Szkolenie dla branży turystycznej: obsługa klienta i skuteczna sprzedaż

Szkolenie dla branży turystycznej: obsługa klienta i skuteczna sprzedaż

W dniach 9-11 października przeprowadziliśmy kompleksowe, trzydniowe szkolenie z zakresu obsługi klientem i technik sprzedaży dla pracowników ośrodka wypoczynkowego „Mazury”. W ćwiczeniu uczestniczyły trzy osoby, pracownicy tego hotelu (nasza firma organizuje nie tylko szkolenia dla dużych grup; prowadzimy również typ szkoleń indywidualnych).

Szkolenie dla branży turystycznej: obsługa klienta i skuteczna sprzedaż

W dniach 9-11 października przeprowadziliśmy kompleksowe, trzydniowe szkolenie z zakresu obsługi klientem i technik sprzedaży dla pracowników ośrodka wypoczynkowego „Mazury”. W ćwiczeniu uczestniczyły trzy osoby, pracownicy tego hotelu (nasza firma organizuje nie tylko szkolenia dla dużych grup; prowadzimy również typ szkoleń indywidualnych).

Ośrodek „Mazury” posiada wieloletnią renomę i świetną lokalizację w centralnej części Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Pracownicy obsługują gości o bardzo różnym poziomie oczekiwań – od uczestników kolonii po dziennikarzy i artystów.

Cele szkolenia

Szkolenie ma na celu przede wszystkim pomóc pracownikom lepiej zrozumieć różnorodne potrzeby klientów i sprawić, że zapragną je zrealizować, w konsekwencji korzystając z oferty dodatkowej ośrodka: jazdy konnej, spływów kajakowych i  wycieczek fakultatywnych.

Drugim głównym celem szkolenia była zmiana postawy na prokliencką, nastawioną na klienta: tak, żeby czuł się zauważony, doceniony, i aby mógł liczyć w każdym momencie na pomoc pracowników ośrodka.

Przebieg szkolenia

Szkolenie było podzielone na dwie główne części:

  • Dzień pierwszy: szkolenie „Budowanie relacji z klientami”
  • Dzień drugi i trzeci: szkolenie „Skuteczny sprzedawca rynku turystycznego”

Obie części programu były prowadzone metodą warsztatową: przedstawiliśmy typowe scenki z kontaktu obsługa hotelowa-klient i przeanalizowaliśmy je razem z uczestnikami. Przeprowadziliśmy również symulację trudnych sytuacji w kontakcie z klientem z każdym z uczestników szkolenia.

Zakres tematyczny pierwszej części szkolenia: „Budowanie relacji z klientami”

W pierwszej części szkolenia skupiliśmy się na psychologii klienta: jego potrzeb i schematów zachowania, odnosząc się do specyfiki  grup klientów odwiedzających ośrodek „Mazury”. Omówiliśmy następujące zagadnienia:

  • Klient – co daje nam klient, czego my potrzebujemy jako klienci? Poznanie sposobów i motywów działania klientów, dostosowanie swojego zachowania do potrzeb klientów.
  • Praca nad skuteczną komunikacją – jak powinna wyglądać, jeżeli chodzi o konkretnego klienta; komunikat ja, przekazywanie informacji zwrotnej, rola pytań; ćwiczenie asertywności: jak się komunikować z klientem nawet w trudnej sytuacji.
  • Poznanie własnych silnych i słabych stron w budowaniu relacji z klientami.
  • Przećwiczenie technik budowania relacji z klientami (panowanie nad przebiegiem rozmowy z Klientem; zastosowanie technik zwiększania dynamiki relacji z Klientami; postępowanie zgodnie z „cyklem zaufania”).

Zakres tematyczny drugiej części szkolenia: „Skuteczny sprzedawca rynku turystycznego”

W ramach drugiej części szkolenia udzielono uczestnikom porad z zakresu skutecznej sprzedaży, z rozbiciem na każdy z etapów procesu sprzedaży:

  • Jak budować pozytywne pierwsze wrażenie?
  • Rola pytań: w jaki sposób badać potrzeby klienta, budowa banku pytań.
  • Prezentacja oferty: w jaki sposób przedstawić ofertę, tak aby klient zdecydował się na dodatkową ofertę ośrodka?
  • Etapy rozwiązywania zastrzeżeń zgłaszanych przez klientów.
  • Skuteczne techniki finalizacji sprzedaży.

Omówiono również ważną kwestię:

  • rozpoznawania i przeciwdziałania manipulacjom ze strony klientów.

Pod koniec każdej części spotkania, przekazane zostały materiały poszkoleniowe, pomagające utrwalić przekazane informacje.

Rezultaty

Silna personalizacja szkolenia: praca nad problemami, nad rodzajem klientów, z którymi mają kontakt codziennie pracownicy ośrodka. Zwiększeniu skuteczności szkolenia przysłużył się z pewnością wybór metody – warsztaty, wymagające bezpośredniego zaangażowania uczestników, zamiast wykładów – biernego odsłuchania przekazywanych informacji.

Przećwiczone scenki, z wykorzystaniem konkretnych sytuacji, które występują w ośrodku, wyposażyły pracowników ośrodka „Mazury” w gotowe schematy konwersacji z klientem. Z pomocą trenerów firmy „Warto szkolić” pracownicy zaplanowali również konkretne działania zmierzające do zbudowania trwałych więzi z klientem. 

 

Trenerzy firmy “Warto szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie finansami w biurze rachunkowym – relacja ze szkolenia

Współczesny rynek usług rachunkowych i księgowych jest niezwykle konkurencyjny i dynamiczny. Biura rachunkowe stanowią kluczowy filar wsparcia dla przedsiębiorców i organizacji w zakresie prowadzenia spraw finansowych. Dla klientów, biuro rachunkowe jest często zaufanym partnerem, który dba o poprawność rachunkowości, pomaga w rozliczeniach podatkowych i oferuje cenne doradztwo finansowe. Dla właścicieli biur rachunkowych, prowadzenie tego typu działalności wiąże się z zarządzaniem wieloma aspektami…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Sprzedaż i negocjacje w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Branża produkcyjna stanowi serce wielu gospodarek na całym świecie. To tutaj rodzą się produkty i usługi, które kształtują naszą codzienność i wpływają na rozwój społeczeństw. Jednak sukces w tej branży nie polega jedynie na produkcji doskonałych wyrobów. Kluczowym elementem jest także umiejętność skutecznej sprzedaży i negocjacji. W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, przedsiębiorstwa produkcyjne muszą nie tylko tworzyć wysokiej jakości produkty,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Podstawy CzatuGPT dla firmy produkcyjnej – relacja ze szkolenia

W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, każda firma stojąca na froncie innowacji poszukuje nowych sposobów na zwiększenie swojej efektywności i konkurencyjności. Jednym z kluczowych narzędzi, które ostatnimi czasy zyskały na znaczeniu w środowisku biznesowym, jest CzatGPT. Zaawansowany system oparty na sztucznej inteligencji, stworzony przez OpenAI. W kontekście przemysłu produkcyjnego, gdzie precyzja, szybkość i innowacyjność są niezbędne, CzatGPT otwiera drzwi do nowych możliwości.…
dowiedz się więcej