Sztuka ekspozycji – mięsa i wędliny

Na naszym blogu niejednokrotnie przewijały się już treści dotyczące odpowiedniej ekspozycji towarów spotykanych w konkretnych rodzajach placówek handlowych lub danego asortymentu. Zwykle były to jednak wskazówki dotyczące pewnego wąskiego wycinka tychże, mające bardzo duży poziom szczegółowości. Dlatego dziś postanowiliśmy zebrać w jednym artykule najważniejsze informacje dotyczące technik wystawienniczych na stoisku mięsno-wędliniarskim.

Odpowiednia ekspozycja drobiu

Drób, zwany też białym mięsem, jest uważany za mniej tłusty i bardziej kruchy od innych rodzajów mięsiwa. Zawiera przy tym sporo białka i cynku, dlatego jest tak chętnie kupowany w Polsce. Tak popularny produkt musi być jednak odpowiednio wyeksponowany w sklepie.

Naczelną zasadą przy drobiu jest konieczność naciągnięcia skóry na porcjach, które ją zawierają (ćwiartki, porcje rosołowe), a jednocześnie ukrycie wewnątrz mięsiwa jej nadmiaru. Powoduje to, że produkt jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny wizualnie. Samo ułożenie również ma znaczenie – dla przykładu piersi z kurczaka powinny być układane na zasadzie „serduszka”, a więc węższymi częściami do wewnątrz – optycznie zwiększa to produkt. Z kolei przy skrzydełkach sprawa ma się odwrotnie – tam nadmiar porządku jest niewskazany, gdyż on z kolei zmniejszy towar w oczach klienta. Pamiętajmy również, by kilka razy dziennie obracać białe mięso w pojemniku – będzie wtedy stale nawilżone, a co za tym idzie – będzie wyglądało na bardziej świeże.

Sztuka układania mięsa wieprzowego

To drugi najpopularniejszy rodzaj mięs w Polsce. Najczęściej spożywamy go w postaci schabu, który dusimy, pieczemy lub smażymy. Jak powinniśmy go ułożyć na ladzie? Sztuka merchandisingu mówi o przekrojeniu sztuki mięsa na trzy części i ułożeniu go najładniejszym (najbardziej jednolitym, najchudszym) kawałkiem w stronę klienta, eksponując przekrój. Pamiętajmy, że jeśli mamy w asortymencie schab bez z kości i z kością, to ten bez kości powinien znajdować się na ladzie bliżej klienta!

Podobna sytuacja ma miejsce przy karkówce, łopatce i szynce – tam również wybieramy najładniejszy przekrój, który eksponujemy w stronę klienta oraz pamiętamy o pierwszeństwie sztuk bez kości. Dodatkowo pamiętajmy, że cięcie łopatki zawsze powinno odbywać się wzdłuż włókiem mięśniowych, a szynkę możemy alternatywnie pokroić na mniejsze, estetyczne kawałki.

Szczególnym rodzajem wieprzowiny jest boczek, który zwykle smażymy lub grillujemy, dlatego powinniśmy eksponować z wierzchu jego najchudsze kawałki lub postarać się o stworzenie ruloników.

Mięso wołowe – najbardziej ekskluzywna opcja

W Polsce wciąż nie je się tyle mięsa wołowego, co chociażby za oceanem – głównie z uwagi na to, że jest to stosunkowo drogie i uważane za prestiżowe mięsiwo.

Poszczególne części wołowiny powinniśmy rzecz jasna układać najlepszym przekrojem w stronę klienta, ale jest kilka odstępstw od tej reguły. Na przykład eksponowanie łaty wołowej może opierać się o owinięcie w rulon, a szponder możemy kroić w bloki (tak zwane „czekoladki”). Pamiętajmy również, że najczystsze i najdroższe elementy wołowiny, takie jak antrykot czy łopatka, same w sobie wyglądają bardzo dobrze, więc możemy je układać w całości.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać zmianami na rynku pracy?

Jak zarządzać zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy? Współcześni przedsiębiorcy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Utrzymanie wysokiej pozycji w branży oraz stały rozwój wymagają elastycznego podejścia. Konieczne jest bowiem wdrażanie nowych rozwiązań i dostosowanie się do tego, co dzieje się na rynku pracy. Często od tego, jak firma radzi sobie z nowymi sytuacjami, zależy, czy jest w stanie się utrzymać. Dowiedz się zatem, na czym polega skuteczne zarządzanie zmianą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej