Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

W dniu 26.01.2018 r. mieliśmy przyjemność poprowadzić kurs z zakresu merchandisingu i obsługi klienta dla Kujawsko-Dobrzyńskiej Sieci Handlowej (KDSH). W szkoleniu wzięło udział piętnaście osób z różnym doświadczeniem: kierownicy, jak i szeregowi pracownicy sklepu. W większości były to osoby zatrudnione od wielu lat, ale pośród uczestników znaleźli się również Ci z niewielkim stażem – grupa była więc mocno zróżnicowana. Dla części osób, pomimo długiej pracy w zawodzie, było to pierwsze szkolenie z zakresu merchandisingu.

Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

W dniu 26.01.2018 r. mieliśmy przyjemność poprowadzić kurs z zakresu merchandisingu i obsługi klienta dla Kujawsko-Dobrzyńskiej Sieci Handlowej (KDSH). W szkoleniu wzięło udział piętnaście osób z różnym doświadczeniem: kierownicy, jak i szeregowi pracownicy sklepu. W większości były to osoby zatrudnione od wielu lat, ale pośród uczestników znaleźli się również Ci z niewielkim stażem – grupa była więc mocno zróżnicowana. Dla części osób, pomimo długiej pracy w zawodzie, było to pierwsze szkolenie z zakresu merchandisingu.

„Gazela Biznesu” stawia na szkolenia

KDSH to sieć dwudziestu czterech sklepów zlokalizowanych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Firma jest członkiem Polskiej Grupy Supermarketów, która jest właścicielem takich marek jak Minuta 8 czy TopMarket. KDSH działa na rynku nieprzerwanie od siedemdziesięciu trzech lat, wciąż rozszerzając działalność. Skutkiem są przyznawane KDSH przez kilka lat z rzędu prestiżowe „Gazele Biznesu” – nagrody przyznawane najdynamiczniej rozwijającym się małym i średnim przedsiębiorstwom przez gazetę Puls Biznesu.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było zwiększenie kompetencji pracowników powyżej pięćdziesiątego roku życia z zakresu merchandisingu i obsługi klienta, którzy nie posługują się tak płynnie najnowszymi zdobyczami technologii, jak ich młodsi współpracownicy.

Kurs miał więc na celu wyrównać szanse w dostępie do wiedzy, a przez to  poszerzyć umiejętności pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem tych o najdłuższym stażu pracy.

Przebieg szkolenia

W pierwszej części spotkania skupiliśmy się na odpowiedzi na następujące, kluczowe w prawidłowej obsłudze klienta, pytania:

– Co jest ważne w obsłudze klienta?

– Jak nasza postawa ma wpływ na odbiór sklepu przez klienta?

– W jaki sposób obsługiwać klienta, aby w ten sposób zwiększyć zadowolenie klienta, który dzięki temu będzie kupował u nas częściej i więcej?

– Jak różnicować nasz styl komunikacji i konkretne wypowiedzi w zależności od wieku obsługiwanej osoby?

Z kolei w drugiej części spotkania zapoznawaliśmy pracowników sieci KDSH z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi merchandisingu. Odpowiedzieliśmy m.in. na pytania:

– Czym jest merchandising i z jakich elementów się składa?

– W jaki sposób merchandising pomoże nam usprawnić zarządzanie zasobami magazynowymi?

– Jakie są główne zasady prawidłowej prezentacji produktów?

– Jakie cele pomogą nam zrealizować właściwie poprowadzone działania z zakresu visual merchandisingu?

Rezultaty szkolenia

Musimy przyznać, że wyniki szkolenia dla KDSH pozytywnie nas zaskoczyły. Było to bardzo udane szkolenie, wysoko ocenione przez uczestników. Pracownicy podkreślali, że było to cenne doświadczenie, które wprowadziło ich w arkana merchandisingu. Jako przykład podalimetody układania towaru na półkach, których zastosowanie może przełożyć się na sprzedaż tych najbardziej pożądanych przez sklep produktów. Uczestnicy docenili również praktyczne wskazówki wspomagające sprzedaż na kasie i stanowiskach tradycyjnych – informacje, w jaki sposób można zwiększyć obrót.

To szkolenie to dobry przykład tego, że ustawiczne podnoszenie kwalifikacji to w dzisiejszych czasach konieczność. Nawet osoby z wieloletnim stażem powinny co kilka lat konfrontować swoje praktyki z nowymi rozwiązaniamiktóre mogą jeszcze bardziej poprawić wyniki (i satysfakcję!) ich pracy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Organizacja czasu pracy w zakładzie zagospodarowania odpadami

Efektywne zarządzanie zakładem zagospodarowania odpadami wymaga od kierowników nie tylko znajomości aspektów technicznych, ale również umiejętności organizacji czasu pracy. W odpowiedzi na rosnące wymagania prawne i oczekiwania społeczne dotyczące ochrony środowiska, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz optymalizacja czasu pracy stają się kluczowe dla zwiększenia efektywności operacyjnej i redukcji kosztów. W tym kontekście, zostaliśmy poproszeni o zorganizowanie specjalistycznego szkolenia skierowanego do pracowników i menedżerów branży…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Optymalizacja pracy w dziale housekeepingu – relacja ze szkolenia

W dzisiejszych czasach, gdy branża hotelarska doświadcza dynamicznego wzrostu i konkurencji, kluczowe staje się nie tylko zapewnienie najwyższego standardu usług, ale również efektywne zarządzanie każdym segmentem działalności hotelowej. Szczególną rolę w tej kwestii odgrywa dział housekeepingu, którego efektywność bezpośrednio wpływa na zadowolenie i komfort gości. Aby sprostać tym wyzwaniom, coraz większą popularnością cieszą się szkolenia dedykowane dla personelu odpowiedzialnego…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Niewłaściwe zachowania na terenie budowy – relacja ze szkolenia

Niewłaściwe zachowania na terenie budowy – relacja ze szkolenia Bezpieczeństwo na budowie stanowi fundament efektywnej i odpowiedzialnej pracy w sektorze budowlanym. Zapewnienie, że każdy pracownik jest świadomy zagrożeń oraz potrafi prawidłowo reagować na potencjalne niebezpieczeństwa, wymaga ciągłego szkolenia i edukacji. Właśnie dlatego, coraz większą popularność zyskują specjalistyczne szkolenia skupiające się na eliminowaniu niewłaściwych zachowań, które mogą prowadzić do wypadków lub innych negatywnych konsekwencji…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.