Współczesna firma w social mediach. Jak świadomie kreować wizerunek i wykorzystać platformy do rozwoju biznesu?

Współczesna firma w social mediach. Jak świadomie kreować wizerunek i wykorzystać platformy do rozwoju biznesu?

Znaczenie takich mediów społecznościowych jak Facebook, Instagram czy Tik Tok mocno zmieniło się w ciągu ostatnich lat. Jeszcze jakiś czas temu większość osób korzystała z nich w celach prywatnych. Obecnie poza profilami zakładanymi dla rozrywki i służącymi do utrzymania kontaktów towarzyskich powstaje też coraz więcej kont o charakterze biznesowym. 

Specjaliści zajmujący się marketingiem mówią o tym, że social media to potężne narzędzie promocyjne. Bez obecności na Facebooku bądź Instagramie coraz trudniej kreować wizerunek marki i zdobywać nowych klientów. Prowadzisz firmę i chcesz wzmocnić swoją pozycję na rynku? Przyjrzyj się swoim profilom na platformach społecznościowych!

Jak promować firmę w social mediach?

Kreowanie wizerunku marki w sieci nie polega na przypadkowym wrzucaniu treści na platformy. Sama obecność na Facebooku czy w innym popularnym miejscu to za mało, abyś zbudował silną pozycję i rozwijał swój biznes. Od czego zatem warto zacząć? Najpierw określ, kim są Twoi klienci. Ustal, jakie mają potrzeby oraz w jaki sposób odpowiada na nie Twój produkt lub oferowana przez Ciebie usługa.

W zależności od sprofilowanej grupy docelowej wybierz platformy, na których skupisz swoje działania. Specjaliści ds. social mediów na bieżąco publikują dane o użytkownikach Facebooka, Instagrama czy Twittera. Te informacje ułatwią ci zaplanowanie skutecznej strategii marketingowej oraz opracowanie atrakcyjnych komunikatów.

Poza akcjami promocyjnymi bądź informacjami o wprowadzeniu nowych produktów warto też wykorzystać obecność w social mediach do budowania pozycji eksperta w swojej branży. Twoi klienci nabiorą zaufania do firmy, gdy będą widzieć, że stale pracujesz nad jej rozwojem i przykładasz dużą wagę do budowania długofalowych relacji. 

Kolejnym ważnym aspektem jest także to, że marka obecna stale w Internecie staje się lepiej rozpoznawalna. Nawet jeśli w danym momencie klient nie zdecyduje się na współpracę, z dużym prawdopodobieństwem przypomni sobie o firmie, gdy pojawi się potrzeba, aby skorzystać z jej oferty.

Zalety korzystania z takich platform jak Facebook, Instagram i Tik-Tok

Aktywność w mediach społecznościowych oznacza dla Ciebie możliwość rozwoju biznesu przy stosunkowo niskich nakładach finansowych przeznaczonych na marketing. Nie płacisz za dostęp do Facebooka lub innych platform, nawet jeśli zakładasz tam konto firmowe.

Do tego samodzielnie decydujesz, jaki budżet przeznaczysz na płatne reklamy. Możesz w nieograniczony sposób dodawać posty i publikować materiały. Tym samym zapewniasz sobie stały kontakt z klientami oraz z łatwością zdobędziesz nowych. 

Plusem social mediów jest także dostępność do zaawansowanych narzędzi analitycznych. Z łatwością możesz sprawdzić dane dotyczące osób, które odwiedzają Twój biznesowy profil. Masz również możliwość, aby testować, jak reaguje zgromadzona przez Ciebie społeczność na różne publikowane materiały. Facebook, Instagram czy Tik Tok otwierają zatem dużo więcej opcji niż tradycyjne sposoby promocji.

Czy lepiej prowadzić social media samodzielnie, czy zlecić to profesjonaliście?

Częstym powodem znikomej aktywności na biznesowych kontach jest brak umiejętności posługiwania się tymi narzędziami. Aby temu zaradzić, warto rozważyć zapisanie się na kurs dla social media managera. Warsztaty podzielone na bloki tematyczne przybliżą Ci wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z obecnością firmy w internecie.

Na szkoleniu z prowadzenia social mediów dowiesz się przede wszystkim tego, jak wykorzystać ich potencjał do realizacji Twoich celów biznesowych. W efekcie trafnie określisz profil odbiorców, zaplanujesz komunikację oraz stworzysz skuteczne kampanie. Poznasz też specyfikę każdej z najpopularniejszych platform i zdecydujesz, która z nich będzie najlepsza dla promocji Twojej firmy. 

Innym sposobem, aby świadomie i skutecznie korzystać z mediów społecznościowych, jest zatrudnienie specjalisty ds. social mediów lub zlecenie prowadzenia kont specjalizującej się w tym agencji. Ten sposób najlepiej sprawdza się w przypadku dużych firm. Prowadzone przez nie działania są najczęściej wielokierunkowe, zatem ich strategia komunikacyjna bywa dosyć skomplikowana.

Jeśli prowadzisz niewielki biznes, bez problemu możesz samemu zająć się prowadzeniem firmowych kont w social mediach. Szkolenie z tego tematu pozwoli Ci na zdobycie najważniejszych umiejętności. Dzięki nim poradzisz sobie z publikacją materiałów, interakcją z użytkownikami oraz ze zdobyciem nowych klientów.

Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych 

Obecność na Facebooku oraz Instagramie to najlepszy sposób na to, aby z ich pomocą rozwijać biznes. W zależności od tego, jaki cel sobie postawisz, możesz:

  • informować o nowych produktach i usługach;
  • budować pozycję swojej marki;
  • zwiększyć ruch na stronie internetowej;
  • przeprowadzać kampanie promocyjne;
  • tworzyć zaangażowaną społeczność.

Podstawą tego, aby dotrzeć do odbiorców, jest regularność w udostępnianiu materiałów. Dlatego jako social media manager zaplanuj kalendarz publikacji postów. Zwróć też uwagę na spójność komunikacji. W końcu w ten sposób właściwie wykreujesz swoją markę. 

Regularnie analizuj również swoje wyniki. Sprawdzaj zasięg publikowanych treści oraz reakcje odbiorców. Połączenie dobrego przygotowania, czyli ukończenia szkolenia z prowadzenia social mediów, z późniejszym zastosowaniem tej wiedzy w praktyce, pomoże Ci sprawnie poruszać się po świecie platform społecznościowych.

Paulina Michalska

Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz...

dowiedz się więcej

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.