Szkolenia z merchandisingu – konieczność czy fanaberia?

Kluczem do sukcesu w dziedzinie handlu jest przede wszystkim wiedza na temat psychologii konsumenta. Na co zwraca on uwagę, w jaki sposób i dlaczego. Czy pewne kolory, zapach a nawet światło sprawiają, że klient chętnie sięga po dany produkt? Mówią, że diabeł tkwi w szczegółach, co i w tym przypadku świetnie się sprawdza. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak takie „drobnostki” wpływają na decyzję klienta. Niestety ta niewiedza skutkuje brakiem zysków. W tym właśnie celu powstały odpowiednie szkolenia z merchandisingu, których misją jest pokazanie w jaki sposób wykorzystać dostępną powierzchnię, aby zmaksymalizować sprzedaż i wypromować markę.

Jak wyglądają kursy z merchandisingu?

Zwykle takie kursy trwają kilka dni i prowadzone są przez doświadczonych specjalistów. Ich zadaniem jest przekazanie słuchaczom zarówno wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznych. Odpowiadają oni na pytania jak zaaranżować przestrzeń, co powinno znajdować się w witrynach sklepowych oraz jak skutecznie wyeksponować konkretne towary. Wszystko ma oczywiście związek z aspektami psychologicznymi człowieka. Materiałami do nauki są między innymi autentyczne kejsy, przytaczane w oparciu o wiedzę coacha. Zajęcia odbywają się także na zasadzie burzy mózgów, odgrywanych scenek, dyskusji oraz prezentacji, co zwiększa zaangażowanie uczestników i pomaga im zapamiętać większą ilość informacji. Nieodłącznym elementem szkolenia jest również skuteczna rozmowa z klientem. I choć dzisiejszym rynkiem handlowym rządzą supermarkety, gdzie rola ekspedienta jest mocno ograniczona, tak w mniejszych, osiedlowych sklepikach umiejętność perswazji sprzedawcy bardzo się przydaje. Jak przekonać kogoś do zakupu produktu, którego nie potrzebuje? Tego właśnie można się dowiedzieć, uczestnicząc w kursie z obszaru merchanidisngu.

Co można uzyskać?

Korzyści z takich szkoleń są ogromne. Począwszy od przekonujących sztuczek psychologicznych, skończywszy na podniesieniu efektywności sprzedaży. Dowiadujemy się, że klient, choć zupełnie tego nie odczuwa, za pomocą prowadzonej przez nas gry kolorów czy techniki ekspozycji, jest niemal „zmuszony” do zakupu. Czy to przypadek, że towar, który bardzo chcemy sprzedać, znajduje się na wysokości oczu, w środku głównej alejki? Co więcej, zdobyte przez nas umiejętności również świetnie sprawdzą się w negocjacjach z przedstawicielami handlowymi. Po ukończeniu szkolenia otrzymujemy także certyfikat, potwierdzający nabyte umiejętności.

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Ze szkoleń z merchidinsingu mogą korzystać nie tylko pracownicy i właściciele sklepów. Konsumenci, którzy chcą uchronić się przed „marketingowymi pułapkami” również są mile widziani. Czy warto? Choć wiele osób nie chce inwestować w dodatkowe zajęcia i woli działać na własną rękę, jest to tylko pozorna oszczędność. Wszyscy dobrze wiemy, że aby poradzić sobie z dużą konkurencją, trzeba być najlepszym. Dlatego też warto oddać się w ręce specjalistów, by mieć pewność, że nasz biznes będzie dobrze prosperował.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czat GPT - wszystkie ważne informacje

Czat GPT to zaawansowana technologia opracowana przez OpenAI, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania tekstów i prowadzenia konwersacji w sposób zbliżony do ludzkiego. Dzięki zastosowaniu modelu językowego GPT-4, Chat GPT potrafi odpowiadać na pytania, udzielać porad, a także tworzyć treści na różnorodne tematy. Jego zdolność do przetwarzania i generowania tekstu sprawia, że jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.