Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Przyszła wiosna i cała Polska rusza po sadzonki do balkonowych doniczek lub przydomowego ogródka. Z dużym prawdopodobieństwem kupimy kwiaty wyprodukowane przez JMP Flowers, bo to największy producent kwiatów ogrodowych w Polsce. Nasz trener Marcin Grzelak miał ostatnio przyjemność przeprowadzić szkolenie dla tego kwiatowego giganta.

Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Przyszła wiosna i cała Polska rusza po sadzonki do balkonowych doniczek lub przydomowego ogródka. Z dużym prawdopodobieństwem kupimy kwiaty wyprodukowane przez JMP Flowers, bo to największy producent kwiatów ogrodowych w Polsce. Nasz trener Marcin Grzelak miał ostatnio przyjemność przeprowadzić szkolenie dla tego kwiatowego giganta.

W spotkaniu uczestniczyła różnorodna grupa pracowników JMP Flowers: zarówno sprzedawcy, dział marketingu, jak i członkowie zarządu.

Od sadzonki do klienta

JMP Flowers to z jednej strony firma produkcyjna, zajmująca się hodowlą kwiatów, a z drugiej również ogólnopolska sieć hurtowni kwiatowych i kwiaciarni. W ten sposób przedsiębiorstwo trzyma puls na całym łańcuchu produkcyjno-sprzedażowym, od sadzonki do klienta.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było przybliżenie zasad merchandisingu i zademonstrowanie ich praktycznego wdrożenia już w konkretnym, fizycznym sklepie.

Przebieg szkolenia

Pierwsza część odbywała się na sali szkoleniowej: omówiono elementy profilu klienta, schemat działania klienta oraz oczywiście rodzaje działań merchandisingowych wspomagających zabiegi marketingowe. Również dokładnie zaprezentowano ścieżkę zakupową klienta: dostosowanie do niej ułożenia asortymentu i ustawienie produktów w przestrzeni sklepów tak, aby klienci poruszali się po sklepie w taki sposób, w jaki chce właściciel sklepu.

Na drugą część szkolenia przenieśliśmy się już do sklepu JMP Flowers, gdzie przystąpiliśmy do części praktycznej. Trener zaproponował zmianę rozkładu regałów w sklepie, tak aby stworzyć nową, zgodną z zasadami merchandisingu ścieżkę klienta. Zmieniona została również ekspozycja w poszczególnych punktach sklepu, m.in. zróżnicowano ekspozycję kwiatową i przesunięto regały z donicami tak, aby lepiej przyciągały wzrok.

Część praktyczna szkolenia została na koniec podsumowana oraz zostały zaproponowane dalsze działania wdrożeniowe, do wykonania przez pracowników po zakończeniu szkolenia.

Rezultaty szkolenia

Szkolenia dały nie tylko wiedzę teoretyczną, ale silnie opierały się na ćwiczeniach praktycznych. W przypadku tego szkolenia już w ramach spotkania trener zaproponował konkretne zmiany w układzie przestrzennym sklepu i osobiście zmienił ułożenie towarów na niektórych regałach.

Szkolenie będzie kontynuowane: trener za kilka miesięcy odwiedzi wybrane punkty handlowe i sprawdzi, na ile pracownikom udało się wdrożyć proponowane zmiany. Zasugeruje również dodatkowe działania, które mogłyby wzmocnić pozytywny efekt strategii merchandisingowej w tych konkretnych placówkach.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w szkoleniu.

Przeczytaj również:

Blog, Ostatnie realizacje, Szkolenia

Szkolenie z efektywnej komunikacji w zespole - firma KIM

Relacja ze szkolenia KIM – szkolenie z efektywnej komunikacji Szkolenie z efektywnej komunikacji dla przedsiębiorstwa KIM zawierało szereg merytorycznej wiedzy, która utrwalona została podczas ćwiczeń praktycznych. Temat szkolenia to „komunikacja i wykorzystywanie informacji: efektywna komunikacja” i dotyczyło wszelkich zagadnień związanych z delegowaniem zadań, umiejętnością zadawania pytań i przekazywaniem informacji zwrotnej, zwanej też feedbackiem. Czego dowiedzieli się uczestnicy szkolenia, podczas całodniowego…
dowiedz się więcej
Blog, Ostatnie realizacje, Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Czy technologia VR wspiera rozwój kompetencji miękkich?

Rozwój umiejętności miękkich jest szalenie ważny bez względu na branżę, w której pracujesz. Jeszcze do całkiem niedawna wspomniane kompetencje były niedoceniane. Badania rynku przeprowadzane przez ekspertów niejednokrotnie wykazały jednak, że wzrasta zapotrzebowanie na umiejętności miękkie. Co wspólnego z ich rozwojem ma technologia VR, czyli wirtualna rzeczywistość? Technologia VR – co to jest i do czego służy? Wirtualna rzeczywistość, czyli VR to wytworzony w sposób komputerowy obraz…
dowiedz się więcej
Blog, Ostatnie realizacje

Szkolenie Potrawy z Dziczyzny i Baraniny

Jednym z rodzajów szkoleń przeprowadzanych przez naszych wykwalifikowanych ekspertów są szkolenia branży gastronomicznej. Jak wiadomo gastronomia to nie tylko zespół, zarządzanie restauracją i odpowiedni workflow wszystkich składowych, ale także wykonywanie potraw na tyle dobrych i oryginalnych, aby przyciągnęły klientów i zatrzymały ich na dłużej. Z tego też powodu przeprowadzone zostało trzydniowe szkolenie o wiele mówiącym tytule „Potrawy z Dziczyzny i Baraniny”. Przygotowania jakich ciekawych…
dowiedz się więcej