Szkolenie sprzedażowe dla sklepu "Matteo" we Wrześni. Budujemy zwycięski zespół sprzedażowy!
Ostatnio przeprowadziliśmy szkolenie sprzedażowe dla sklepu spożywczego “Matteo”, we Wrześni w województwie wielkopolskim. W naszym spotkaniu udział wzięło dwudziestu dwóch uczestników: pracownicy szeregowi, jak i kadra zarządzająca. Dziewięciogodzinne spotkanie zrealizowaliśmy na terenie sklepu “Matteo”. Jak zawsze nasze szkolenie było mocno praktyczne, z naciskiem na ćwiczenie zadań codziennie wykonywanych w pracy.
Cele szkolenia
Sprzedaż to nie tylko relacja na linii sprzedawca-klient. Kluczową rolę odgrywa tutaj również atmosfera w zespole sprzedażowym i umiejętna komunikacja pomiędzy jego członkami. Dlatego nasze szkolenie sprzedażowe dla sklepu “Matteo” miało trzy cele: oprócz wzmocnienia umiejętności sprzedażowych również poprawę komunikacji w zespole (wszyscy pracownicy sklepu) oraz wzmocnienie umiejętności przewodzenia zespołowi: motywowanie i budowa pozycji lidera wśród pracowników (kadra zarządzająca sklepu).
Przebieg szkolenia
W czasie szkolenia pracowaliśmy metodami aktywnymi: w parach i grupach, co dobrze przekładało się na zaangażowanie grupy: wszyscy chętnie wykonywali ćwiczenia i zadania. Podczas wspólnej pracy wykorzystaliśmy również testy osobowościowe, a nasze całodzienne spotkanie wspomagały przykłady case study z materiałów audiowizualnych. W ten sposób ćwiczyliśmy:
- znaczenie dobrej komunikacji w zespole sprzedażowym,
- elementy wpływające na komunikację; czego się wystrzegać a co wprowadzać,
- budowanie zaufania w zespole,
- rozwiązywanie konfliktów,
- jak rozmawiać z różnymi typami klientów.
Dodatkowo podczas osobnego szkolenia dla menedżerów sklepu pokazaliśmy, jak skutecznie motywować pracowników, ćwicząc technikę „kodu DNA”. Wskazaliśmy również jakie cechy powinien mieć przywódca, aby nie być tylko zarządcą, ale również inspirować i dawać swoją osobą przykład zaangażowanej obsługi klienta na wysokim poziomie (Przywództwo i zarządzanie. Jak to połączyć?).
Rezultaty szkolenia
Wśród pracowników największe zainteresowanie wzbudziły informacje na temat komunikacji i motywacji. Szkolenie sprzedażowe dla sklepu “Matteo” przyniosło pracownikom następujące efekty:
– posiedli lepsze zrozumienie i zbudowali otwartość na różnorodność w zespole,
– dowiedzieli się jakie zasady komunikacji dobrze wprowadzić,
– zrozumieli jak przekazywać informację, aby była czytelna dla współpracownika,
-zbudowali świadomość tego, w jaki sposób rozmawiać, aby zrozumieć swojego pracownika/współpracownika,
– dowiedzieli się, jakie są kluczowe “zakłócacze” komunikacji,
– odkryli, jak przebiega rozwój pracownika w firmie i czego potrzebuje pracownik na poszczególnych poziomach rozwoju.
Serdecznie dziękujemy za udział i zaangażowanie w ćwiczenia. Trzymamy za Was kciuki!
Trenerzy “Warto Szkolić”