Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Ze względu na zakres swoich obowiązków, codziennością każdej z wyżej wymienionych grup pracowników są rozmowy biznesowe, podczas których istotne jest umiejętne stosowanie technik negocjacyjnych. 

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było przekazanie szeregu praktycznych porad dotyczących prowadzenia negocjacji, ze szczególnym naciskiem na zapoznanie z technikami negocjacji integracyjnych (win-win), czyli takich, z której każda ze stron osiąga swoje cele.

Dlaczego skupiliśmy się właśnie na negocjacjach typu win-win? To najkorzystniejszy styl prowadzenia negocjacji. Budowanie długookresowych relacji pomiędzy firmą a dostawcą jest kluczowa dla każdego biznesu. Wieloletnia współpraca oznacza bezpieczeństwo dostaw towaru i lepsze ceny – daje ewidentną podstawę do budowy przewagi konkurencyjnej oferty przedsiębiorstwa. Dodatkowo szukanie kolejnych dostawców pochłania czas, którego zawsze brakuje.

Schemat szkolenia

Podczas części wykładowej szkolenia uczestnicy zapoznali się z:

  • podstawowymi zasadami prowadzenia negocjacji (m.in. zasada 3K),
  • typowym schematem procesu negocjacji,
  • metodami przygotowania do rozmów handlowych, w tym elementy radzenia sobie ze stresem,
  • zasadami komunikacji werbalnej podczas negocjacji, w tym stosowanie języka korzyści,
  • typowymi sygnałami komunikacji niewerbalnej i ich interpretacją.

 Podczas części praktycznej uczestnicy wzięli udział w grach negocjacyjnych. W jednej z nich część uczestników wcieliła się w hurtowników, a część w piekarzy.

Gra miała na celu pokazanie, że z sukcesem poprowadzone negocjacje nie muszą wcale opierać się na pokonaniu przeciwnika, ale mogą zakończyć się osiągnięciem pożądanych przez obie strony celów i budowie długookresowej, korzystnej dla obu stron relacji.  Gra miała na zadaniu uświadomić uczestnikom, że opcje win-win często nie są widoczne na pierwszy rzut oka i aby móc je zrealizować, potrzebne jest dogłębne poznanie partnera negocjacji.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Dzięki szkoleniu uczestnicy przede wszystkim nauczyli się jak budować rozwiązania odpowiadające potrzebom obydwu stron, w konsekwencji umożliwiając budowanie trwałych, długookresowych relacji handlowych. Kluczowe były tutaj ćwiczenia z kreowania nowych, uwzględniających potrzeby obydwu stron, opcji.

Dodatkowo część czasu przeznaczono na omówienie technik negocjacji rywalizacyjnych, które przygotowały pracowników firmy Knauf do radzenia sobie z typem partnera biznesowego nastawionego na krótkotrwały zysk, niezainteresowanego budowaniem długotrwałych relacji biznesowych.

Dziękując za możliwość przeprowadzenia szkolenia, życzymy pracownikom firmy Knauf wielu owocnych negocjacji.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.