Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Szkolenie z efektywnej komunikacji w zespole - firma KIM

Szkolenie z efektywnej komunikacji w zespole - firma KIM

Relacja ze szkolenia KIM – szkolenie z efektywnej komunikacji

Szkolenie z efektywnej komunikacji dla przedsiębiorstwa KIM zawierało szereg merytorycznej wiedzy, która utrwalona została podczas ćwiczeń praktycznych. Temat szkolenia to „komunikacja i wykorzystywanie informacji: efektywna komunikacja” i dotyczyło wszelkich zagadnień związanych z delegowaniem zadań, umiejętnością zadawania pytań i przekazywaniem informacji zwrotnej, zwanej też feedbackiem. Czego dowiedzieli się uczestnicy szkolenia, podczas całodniowego zdobywania wiedzy z zakresu komunikacji?

Aktywne szkolenie, czyli praca w parach, zespołach i indywidualnie

Szkolenie miało na celu przedstawienie wiedzy na temat skutecznego zarządzania zespołem, czyli efektywnej komunikacji pomiędzy współpracownikami. Warto podkreślić, że kursanci bardzo aktywnie uczestniczyli w szkoleniu, dzięki czemu zastosowano zarówno pracę w parach, zespołach, jak i indywidualnie. Co więcej, szkolony zespół wykazywał podstawową wiedzę z zakresu skutecznej komunikacji, dlatego wszelkie informacje i ćwiczenia praktyczne przyniosły bardzo pozytywny skutek i zostały przyjęte z dużym entuzjazmem.

Trzy główne założenia szkolenia, czyli najważniejsze aspekty efektywnej komunikacji w zespole

Głównym założeniem szkolenia, było przekazanie merytorycznej wiedzy na temat wszystkich najważniejszych zagadnień dotyczących efektywnej komunikacji w zespole. W tą stronę skierowała nas wcześniej przeprowadzona analiza potrzeb przedsiębiorstwa. Z tego też powodu na samym początku przedstawiono trzy najważniejsze obszary, nad którymi trzeba popracować, czyli:

  • Skuteczne budowanie i zarządzanie zespołem.
  • Motywowanie i wyznaczanie celów.
  • Rozpoznawanie sytuacji trudnych, nieporozumień i konfliktów w zespole.

Szkolenie rozpoczęło się od krótkiego wykładu na temat efektywnej komunikacji i wykorzystywania informacji. Podczas tego wykładu kursanci dowiedzieli się wielu przydatnych wiadomości dotyczących tego, jak istotna i kluczowa jest właściwa komunikacja wewnątrz zespołu. Co więcej, prowadząca szkolenie Anita Goździkowska podczas dyskusji z kursantami wytłumaczyła także, iż delegowanie zadań i umiejętność zadawania pytań stanowią tak naprawdę kwintesencję właściwej współpracy pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu.

Wartość informacji zwrotnej, czyli podstawa właściwej komunikacji

W trakcie praktycznych ćwiczeń w parach i zespołach uczestnicy dowiedzieli się o znaczeniu i wartości informacji zwrotnej. Tak zwany feedback umożliwia zdecydowanie lepszą komunikację pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu, co przyczynia się nie tylko do bardziej efektywnej pracy, ale zapobiega także tarciom i konfliktom pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Przekazywanie informacji zwrotnej jest niezwykle ważne pod kątem delegowania zadań, ponieważ pozwala pracownikom kadry zarządzającej przyznawać zadania na podstawie konkretnych informacji.

Podsumowując, jednodniowe szkolenie pracowników firmy KIM było bardzo owocne, ponieważ pozwoliło rozwinąć temat efektywnej komunikacji w zespole. Teoretyczna wiedza w formie wykładu, w połączeniu z praktycznymi ćwiczeniami grupowymi umożliwiła przećwiczenie zdobytych informacji w praktyce. Idealnym rozwiązaniem dla szkoleń z komunikacji jest zastosowanie gogli VR. Takie szkolenia również realizujemy, a relację z pierwszego z nich możecie zobaczyć na naszym kanale YouTube :). 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.