Szkolenie „Inteligencja Emocjonalna” dla firmy PAK Serwis

Szkolenie „Inteligencja Emocjonalna” dla firmy PAK Serwis

Dnia 2 grudnia 2017 przeprowadziliśmy dla firmy PAK Serwis szkolenie z zakresu inteligencji emocjonalnej w pracy zespołowej. W szkoleniu wzięło udział trzydziestu sześciu pracowników z kadry zarządzającej firmy: kierownicy i dyrektorzy.

Szkolenie „Inteligencja Emocjonalna” dla firmy PAK Serwis

Dnia 2 grudnia 2017 przeprowadziliśmy dla firmy PAK Serwis szkolenie z zakresu inteligencji emocjonalnej w pracy zespołowej. W szkoleniu wzięło udział trzydziestu sześciu pracowników z kadry zarządzającej firmy: kierownicy i dyrektorzy.

PAK Serwis działa w silnie wyspecjalizowanej branży usług remontowo-budowlanych, realizowanych dla elektrowni i innych obiektów przemysłowych, i posiada stabilną pozycję na rynku wypracowaną pięćdziesięcioletnią działalnością (współpraca z takimi firmami jak np. TAURON Polska, Siemens, Nowa Dolina Nidy czy Emerson).

Cele szkolenia

Pewnie ciekawi Was, skąd pomysł na doszkalanie się z zakresu inteligencji emocjonalnej w firmie bardzo silnie inżynierskiej, w której kluczowym czynnikiem sukcesu projektu nie są umiejętności interpersonalne, ale  wykorzystanie wysoko specjalistycznej wiedzy technicznej. No cóż, to tylko połowa prawdy i na szczęście właściciele firmy PAK Serwis również o tym wiedzą. Umiejętności zarządzania zespołem i motywowania do osiągania coraz lepszych wyników, są obecnie niezbędne w każdej branży.

Głównym celem szkolenia było profilowanie zespołu.

Przebieg szkolenia

Szkolenie składało się z dwóch części: wykładu i ćwiczeń w grupach. Pierwsza część była tą krótszą i miała na celu zaznajomienie uczestników z podstawowymi zagadnieniami z zakresu inteligencji emocjonalnej i uświadomienie jej wartości (m.in. zapoznanie uczestników z wynikami ogólnopolskiej ankiety wśród pracodawców, jasno pokazującej, że to, czego szukają obecnie pracodawcy w potencjalnym pracowniku, to umiejętności związane przede wszystkim z inteligencją emocjonalna, a na drugim miejscu z konkretną, wymaganą na danym stanowisku, wiedzą merytoryczną).

Druga część szkolenia miała charakter warsztatowy. Zostały m.in. zastosowane narzędzia debaty oksfordzkiej oraz pracy w grupach, nad konkretnymi problemami zidentyfikowany w firmie.

Uczestnicy otrzymali konkretne rozwiązania problemów pracy w zespole:

  • Jakimi działaniami można zwiększyć zaufanie?
  • Jak doprowadzić do konstruktywnego konfliktu?
  • Jak zwiększyć zaangażowanie?
  • Jak zwiększyć odpowiedzialność za pracę zespołu?
  • Jak zwiększyć dbałość o wyniki?

Na zakończenie, trenerzy przekazali również zestaw pytań kontrolnych, które pozwolą uczestnikom szkolenia ocenić, w jakim stopniu udało się polepszyć komunikację i pracę zespołu.

Rezultaty

Chcieliśmy podkreślić, że uczestnicy szkolenia podeszli do spotkania z dużą otwartością na nasze pomysły i pracowali z zaangażowaniem. Taka postawa, sama w sobie, przyczyni się do wysokiego poziomu przyswojenia wiedzy przekazywanej podczas szkolenia. A jakie konkretnie rezultaty powinny być widoczne w pracy przeszkolonych pracowników? Oto one:

1. Komunikacja w zespole oparta na ZAUFANIU.

2. Dyskusje nad rozwiązaniami BEZ unikania konfliktów.

3. Podkreślanie przez członków zespołu WSPÓLNEJ odpowiedzialności za wynik zespołu.

4. LEPSZA KOMUNIKACJA  w zespole.

Szkolenie warte polecenia

Uczestnicy bardzo pozytywnie ocenili szkolenie – w rozdawanej pod koniec zajęć ankiecie firma Warto Szkolić otrzymała średnią ocenę 4,7 na 5 możliwych do zdobycia punktów. Wysoko oceniono również dopasowanie tematyki szkolenia do konkretnej branży, w której działa firma, ze średnią 4,2 w skali 5. Co nie mniej ważne, pracownicy wysoko ocenili wpływ zaangażowanego, profesjonalnego podejścia samych trenerów na łatwość przyswajania przekazywanych informacji, dając 4,8 punktów na 5 możliwych.

Dziękujemy uczestnikom spotkania za udział, życząc dobrych Świąt Bożego Narodzenia i samych sukcesów w zbliżającym się Nowym Roku.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej