Szkolenie dla farmaceutów - jak usprawnić komunikację z klientem?

Klienci, a właściwie pacjenci, udający się do apteki, postrzegają farmaceutę jako prawą rękę swojego specjalisty. Obdarzają go zaufaniem, informując o najintymniejszych dolegliwościach, konsultują decyzje lekarzy, proszą o porady, dzielą się swoimi potrzebami, a nawet zwierzają się ze spraw osobistych. Farmaceuta, który jest postrzegany jako człowiek przyjazny, pomocny, godny zaufania fachowiec, zawsze ma dużo klientów. Działa on niczym magnes przyciągający pacjentów do apteki, w której pracuje. Jak zbudować wizerunek profesjonalnego farmaceuty? Jakie umiejętności doskonalić? Na co zwrócić szczególną uwagę w doborze szkoleń w tej branży?

Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli siła wizerunku

Pacjent, wchodząc do apteki, obserwuje kto ma go obsłużyć. Wbrew pozorom, pierwsze wrażenie nie jest zbudowane w oparciu o wykazanie się wiedzą przez farmaceutę. Pierwsze wrażenie pacjent buduje obserwując wygląd i mowę ciała. Postawa, gestykulacja, mimika, a nawet wygląd stroju będzie decydował o pozytywnej ocenie. Jednym w ważniejszych czynników w zbudowaniu pozytywnej relacji będzie wzbudzenie zaufania. Szkolenia będą wskazówką na co położyć szczególny nacisk w kształtowaniu wizerunku profesjonalisty. Pozwolą również na wykształcenie umiejętności poprawnego odbioru komunikatów ze strony pacjenta. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy farmaceuta ma do czynienia z klientem zestresowanym, bądź z klientem z fobiami społecznymi. Prawidłowa reakcja ze strony personelu na komunikaty daje poczucie partnerstwa.

Komunikacja werbalna

Właściwie zbudowana relacja pomiędzy pacjentem a farmaceutą opiera się na wiarygodności, wiedzy oraz właściwej komunikacji werbalnej ze strony pracowników apteki. Prawidłowe korzystanie z zasad oraz reguł dotyczących prawidłowej komunikacji będzie czynnikiem kluczowym w wymianie informacji z pacjentem, sprawi że będzie on chętniej wracać do miejsca, gdzie został pozytywnie obsłużony, ponieważ będzie miał poczucie, że pracownik apteki zadba o jego potrzeby i w razie potrzeby pomoże w trudnej sytuacji. Oprócz ważnego przekazywania informacji w kierunku pacjenta, należy zadbać o aktywne słuchanie – pozwala to na zyskanie i utrzymanie zaufania pacjenta. Istotne jest też posługiwanie językiem zrozumiałym dla klienta. Oznacza to pominięcie fachowych terminów i zastąpienie ich przystępnym słownictwem. Dobrze dobrane szkolenie pomoże w rozbudowaniu umiejętności słuchania oraz prowadzenia efektywnej rozmowy.

Jak szkolić?

W celu zbudowania zespołu profesjonalistów, niezbędne są regularne szkolenia podnoszące i rozwijające umiejętności w zakresie swobody nawiązywania kontaktu, skutecznej komunikacji, budowy i utrzymywania pozytywnych relacji. Niezwykle ważne jest zadbanie o właściwą i satysfakcjonującą obsługę klienta oraz prawidłowe finalizowanie sprzedaży. Skutkiem wykształcenia powyższych umiejętności jest zawiązywanie długotrwałych relacji, a w efekcie zbudowanie stopniowo wzrastającej grupy lojalnych klientów. Warto zadbać o szkolenia dla całego zespołu pracowników – pozwoli to zmotywować personel i stworzyć pozytywną relację, która będzie mieć przełożenie w odbiorze apteki przez jej klientów.

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać zmianami na rynku pracy?

Jak zarządzać zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy? Współcześni przedsiębiorcy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Utrzymanie wysokiej pozycji w branży oraz stały rozwój wymagają elastycznego podejścia. Konieczne jest bowiem wdrażanie nowych rozwiązań i dostosowanie się do tego, co dzieje się na rynku pracy. Często od tego, jak firma radzi sobie z nowymi sytuacjami, zależy, czy jest w stanie się utrzymać. Dowiedz się zatem, na czym polega skuteczne zarządzanie zmianą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej