Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej

Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej

W dniach 23-24 czerwca bieżącego roku przeprowadziliśmy kolejne już szkolenie z zakresu komunikacji dla kadry kierowniczej firmy Knauf.  Wyniki ankiet pokazały zainteresowanie tematyką zajęć i zadowolenie z osiągniętych rezultatów.

Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej

W dniach 23-24 czerwca bieżącego roku przeprowadziliśmy kolejne już szkolenie z zakresu komunikacji dla kadry kierowniczej firmy Knauf.  Wyniki ankiet pokazały zainteresowanie tematyką zajęć i zadowolenie z osiągniętych rezultatów. Co warto odnotować, uczestnicy podkreślali wysoki poziom możliwości przełożenia wiedzy zdobytej podczas zajęć na konkretne sytuacje w ich środowisku pracy (100% osób dało 4 lub 5 na 5 możliwych punktów).

Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy we Wrocławiu i obejmowało dwa dni zajęć, a uczestniczyło w nim jedenaście osób.

Cele szkolenia

Szkolenie miało na celu poszerzenie wiedzy z zakresu analizy transakcyjnej i wykorzystanie jej przez poszczególnych uczestników do polepszania własnej komunikacji z innymi pracownikami firmy.

Cele szczegółowe spotkania:

– przypomnienie i utrwalenie wybranych elementów analizy transakcyjnej w komunikacji i pracy zespołowej,

– odkrywanie i poszerzanie świadomości siebie i swoich kontaktów w komunikacji z innymi,

– usprawnienie efektywności komunikacji i współpracy zespołowej z wykorzystaniem elementów analizy transakcyjnej,

– nabycie umiejętności rozpoznawania nieefektywnej komunikacji i współpracy zespołowej w ramach poznanych narzędzi analizy transakcyjnej.

Przebieg szkolenia

Pierwszego dnia skupiliśmy się na poszerzaniu i odświeżaniu zgromadzonej podczas poprzednich szkoleń wiedzy z zakresu analizy transakcyjnej: podsumowaliśmy poziom strukturalny i transakcyjny analizy (stany ja, typy transakcji, znaki rozpoznania), a następnie przeszliśmy do omówienia dalszych, bardziej złożonych poziomów analizy: gier i skryptu.

Podczas omawiania zagadnień gier, uczestnicy poznali sposoby działania w grze, dowiedzieli się jak zdiagnozować swoją rolę w grze i jak unikać wmanipulowania w nią przez innych.Padły przykłady gier w relacjach i rozmowach.

Po części teoretycznej przeszliśmy do obszernych zajęć warsztatowych.

Uczestnicy podzieleni na grupy mieli za zadanie samodzielnie zdiagnozować obecną sytuację komunikacji w firmie: co dobrze funkcjonuje, z czym są problemy, a co ich zdaniem można realnie poprawić. Poproszeni zostali również o zaproponowanie zagadnień, które chcieliby poruszyć podczas szkolenia, a także o ustalenie mierników sukcesu, dzięki którym będą w stanie stwierdzić, że jakość komunikacji między pracownikami w firmie rzeczywiście ulega poprawie.

Zgodnie z prośbą pracowników, szkolenie skupiło się na takich zagadnieniach, jak:

  • przejście w  komunikacji na tzw. wygraną współpracę (Ja +/Otoczenie +), czyli pozytywne spojrzenie na siebie oraz resztę organizacji,
  • umiejętność patrzenia na ludzi i sprawy w różnych kontekstach,
  • zapanowanie nad swoimi poganiaczami.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Dzięki zdobytym informacjom z zakresu analizy gier i skryptów, uczestnicy szkolenia otrzymali uporządkowaną wiedzę na temat gier psychologicznych i uświadomili sobie, które z nich mają miejsce również w ich miejscu pracy. Dalej, poprzez ćwiczenia opartych na przykładach z życia firmy poznali sposoby ograniczania ich występowania, a także radzenia sobie w sytuacjach, gdy druga strona wymusza uczestnictwo w grze.

Głównym rezultatem szkolenia będzie ograniczenie występowania gier w pracy. Taka zmiana to lepsza wymiana informacji, oszczędność czasu i eliminacja ukrytych relacji, które nie wprowadzają odpowiedniego klimatu w komunikacji i we współpracy.

Dziękujemy firmie Knauf za okazane po raz kolejny zaufanie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Promocja i właściwe zarządzanie towarem w sklepie

W dynamicznie zmieniającym się świecie handlu detalicznego, nadążanie za najnowszymi trendami i technikami zarządzania towarem oraz promocji produktów jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Właściciele sklepów i menedżerowie sieci handlowych muszą stale doskonalić swoje umiejętności, aby efektywnie przyciągać klientów i budować ich lojalność. Z tego powodu, na prośbę jednej z czołowych sieci handlowych, zorganizowaliśmy szkolenie, które prowadziła nasza ekspertka Anna Królak,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.