Media społecznościowe w praktyce. Jak wykorzystać potencjał social media?
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników mających prowadzić strategię i analizę w social mediach.
W efekcie szkolenia uczestnik
Wyznacza rolę działań w mediach społecznościowych.
Definiuje metody strategi i analizy dla organizacji.
Definiuje zasady skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych.
Rozróżnia działania konkurencji.
Konstruuje grupy docelowe, sposoby komunikacji, tworzenie angażujących treści.
Przeprowadza mechanizmy promocyjne na Facebooku.
Stosuje techniki webwritingu i copywriting w mediach społecznościowych.
Tworzy i analizuje AIDA i inne modele przyciągania uwagi czytelnika.
Prowadzi język branżowy dla wszystkich.
Efektywnie przekazuje profesjonalne programy do newsletterów.
Zachowuje obiektywizm w social mediach.
Komunikuje się w social mediach w sposób klarowny i taktowny.
Moduł I: Ekosystem social media dla organizacji – strategia i analiza
1. Wykorzystanie w strategii komunikacji danych płynących z analizy statystyk mediów społecznościowych i serwisów www.
- strategia działania w Social Media
- aktualia Social Media, czego możemy dowiedzieć się z trendów i statystyk
- publiczność na Facebooku: analiza statystyk strony i pogłębione statystyki grup (menadżer reklam); zasięg, interakcje
- ewaluacja sposobu prowadzenia strony na Facebooku
- Twitter i Instagram w liczbach: jak oceniać zasięgi i interakcje
Moduł II: Facebook
- strona (fanpage) od A do Z, czyli co trzeba aktualnie wiedzieć?
- mechanika działania Facebooka i co z niej wynika? Jak ujarzmić edge rank?
- fakty i mity Facebooka (aktualia na dany dzień)
- grupy docelowe, sposoby komunikacji, tworzenie angażujących treści
- harmonogram dystrybucji treści, zarządzanie społecznością
- monitoring i analiza danych, czyli jak czytać statystyki wewnętrzne Facebooka?
- opieka nad trollami, czyli komunikacja antykryzysowa
- Facebook płatny: mechanizmy promocyjne na Facebooku
Moduł III Instagram
- kim są i co robią polscy użytkownicy Instagrama?
- zdjęcia, galerie, wideo, relacje – wykorzystaj je wszystkie, czyli prosta instrukcja obsługi aplikacji.
- #selfe, #polishgirl i #likes4likes – jak wykorzystać siłę hashtagów do promocji Twojej marki?
- Jak tworzyć treści, które angażują odbiorców?
- Analiza statystyk i narzędzia monitorujące
Moduł IV Skuteczny tekst w Internecie (webwriting) i nowoczesny newsletter
- Jak pisać zrozumiale (i skuteczne) teksty w internecie? Techniki webwritingu i copywriting w mediach społecznościowych. Praktyka w redakcji newslettera.
Teksty w sieci
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia, podkreślenie różnic w zakresie działania odbioru tekstu w internecie i poza nim
- Klucze fascynacji i budowanie zaangażowania
- AIDA i inne modele przyciągania uwagi czytelnika
- Emocje w tekście – jak je wywoływać?
- Odchudzanie tekstu, czyli sztuka redakcji
Pisanie w praktyce
- Najważniejsze metody i reguły redakcji tekstów w sieci
- Język branżowy dla wszystkich
- Tworzenie tytułów i nagłówków
- Projektowanie treści: tekst plus multimedia
- Emoji – czy rzeczywiście nie ma odwrotu od języka ikon?
Potęga newslettera
- Budowanie bazy odbiorców
- Redakcja i newslettera, który będzie czytany
- Profesjonalne programy do newsletterów
Moduł V Wprowadzenie do programu Google Adwords
- Pierwsze kroki w największym środowisku reklamowym internetu – Google Adwords
Moduł VI Wprowadzenie do programu systemu Google Analytics
- Konfiguracja systemu analizy statystyk internetowych, wykorzystanie najważniejszych wskaźników.
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Cel edukacyjny
Szkolenie „Media społecznościowe w praktyce. Jak wykorzystać potencjał social media?” prowadzi do efektywnego prowadzenia kanałów kluczowych dla marki mediów społecznościowych i budowania wokół nich aktywnej społeczności. Dodatkowo przygotowuje do skutecznego konstruowania przekazów w mediach społecznościowych i optymalizacji kampanii reklamowych z uwzględnieniem celów.
Forma zajęć:
Case study w ramach którego trener rozdziela zadania i zasoby organizacyjne pomiędzy różnych członków zespołu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Liczba godzin szkolenia wynosi: 16h
Pliki dokumentów, materiałów będą do pobrania w dowolnym formacie.
Po zakończonym szkoleniu, uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.