oraz jak skutecznie wyeksponować konkretne towary. Wszystko ma oczywiście związek z aspektami psychologicznymi człowieka. Materiałami do nauki są między innymi autentyczne kejsy, przytaczane w oparciu o wiedzę coacha. Zajęcia odbywają się także na zasadzie burzy mózgów, odgrywanych scenek, dyskusji oraz prezentacji, co zwiększa zaangażowanie uczestników i pomaga im zapamiętać większą ilość informacji. Nieodłącznym elementem szkolenia jest również skuteczna rozmowa z klientem. I choć dzisiejszym rynkiem handlowym rządzą supermarkety, gdzie rola ekspedienta jest mocno ograniczona, tak w mniejszych, osiedlowych sklepikach umiejętność perswazji sprzedawcy bardzo się przydaje. Jak przekonać kogoś do zakupu produktu, którego nie potrzebuje? Tego właśnie można się dowiedzieć, uczestnicząc w kursie z obszaru merchanidisngu.

Co można uzyskać?

Korzyści z takich szkoleń są ogromne. Począwszy od przekonujących sztuczek psychologicznych, skończywszy na podniesieniu efektywności sprzedaży. Dowiadujemy się, że klient, choć zupełnie tego nie odczuwa, za pomocą prowadzonej przez nas gry kolorów czy techniki ekspozycji, jest niemal „zmuszony” do zakupu. Czy to przypadek, że towar, który bardzo chcemy sprzedać, znajduje się na wysokości oczu, w środku głównej alejki? Co więcej, zdobyte przez nas umiejętności również świetnie sprawdzą się w negocjacjach z przedstawicielami handlowymi. Po ukończeniu szkolenia otrzymujemy także certyfikat, potwierdzający nabyte umiejętności.

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Ze szkoleń z merchidinsingu mogą korzystać nie tylko pracownicy i właściciele sklepów. Konsumenci, którzy chcą uchronić się przed „marketingowymi pułapkami” również są mile widziani. Czy warto? Choć wiele osób nie chce inwestować w dodatkowe zajęcia i woli działać na własną rękę, jest to tylko pozorna oszczędność. Wszyscy dobrze wiemy, że aby poradzić sobie z dużą konkurencją, trzeba być najlepszym. Dlatego też warto oddać się w ręce specjalistów, by mieć pewność, że nasz biznes będzie dobrze prosperował.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.