Techniki kreatywnego myślenia

Znajomość technik kreatywnego myślenia i umiejętność wykorzystania ich w procesie zarządzania zespołami, są niezwykle ważnymi kompetencjami każdego kierownika, menadżera i innych osób, pełniących funkcje przywódcze. Kim właściwie jest osoba kreatywna? W jaki sposób wykorzystać te cechy w codziennej pracy? To jest przedmiotem prowadzonych przez naszych specjalistów szkoleń.

Osoba kreatywna, czyli kto?

Osoba kreatywna to ktoś, kto posiada osobowość twórczą. Cechuje go wizjonerstwo, łatwość kreowania nowych pomysłów, świeża energia, żywiołowość. Możemy mówić o różnych typach takiej osobowości. Różnice między nimi przejawiają się głównie w kwestii poziomu zorganizowania i otwartości na innych ludzi. Oczywiście kreatywność nie jest wyłącznie cechą wrodzoną. Można ją do pewnego stopnia w sobie wykształcić, wyćwiczyć. To właśnie między innymi jest zadaniem prowadzonych przez nas szkoleń. Wskazujemy również w jaki sposób pokonać bariery w byciu twórczym, które stwarza nam sytuacja lub własny umysł.

Dlaczego kreatywność jest ważna w codziennej pracy?

Kreatywność menadżera, kierownika czy innej osoby kierującej określonym zespołem pozwala przede wszystkim usprawnić pracę zespołu, zwiększyć produktywność podlegających mu pracowników, ich motywację do pracy. Rozwiązywanie sporów i wszelkich problemów jest łatwiejsze, z uwagi na możliwość wykorzystania pracy zespołowej. Zespół stanowi realne wsparcie dla osoby kierownika. Jest swoistym organizmem, któremu wystarczy dostarczyć kilku bodźców do polepszenia jakości jego pracy. Można to osiągnąć dzięki odpowiedniemu stosowaniu technik kreatywnego myślenia.

Kreatywne narzędzia

W ramach prowadzonych szkoleń sięgamy po różnego rodzaju narzędzia i techniki kreatywnego myślenia. Przedstawiamy metody, które potem osoby kierujące zespołem mogą wykorzystać na co dzień, w pracy. Popularny jest chociażby cykl Kolba, czyli sposób projektowania efektywnego procesu nauczania, które można przełożyć na metodę zaangażowania, włączenia pracowników w dane przedsięwzięcie. Inną formą jest strategia 4MAT, obejmująca nauczanie instruktażowe, nastawione na rozwój tak zwanych umiejętności kluczowych. Istotną pozycję w toku naszych szkoleń zajmuje również efekt „acha”, czyli zmiana sposobu patrzenia na określony problem, w celu znalezienia optymalnego rozwiązania.

Etapy procesu twórczego

Finalnie wskazujemy również jak wyglądają poszczególne etapy procesu twórczego. Skuteczne wykorzystanie technik kreatywnego myślenia polega bowiem na ich swoistym usystematyzowaniu. Na początku tworzy się pewien zarys problemu, określa cele. Potem zbiera pomysły i określa dostępne opcje, żeby w kolejnym kroku móc dokonać ich analizy (chociażby przy użyciu efektu „acha”). Przeprowadzenie procesu twórczego w taki sposób daje solidne podwaliny, podstawę do dalszej realizacji.

Szkolenia z zakresu technik kreatywnego myślenia

Proponujemy naszym kursantom dwudniowe szkolenie, podczas którego poznają zasady i techniki kreatywnego myślenia. Pomagamy im wypracować podejście „otwartego umysłu” i uczymy w jaki sposób skutecznie komunikować się w grupie.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.