Szkolenie dla międzynarodowego gracza na rynku nabiałowym.

Szkolenie dla międzynarodowego gracza na rynku nabiałowym, firmy Poland Food

Dla firmy Poland Food zorganizowaliśmy cykl czterech szkoleń w okresie 27.11.2017 – 29.01.2018 r., rozłożonych w czasie na co dwa-trzy tygodnie. Taki schemat spotkań pozwolił na bieżącą ocenę postępów pracowników we wdrażaniu przekazywanej wiedzy i korektę ich działań.

Organizowany był dla pięciu osób, które bezpośrednio zajmują się sprzedażą, na wszystkich trzech poziomach: osobistego spotkania z klientem, rozmowy telefonicznej i kontaktu mailowego.

Poland Food to polska firma z branży nabiałowej, obecna na rynku od osiemnastu lat. Mało kto zna jej nazwę, ale to właśnie ona dostarcza mleko i sery do sklepów… na każdym kontynencie.

Cele szkolenia
Głównymi celami tego rozbudowanego, czteroczęściowego szkolenia były:

  • przekazanie wiedzy z zakresu budowania relacji z klientem,
  • zapoznanie z technikami sprzedaży,
  • przećwiczenie elementów z zakresy sprzedaży na konkretnych przykładach, z wykorzystaniem realnych sytuacji z pracy w Poland Food,
  • analiza obsługi klienta w Poland Food przeprowadzona przez naszych trenerów i wskazówki dla korekty błędów, przekazane uczestnikom podczas szkolenia.

Podczas szkolenia staraliśmy się również zaszczepić u uczestników podejście wykorzystujące empatię, wychodzące poza cel sprzedażowy, oparcie na którym często zaślepia sprzedawców. Pracownik zbyt silnie zorientowany na finalizację sprzedaży, ignorujący potrzeby i nastawienie klienta, drastycznie zmniejsza prawdopodobieństwo zakupu. 

Na przykładach pokazaliśmy, w jaki sposób podejście empatyczne pozwala na przekonanie do zakupu niezdecydowanego klienta.

 

Rezultaty szkolenia
W trakcie całego projektu widać było dużą pracę uczestników, zaangażowanie i chęć zdobycia wiedzy. Takie podejście przekładało się na efekty: uczestnicy ze szkolenia na szkolenie podwyższali swoje kompetencje, dzięki stosowaniu w codziennej pracy zaleceń i wykonywaniu ćwiczeń pokazanych podczas spotkań.

Z pewnością w osiągnięciu tego celu pomogło rozłożenie w czasie szkolenia, czemu trener na bieżąco mógł korygować wdrażane działania i wzmacniać efekt szkolenia. Dzięki temu, pracownicy zyskali pewność siebie w nowym stylu komunikacji z klientem, co przełożyło się na szybką poprawę jakości obsługi klienta.

Serdecznie dziękujemy pracownikom firmy Poland Food za zaangażowanie w szkolenie! Ci uczestnicy naprawdę wiedzieli, że „warto szkolić”! 

Schemat szkolenia
Aby osiągnąć ww. cele, szkolenie dla Poland Food objęło następujące bloki tematyczne:

1) BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM
Na początek przypomnieliśmy podstawowe elementy z zakresu postawy i rozmowy z klientem: wpływ ubioru, tonu głosu, oraz skuteczne sposoby przedstawiania oferty. Następnie przeszliśmy do nauki samodzielnego badania potrzeb klienta i dopasowywania prezentacji oferty do typu odbiorcy w celu maksymalizacji szansy sprzedaży. Rozmawialiśmy również o tym jak przekonać do siebie klienta – zagadnienie budowanie relacji na pierwszym spotkaniu i w długim okresie.

Szkolenie objęło scenki, ćwiczenia, stworzenie banku pytań, które można użyć w rozmowie z klientem.

2) TECHNIKI SPRZEDAŻY
W drugiej części szkolenia kontynuowaliśmy nauki technik sprzedaży, ale tym razem z większym naciskiem na kontakt z klientem (w poprzedniej części skupienie na rozpoznawaniu jego potrzeb). Pokazaliśmy jak budować relację z klientem poprzez systematyczną pracę, odpowiedni serwis, pomoc w trudnych sytuacjach.

Skupiliśmy się również na sposobach zamknięcia sprzedaży: jak kończąc rozmowę sprzedażową, podczas której widać, że klient nie jest przekonany do zakupu, w dyskretny sposób można jeszcze raz spróbować zachęcić klienta do zakupu. Podczas szkolenia pokazaliśmy również przykłady w których w początkowej fazie klient nie wydawał się być zainteresowany produktem, ale dzięki wytrwałości sprzedawcy, analizie jego potrzeb i właściwie zadanym pytaniom, udało się sfinalizować sprzedaż.

Pracowaliśmy również nad zbijaniem obiekcji klienta.

3) GŁÓWNE ZASADY PROWADZENIA NEGOCJACJI
Uczestnicy dowiedzieli się jak można poprowadzić skuteczne negocjacje, czyli:

  • Jak przygotować się do negocjacji? Argumentacja, cena,
  • Podczas negocjacji: wybadanie potrzeb partnera,
  • Poszukiwanie rozwiązań, które mogą zadowolić obie strony,
  • Ćwiczenia i wyciąganie wniosków.

4) BUDOWANIE RELACJI HANDLOWYCH
Cykl spotkań zakończyliśmy mocnym akcentem na budowanie relacji – w jaki sposób je budujemy, jak można je pogłębić, jakie konkretne działania powodują, że te relacje są lepsze i jak taka sytuacja przekłada się na relacje handlowe. Również podczas spotkania zwróciliśmy uwagę na paradoks zbyt silnych relacji i ich potencjalnego negatywnego oddziaływania na pracę. Kluczem było to, aby te relacje pomagały w procesie negocjacji.

Pomocny jest on również w procesie utrzymywania więzi podczas pracy codziennej z klientem. To, że firma ma dobry serwis, szybko odpowiada na pytania, to bardzo często czynnik decydujący o wybraniu firmy przy zakupie kolejnego produktu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Zarządzanie zmianą w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Czym jest zarządzanie zmianą? Zarządzanie zmianą w firmie produkcyjnej to proces, który polega na planowaniu, monitorowaniu i ocenie zmian w przedsiębiorstwie.  Zarządzanie zmianą jest kluczowe dla prowadzenia firmy. Przedsiębiorstwo, które chce być konkurencyjne, musi dostosowywać się do zmieniających się standardów, potrzeb klientów, czy technologii. Zmiany są szczególnie ważne w firmach produkcyjnych. To właśnie w tej branży najczęściej dochodzi…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Zarządzanie pracownikami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie pracownikami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Zarządzanie pracownikami w firmie produkcyjnej jest procesem, który opiera się na czterech podstawach: planowania, kontrolowania, motywowania i organizowania działań, które są związane z pracownikami firmy. Jego celem jest zapewnienie efektywnego wykorzystywania potencjału pracowników firmy. Zarządzanie obejmuje wiele złożonych zadań do których należą przede wszystkim: rekrutacja i selekcja pracowników szkolenie i rozwój motywowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej - relacja ze szkolenia

Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej – relacja ze szkolenia Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej, odgrywają kluczową rolę w osiąganiu sukcesu biznesowego. W dzisiejszych czasach klienci poszukują usług i produktów w internecie. Wymusza to więc na przedsiębiorstwach, obowiązek obecności w sieci. Nie wystarczy tylko podstawowa wiedza o Internecie, by móc w nim sprzedawać swoje produkty. Konkurencja w sieci jest bardzo duża, dlatego wyjście z jej…
dowiedz się więcej