Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

W dniu 26.01.2018 r. mieliśmy przyjemność poprowadzić kurs z zakresu merchandisingu i obsługi klienta dla Kujawsko-Dobrzyńskiej Sieci Handlowej (KDSH). W szkoleniu wzięło udział piętnaście osób z różnym doświadczeniem: kierownicy, jak i szeregowi pracownicy sklepu. W większości były to osoby zatrudnione od wielu lat, ale pośród uczestników znaleźli się również Ci z niewielkim stażem – grupa była więc mocno zróżnicowana. Dla części osób, pomimo długiej pracy w zawodzie, było to pierwsze szkolenie z zakresu merchandisingu.

Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

W dniu 26.01.2018 r. mieliśmy przyjemność poprowadzić kurs z zakresu merchandisingu i obsługi klienta dla Kujawsko-Dobrzyńskiej Sieci Handlowej (KDSH). W szkoleniu wzięło udział piętnaście osób z różnym doświadczeniem: kierownicy, jak i szeregowi pracownicy sklepu. W większości były to osoby zatrudnione od wielu lat, ale pośród uczestników znaleźli się również Ci z niewielkim stażem – grupa była więc mocno zróżnicowana. Dla części osób, pomimo długiej pracy w zawodzie, było to pierwsze szkolenie z zakresu merchandisingu.

„Gazela Biznesu” stawia na szkolenia

KDSH to sieć dwudziestu czterech sklepów zlokalizowanych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Firma jest członkiem Polskiej Grupy Supermarketów, która jest właścicielem takich marek jak Minuta 8 czy TopMarket. KDSH działa na rynku nieprzerwanie od siedemdziesięciu trzech lat, wciąż rozszerzając działalność. Skutkiem są przyznawane KDSH przez kilka lat z rzędu prestiżowe „Gazele Biznesu” – nagrody przyznawane najdynamiczniej rozwijającym się małym i średnim przedsiębiorstwom przez gazetę Puls Biznesu.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było zwiększenie kompetencji pracowników powyżej pięćdziesiątego roku życia z zakresu merchandisingu i obsługi klienta, którzy nie posługują się tak płynnie najnowszymi zdobyczami technologii, jak ich młodsi współpracownicy.

Kurs miał więc na celu wyrównać szanse w dostępie do wiedzy, a przez to  poszerzyć umiejętności pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem tych o najdłuższym stażu pracy.

Przebieg szkolenia

W pierwszej części spotkania skupiliśmy się na odpowiedzi na następujące, kluczowe w prawidłowej obsłudze klienta, pytania:

– Co jest ważne w obsłudze klienta?

– Jak nasza postawa ma wpływ na odbiór sklepu przez klienta?

– W jaki sposób obsługiwać klienta, aby w ten sposób zwiększyć zadowolenie klienta, który dzięki temu będzie kupował u nas częściej i więcej?

– Jak różnicować nasz styl komunikacji i konkretne wypowiedzi w zależności od wieku obsługiwanej osoby?

Z kolei w drugiej części spotkania zapoznawaliśmy pracowników sieci KDSH z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi merchandisingu. Odpowiedzieliśmy m.in. na pytania:

– Czym jest merchandising i z jakich elementów się składa?

– W jaki sposób merchandising pomoże nam usprawnić zarządzanie zasobami magazynowymi?

– Jakie są główne zasady prawidłowej prezentacji produktów?

– Jakie cele pomogą nam zrealizować właściwie poprowadzone działania z zakresu visual merchandisingu?

Rezultaty szkolenia

Musimy przyznać, że wyniki szkolenia dla KDSH pozytywnie nas zaskoczyły. Było to bardzo udane szkolenie, wysoko ocenione przez uczestników. Pracownicy podkreślali, że było to cenne doświadczenie, które wprowadziło ich w arkana merchandisingu. Jako przykład podalimetody układania towaru na półkach, których zastosowanie może przełożyć się na sprzedaż tych najbardziej pożądanych przez sklep produktów. Uczestnicy docenili również praktyczne wskazówki wspomagające sprzedaż na kasie i stanowiskach tradycyjnych – informacje, w jaki sposób można zwiększyć obrót.

To szkolenie to dobry przykład tego, że ustawiczne podnoszenie kwalifikacji to w dzisiejszych czasach konieczność. Nawet osoby z wieloletnim stażem powinny co kilka lat konfrontować swoje praktyki z nowymi rozwiązaniamiktóre mogą jeszcze bardziej poprawić wyniki (i satysfakcję!) ich pracy.

Przeczytaj również:

Blog, Ostatnie realizacje, Szkolenia

Szkolenie z efektywnej komunikacji w zespole - firma KIM

Relacja ze szkolenia KIM – szkolenie z efektywnej komunikacji Szkolenie z efektywnej komunikacji dla przedsiębiorstwa KIM zawierało szereg merytorycznej wiedzy, która utrwalona została podczas ćwiczeń praktycznych. Temat szkolenia to „komunikacja i wykorzystywanie informacji: efektywna komunikacja” i dotyczyło wszelkich zagadnień związanych z delegowaniem zadań, umiejętnością zadawania pytań i przekazywaniem informacji zwrotnej, zwanej też feedbackiem. Czego dowiedzieli się uczestnicy szkolenia, podczas całodniowego…
dowiedz się więcej
Blog, Ostatnie realizacje, Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Czy technologia VR wspiera rozwój kompetencji miękkich?

Rozwój umiejętności miękkich jest szalenie ważny bez względu na branżę, w której pracujesz. Jeszcze do całkiem niedawna wspomniane kompetencje były niedoceniane. Badania rynku przeprowadzane przez ekspertów niejednokrotnie wykazały jednak, że wzrasta zapotrzebowanie na umiejętności miękkie. Co wspólnego z ich rozwojem ma technologia VR, czyli wirtualna rzeczywistość? Technologia VR – co to jest i do czego służy? Wirtualna rzeczywistość, czyli VR to wytworzony w sposób komputerowy obraz…
dowiedz się więcej
Blog, Ostatnie realizacje

Szkolenie Potrawy z Dziczyzny i Baraniny

Jednym z rodzajów szkoleń przeprowadzanych przez naszych wykwalifikowanych ekspertów są szkolenia branży gastronomicznej. Jak wiadomo gastronomia to nie tylko zespół, zarządzanie restauracją i odpowiedni workflow wszystkich składowych, ale także wykonywanie potraw na tyle dobrych i oryginalnych, aby przyciągnęły klientów i zatrzymały ich na dłużej. Z tego też powodu przeprowadzone zostało trzydniowe szkolenie o wiele mówiącym tytule „Potrawy z Dziczyzny i Baraniny”. Przygotowania jakich ciekawych…
dowiedz się więcej