Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej
Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej
W dniach 23-24 czerwca bieżącego roku przeprowadziliśmy kolejne już szkolenie z zakresu komunikacji dla kadry kierowniczej firmy Knauf. Wyniki ankiet pokazały zainteresowanie tematyką zajęć i zadowolenie z osiągniętych rezultatów.
Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej
W dniach 23-24 czerwca bieżącego roku przeprowadziliśmy kolejne już szkolenie z zakresu komunikacji dla kadry kierowniczej firmy Knauf. Wyniki ankiet pokazały zainteresowanie tematyką zajęć i zadowolenie z osiągniętych rezultatów. Co warto odnotować, uczestnicy podkreślali wysoki poziom możliwości przełożenia wiedzy zdobytej podczas zajęć na konkretne sytuacje w ich środowisku pracy (100% osób dało 4 lub 5 na 5 możliwych punktów).
Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy we Wrocławiu i obejmowało dwa dni zajęć, a uczestniczyło w nim jedenaście osób.
Cele szkolenia
Szkolenie miało na celu poszerzenie wiedzy z zakresu analizy transakcyjnej i wykorzystanie jej przez poszczególnych uczestników do polepszania własnej komunikacji z innymi pracownikami firmy.
Cele szczegółowe spotkania:
– przypomnienie i utrwalenie wybranych elementów analizy transakcyjnej w komunikacji i pracy zespołowej,
– odkrywanie i poszerzanie świadomości siebie i swoich kontaktów w komunikacji z innymi,
– usprawnienie efektywności komunikacji i współpracy zespołowej z wykorzystaniem elementów analizy transakcyjnej,
– nabycie umiejętności rozpoznawania nieefektywnej komunikacji i współpracy zespołowej w ramach poznanych narzędzi analizy transakcyjnej.
Przebieg szkolenia
Pierwszego dnia skupiliśmy się na poszerzaniu i odświeżaniu zgromadzonej podczas poprzednich szkoleń wiedzy z zakresu analizy transakcyjnej: podsumowaliśmy poziom strukturalny i transakcyjny analizy (stany ja, typy transakcji, znaki rozpoznania), a następnie przeszliśmy do omówienia dalszych, bardziej złożonych poziomów analizy: gier i skryptu.
Podczas omawiania zagadnień gier, uczestnicy poznali sposoby działania w grze, dowiedzieli się jak zdiagnozować swoją rolę w grze i jak unikać wmanipulowania w nią przez innych.Padły przykłady gier w relacjach i rozmowach.
Po części teoretycznej przeszliśmy do obszernych zajęć warsztatowych.
Uczestnicy podzieleni na grupy mieli za zadanie samodzielnie zdiagnozować obecną sytuację komunikacji w firmie: co dobrze funkcjonuje, z czym są problemy, a co ich zdaniem można realnie poprawić. Poproszeni zostali również o zaproponowanie zagadnień, które chcieliby poruszyć podczas szkolenia, a także o ustalenie mierników sukcesu, dzięki którym będą w stanie stwierdzić, że jakość komunikacji między pracownikami w firmie rzeczywiście ulega poprawie.
Zgodnie z prośbą pracowników, szkolenie skupiło się na takich zagadnieniach, jak:
- przejście w komunikacji na tzw. wygraną współpracę (Ja +/Otoczenie +), czyli pozytywne spojrzenie na siebie oraz resztę organizacji,
- umiejętność patrzenia na ludzi i sprawy w różnych kontekstach,
- zapanowanie nad swoimi poganiaczami.
Rezultaty przeprowadzonego szkolenia
Dzięki zdobytym informacjom z zakresu analizy gier i skryptów, uczestnicy szkolenia otrzymali uporządkowaną wiedzę na temat gier psychologicznych i uświadomili sobie, które z nich mają miejsce również w ich miejscu pracy. Dalej, poprzez ćwiczenia opartych na przykładach z życia firmy poznali sposoby ograniczania ich występowania, a także radzenia sobie w sytuacjach, gdy druga strona wymusza uczestnictwo w grze.
Głównym rezultatem szkolenia będzie ograniczenie występowania gier w pracy. Taka zmiana to lepsza wymiana informacji, oszczędność czasu i eliminacja ukrytych relacji, które nie wprowadzają odpowiedniego klimatu w komunikacji i we współpracy.
Dziękujemy firmie Knauf za okazane po raz kolejny zaufanie.
Przeczytaj również:

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Reagowanie na emocje klientów w branży bezpieczeństwa pożarowego – relacja ze szkolenia
