Doradztwo dla restauracji w Białym Dunajcu: szkolimy z góralskim przytupem!

Oscypki, dziczyzna, boczek – każdy kucharz wie, że tych produktów nie może zabraknąć w restauracji serwującej tradycyjną kuchnię pod Giewontem. O czym jeszcze powinni pamiętać pracownicy gastronomii? Doradztwo dla restauracji w Białym Dunajcu przybliżyło najważniejsze, uniwersalne zasady.

Doradztwo objęło trzy dni, tj. 27-29 listopada, a udział w nim wzięło czterech uczestników – pracowników restauracyjnej kuchni.

Cele doradztwa

Celem doradztwa było podniesienie jakości serwowanych dań: ich smaku i estetyki oraz poprawa organizacji pracy w kuchni.

Przebieg doradztwa

Na początek trener przedstawił swoje doświadczenie zawodowe i poprosił o to samo uczestników doradztwa. Następnie opisał ogólne zasady pracy w gastronomii – tu omówiliśmy zasady HCCP.

Kolejnym punktem była analiza umiejętności poszczególnych pracowników restauracyjnej kuchni: uczestnicy mieli za zadanie wykonać zlecone przez trenera dania, trzymając się przyjętych zasad i harmonogramu. Trener przyglądał się pracy uczestników, a na koniec ocenił wykonanie dań. I tak:

Duże plusy:

  • dokładność,
  • dobra organizacja stanowiska pracy.

Do poprawy:

  • dosmaczanie potraw,
  • aranżacja dań na talerzu – z uwzględnieniem najnowszych trendów,
  • wykonywanie dekoracji do deserów.

Następnie przyszedł czas na propozycję nowego menu i zaprezentowanie wykonania dań przez trenera: przykłady zup, drobiu, wieprzowiny, wołowiny, dań jarskich, dania mączne oraz deserów.

Na koniec trener pokazał właścicielowi restauracji sposoby obliczania FC % – badania rentowności restauracji oraz, korzystając z długoletniego doświadczenia, udzielił wskazówek jak optymalnie dobierać dostawców.

Doradztwo dla restauracji: rezultaty

Uczestnicy poznali zasady HCCP, mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności pod okiem doświadczonego, uznanego kucharza – trenera. Wskazał on również indywidualnie elementy wymagające poprawy w pracy każdego z uczestników: organizacja pracy, dosmaczanie potraw itd. Doradztwo dla restauracji w Białym Dunajcu przyczyni się do podniesienia jakości serwowanych potraw, a także wpłynie pozytywnie na motywację zespołu – teraz pewnego swoich umiejętności i świadomego braków.

Zainteresowanych naszymi usługami serdecznie zapraszamy do kontaktu oraz zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dofinansowanych z BUR.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.