Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Szkolenie z efektywnej komunikacji w zespole - firma KIM

Szkolenie z efektywnej komunikacji w zespole - firma KIM

Relacja ze szkolenia KIM – szkolenie z efektywnej komunikacji

Szkolenie z efektywnej komunikacji dla przedsiębiorstwa KIM zawierało szereg merytorycznej wiedzy, która utrwalona została podczas ćwiczeń praktycznych. Temat szkolenia to „komunikacja i wykorzystywanie informacji: efektywna komunikacja” i dotyczyło wszelkich zagadnień związanych z delegowaniem zadań, umiejętnością zadawania pytań i przekazywaniem informacji zwrotnej, zwanej też feedbackiem. Czego dowiedzieli się uczestnicy szkolenia, podczas całodniowego zdobywania wiedzy z zakresu komunikacji?

Aktywne szkolenie, czyli praca w parach, zespołach i indywidualnie

Szkolenie miało na celu przedstawienie wiedzy na temat skutecznego zarządzania zespołem, czyli efektywnej komunikacji pomiędzy współpracownikami. Warto podkreślić, że kursanci bardzo aktywnie uczestniczyli w szkoleniu, dzięki czemu zastosowano zarówno pracę w parach, zespołach, jak i indywidualnie. Co więcej, szkolony zespół wykazywał podstawową wiedzę z zakresu skutecznej komunikacji, dlatego wszelkie informacje i ćwiczenia praktyczne przyniosły bardzo pozytywny skutek i zostały przyjęte z dużym entuzjazmem.

Trzy główne założenia szkolenia, czyli najważniejsze aspekty efektywnej komunikacji w zespole

Głównym założeniem szkolenia, było przekazanie merytorycznej wiedzy na temat wszystkich najważniejszych zagadnień dotyczących efektywnej komunikacji w zespole. W tą stronę skierowała nas wcześniej przeprowadzona analiza potrzeb przedsiębiorstwa. Z tego też powodu na samym początku przedstawiono trzy najważniejsze obszary, nad którymi trzeba popracować, czyli:

  • Skuteczne budowanie i zarządzanie zespołem.
  • Motywowanie i wyznaczanie celów.
  • Rozpoznawanie sytuacji trudnych, nieporozumień i konfliktów w zespole.

Szkolenie rozpoczęło się od krótkiego wykładu na temat efektywnej komunikacji i wykorzystywania informacji. Podczas tego wykładu kursanci dowiedzieli się wielu przydatnych wiadomości dotyczących tego, jak istotna i kluczowa jest właściwa komunikacja wewnątrz zespołu. Co więcej, prowadząca szkolenie Anita Goździkowska podczas dyskusji z kursantami wytłumaczyła także, iż delegowanie zadań i umiejętność zadawania pytań stanowią tak naprawdę kwintesencję właściwej współpracy pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu.

Wartość informacji zwrotnej, czyli podstawa właściwej komunikacji

W trakcie praktycznych ćwiczeń w parach i zespołach uczestnicy dowiedzieli się o znaczeniu i wartości informacji zwrotnej. Tak zwany feedback umożliwia zdecydowanie lepszą komunikację pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu, co przyczynia się nie tylko do bardziej efektywnej pracy, ale zapobiega także tarciom i konfliktom pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Przekazywanie informacji zwrotnej jest niezwykle ważne pod kątem delegowania zadań, ponieważ pozwala pracownikom kadry zarządzającej przyznawać zadania na podstawie konkretnych informacji.

Podsumowując, jednodniowe szkolenie pracowników firmy KIM było bardzo owocne, ponieważ pozwoliło rozwinąć temat efektywnej komunikacji w zespole. Teoretyczna wiedza w formie wykładu, w połączeniu z praktycznymi ćwiczeniami grupowymi umożliwiła przećwiczenie zdobytych informacji w praktyce. Idealnym rozwiązaniem dla szkoleń z komunikacji jest zastosowanie gogli VR. Takie szkolenia również realizujemy, a relację z pierwszego z nich możecie zobaczyć na naszym kanale YouTube :). 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.