Szkolenia z merchandisingu – konieczność czy fanaberia?

Kluczem do sukcesu w dziedzinie handlu jest przede wszystkim wiedza na temat psychologii konsumenta. Na co zwraca on uwagę, w jaki sposób i dlaczego. Czy pewne kolory, zapach a nawet światło sprawiają, że klient chętnie sięga po dany produkt? Mówią, że diabeł tkwi w szczegółach, co i w tym przypadku świetnie się sprawdza. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak takie „drobnostki” wpływają na decyzję klienta. Niestety ta niewiedza skutkuje brakiem zysków. W tym właśnie celu powstały odpowiednie szkolenia z merchandisingu, których misją jest pokazanie w jaki sposób wykorzystać dostępną powierzchnię, aby zmaksymalizować sprzedaż i wypromować markę.

Jak wyglądają kursy z merchandisingu?

Zwykle takie kursy trwają kilka dni i prowadzone są przez doświadczonych specjalistów. Ich zadaniem jest przekazanie słuchaczom zarówno wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznych. Odpowiadają oni na pytania jak zaaranżować przestrzeń, co powinno znajdować się w witrynach sklepowych oraz jak skutecznie wyeksponować konkretne towary. Wszystko ma oczywiście związek z aspektami psychologicznymi człowieka. Materiałami do nauki są między innymi autentyczne kejsy, przytaczane w oparciu o wiedzę coacha. Zajęcia odbywają się także na zasadzie burzy mózgów, odgrywanych scenek, dyskusji oraz prezentacji, co zwiększa zaangażowanie uczestników i pomaga im zapamiętać większą ilość informacji. Nieodłącznym elementem szkolenia jest również skuteczna rozmowa z klientem. I choć dzisiejszym rynkiem handlowym rządzą supermarkety, gdzie rola ekspedienta jest mocno ograniczona, tak w mniejszych, osiedlowych sklepikach umiejętność perswazji sprzedawcy bardzo się przydaje. Jak przekonać kogoś do zakupu produktu, którego nie potrzebuje? Tego właśnie można się dowiedzieć, uczestnicząc w kursie z obszaru merchanidisngu.

Co można uzyskać?

Korzyści z takich szkoleń są ogromne. Począwszy od przekonujących sztuczek psychologicznych, skończywszy na podniesieniu efektywności sprzedaży. Dowiadujemy się, że klient, choć zupełnie tego nie odczuwa, za pomocą prowadzonej przez nas gry kolorów czy techniki ekspozycji, jest niemal „zmuszony” do zakupu. Czy to przypadek, że towar, który bardzo chcemy sprzedać, znajduje się na wysokości oczu, w środku głównej alejki? Co więcej, zdobyte przez nas umiejętności również świetnie sprawdzą się w negocjacjach z przedstawicielami handlowymi. Po ukończeniu szkolenia otrzymujemy także certyfikat, potwierdzający nabyte umiejętności.

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Ze szkoleń z merchidinsingu mogą korzystać nie tylko pracownicy i właściciele sklepów. Konsumenci, którzy chcą uchronić się przed „marketingowymi pułapkami” również są mile widziani. Czy warto? Choć wiele osób nie chce inwestować w dodatkowe zajęcia i woli działać na własną rękę, jest to tylko pozorna oszczędność. Wszyscy dobrze wiemy, że aby poradzić sobie z dużą konkurencją, trzeba być najlepszym. Dlatego też warto oddać się w ręce specjalistów, by mieć pewność, że nasz biznes będzie dobrze prosperował.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.