Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH
Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH
W dniu 26.01.2018 r. mieliśmy przyjemność poprowadzić kurs z zakresu merchandisingu i obsługi klienta dla Kujawsko-Dobrzyńskiej Sieci Handlowej (KDSH). W szkoleniu wzięło udział piętnaście osób z różnym doświadczeniem: kierownicy, jak i szeregowi pracownicy sklepu. W większości były to osoby zatrudnione od wielu lat, ale pośród uczestników znaleźli się również Ci z niewielkim stażem – grupa była więc mocno zróżnicowana. Dla części osób, pomimo długiej pracy w zawodzie, było to pierwsze szkolenie z zakresu merchandisingu.
Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH
W dniu 26.01.2018 r. mieliśmy przyjemność poprowadzić kurs z zakresu merchandisingu i obsługi klienta dla Kujawsko-Dobrzyńskiej Sieci Handlowej (KDSH). W szkoleniu wzięło udział piętnaście osób z różnym doświadczeniem: kierownicy, jak i szeregowi pracownicy sklepu. W większości były to osoby zatrudnione od wielu lat, ale pośród uczestników znaleźli się również Ci z niewielkim stażem – grupa była więc mocno zróżnicowana. Dla części osób, pomimo długiej pracy w zawodzie, było to pierwsze szkolenie z zakresu merchandisingu.
„Gazela Biznesu” stawia na szkolenia
KDSH to sieć dwudziestu czterech sklepów zlokalizowanych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Firma jest członkiem Polskiej Grupy Supermarketów, która jest właścicielem takich marek jak Minuta 8 czy TopMarket. KDSH działa na rynku nieprzerwanie od siedemdziesięciu trzech lat, wciąż rozszerzając działalność. Skutkiem są przyznawane KDSH przez kilka lat z rzędu prestiżowe „Gazele Biznesu” – nagrody przyznawane najdynamiczniej rozwijającym się małym i średnim przedsiębiorstwom przez gazetę Puls Biznesu.
Cele szkolenia
Celem szkolenia było zwiększenie kompetencji pracowników powyżej pięćdziesiątego roku życia z zakresu merchandisingu i obsługi klienta, którzy nie posługują się tak płynnie najnowszymi zdobyczami technologii, jak ich młodsi współpracownicy.
Kurs miał więc na celu wyrównać szanse w dostępie do wiedzy, a przez to poszerzyć umiejętności pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem tych o najdłuższym stażu pracy.
Przebieg szkolenia
W pierwszej części spotkania skupiliśmy się na odpowiedzi na następujące, kluczowe w prawidłowej obsłudze klienta, pytania:
– Co jest ważne w obsłudze klienta?
– Jak nasza postawa ma wpływ na odbiór sklepu przez klienta?
– W jaki sposób obsługiwać klienta, aby w ten sposób zwiększyć zadowolenie klienta, który dzięki temu będzie kupował u nas częściej i więcej?
– Jak różnicować nasz styl komunikacji i konkretne wypowiedzi w zależności od wieku obsługiwanej osoby?
Z kolei w drugiej części spotkania zapoznawaliśmy pracowników sieci KDSH z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi merchandisingu. Odpowiedzieliśmy m.in. na pytania:
– Czym jest merchandising i z jakich elementów się składa?
– W jaki sposób merchandising pomoże nam usprawnić zarządzanie zasobami magazynowymi?
– Jakie są główne zasady prawidłowej prezentacji produktów?
– Jakie cele pomogą nam zrealizować właściwie poprowadzone działania z zakresu visual merchandisingu?
Rezultaty szkolenia
Musimy przyznać, że wyniki szkolenia dla KDSH pozytywnie nas zaskoczyły. Było to bardzo udane szkolenie, wysoko ocenione przez uczestników. Pracownicy podkreślali, że było to cenne doświadczenie, które wprowadziło ich w arkana merchandisingu. Jako przykład podalimetody układania towaru na półkach, których zastosowanie może przełożyć się na sprzedaż tych najbardziej pożądanych przez sklep produktów. Uczestnicy docenili również praktyczne wskazówki wspomagające sprzedaż na kasie i stanowiskach tradycyjnych – informacje, w jaki sposób można zwiększyć obrót.
To szkolenie to dobry przykład tego, że ustawiczne podnoszenie kwalifikacji to w dzisiejszych czasach konieczność. Nawet osoby z wieloletnim stażem powinny co kilka lat konfrontować swoje praktyki z nowymi rozwiązaniami, które mogą jeszcze bardziej poprawić wyniki (i satysfakcję!) ich pracy.