Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Ze względu na zakres swoich obowiązków, codziennością każdej z wyżej wymienionych grup pracowników są rozmowy biznesowe, podczas których istotne jest umiejętne stosowanie technik negocjacyjnych. 

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było przekazanie szeregu praktycznych porad dotyczących prowadzenia negocjacji, ze szczególnym naciskiem na zapoznanie z technikami negocjacji integracyjnych (win-win), czyli takich, z której każda ze stron osiąga swoje cele.

Dlaczego skupiliśmy się właśnie na negocjacjach typu win-win? To najkorzystniejszy styl prowadzenia negocjacji. Budowanie długookresowych relacji pomiędzy firmą a dostawcą jest kluczowa dla każdego biznesu. Wieloletnia współpraca oznacza bezpieczeństwo dostaw towaru i lepsze ceny – daje ewidentną podstawę do budowy przewagi konkurencyjnej oferty przedsiębiorstwa. Dodatkowo szukanie kolejnych dostawców pochłania czas, którego zawsze brakuje.

Schemat szkolenia

Podczas części wykładowej szkolenia uczestnicy zapoznali się z:

  • podstawowymi zasadami prowadzenia negocjacji (m.in. zasada 3K),
  • typowym schematem procesu negocjacji,
  • metodami przygotowania do rozmów handlowych, w tym elementy radzenia sobie ze stresem,
  • zasadami komunikacji werbalnej podczas negocjacji, w tym stosowanie języka korzyści,
  • typowymi sygnałami komunikacji niewerbalnej i ich interpretacją.

 Podczas części praktycznej uczestnicy wzięli udział w grach negocjacyjnych. W jednej z nich część uczestników wcieliła się w hurtowników, a część w piekarzy.

Gra miała na celu pokazanie, że z sukcesem poprowadzone negocjacje nie muszą wcale opierać się na pokonaniu przeciwnika, ale mogą zakończyć się osiągnięciem pożądanych przez obie strony celów i budowie długookresowej, korzystnej dla obu stron relacji.  Gra miała na zadaniu uświadomić uczestnikom, że opcje win-win często nie są widoczne na pierwszy rzut oka i aby móc je zrealizować, potrzebne jest dogłębne poznanie partnera negocjacji.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Dzięki szkoleniu uczestnicy przede wszystkim nauczyli się jak budować rozwiązania odpowiadające potrzebom obydwu stron, w konsekwencji umożliwiając budowanie trwałych, długookresowych relacji handlowych. Kluczowe były tutaj ćwiczenia z kreowania nowych, uwzględniających potrzeby obydwu stron, opcji.

Dodatkowo część czasu przeznaczono na omówienie technik negocjacji rywalizacyjnych, które przygotowały pracowników firmy Knauf do radzenia sobie z typem partnera biznesowego nastawionego na krótkotrwały zysk, niezainteresowanego budowaniem długotrwałych relacji biznesowych.

Dziękując za możliwość przeprowadzenia szkolenia, życzymy pracownikom firmy Knauf wielu owocnych negocjacji.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.