Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Przyszła wiosna i cała Polska rusza po sadzonki do balkonowych doniczek lub przydomowego ogródka. Z dużym prawdopodobieństwem kupimy kwiaty wyprodukowane przez JMP Flowers, bo to największy producent kwiatów ogrodowych w Polsce. Nasz trener Marcin Grzelak miał ostatnio przyjemność przeprowadzić szkolenie dla tego kwiatowego giganta.

Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Przyszła wiosna i cała Polska rusza po sadzonki do balkonowych doniczek lub przydomowego ogródka. Z dużym prawdopodobieństwem kupimy kwiaty wyprodukowane przez JMP Flowers, bo to największy producent kwiatów ogrodowych w Polsce. Nasz trener Marcin Grzelak miał ostatnio przyjemność przeprowadzić szkolenie dla tego kwiatowego giganta.

W spotkaniu uczestniczyła różnorodna grupa pracowników JMP Flowers: zarówno sprzedawcy, dział marketingu, jak i członkowie zarządu.

Od sadzonki do klienta

JMP Flowers to z jednej strony firma produkcyjna, zajmująca się hodowlą kwiatów, a z drugiej również ogólnopolska sieć hurtowni kwiatowych i kwiaciarni. W ten sposób przedsiębiorstwo trzyma puls na całym łańcuchu produkcyjno-sprzedażowym, od sadzonki do klienta.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było przybliżenie zasad merchandisingu i zademonstrowanie ich praktycznego wdrożenia już w konkretnym, fizycznym sklepie.

Przebieg szkolenia

Pierwsza część odbywała się na sali szkoleniowej: omówiono elementy profilu klienta, schemat działania klienta oraz oczywiście rodzaje działań merchandisingowych wspomagających zabiegi marketingowe. Również dokładnie zaprezentowano ścieżkę zakupową klienta: dostosowanie do niej ułożenia asortymentu i ustawienie produktów w przestrzeni sklepów tak, aby klienci poruszali się po sklepie w taki sposób, w jaki chce właściciel sklepu.

Na drugą część szkolenia przenieśliśmy się już do sklepu JMP Flowers, gdzie przystąpiliśmy do części praktycznej. Trener zaproponował zmianę rozkładu regałów w sklepie, tak aby stworzyć nową, zgodną z zasadami merchandisingu ścieżkę klienta. Zmieniona została również ekspozycja w poszczególnych punktach sklepu, m.in. zróżnicowano ekspozycję kwiatową i przesunięto regały z donicami tak, aby lepiej przyciągały wzrok.

Część praktyczna szkolenia została na koniec podsumowana oraz zostały zaproponowane dalsze działania wdrożeniowe, do wykonania przez pracowników po zakończeniu szkolenia.

Rezultaty szkolenia

Szkolenia dały nie tylko wiedzę teoretyczną, ale silnie opierały się na ćwiczeniach praktycznych. W przypadku tego szkolenia już w ramach spotkania trener zaproponował konkretne zmiany w układzie przestrzennym sklepu i osobiście zmienił ułożenie towarów na niektórych regałach.

Szkolenie będzie kontynuowane: trener za kilka miesięcy odwiedzi wybrane punkty handlowe i sprawdzi, na ile pracownikom udało się wdrożyć proponowane zmiany. Zasugeruje również dodatkowe działania, które mogłyby wzmocnić pozytywny efekt strategii merchandisingowej w tych konkretnych placówkach.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w szkoleniu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Promocja i właściwe zarządzanie towarem w sklepie

W dynamicznie zmieniającym się świecie handlu detalicznego, nadążanie za najnowszymi trendami i technikami zarządzania towarem oraz promocji produktów jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Właściciele sklepów i menedżerowie sieci handlowych muszą stale doskonalić swoje umiejętności, aby efektywnie przyciągać klientów i budować ich lojalność. Z tego powodu, na prośbę jednej z czołowych sieci handlowych, zorganizowaliśmy szkolenie, które prowadziła nasza ekspertka Anna Królak,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.