Techniki kreatywnego myślenia

Znajomość technik kreatywnego myślenia i umiejętność wykorzystania ich w procesie zarządzania zespołami, są niezwykle ważnymi kompetencjami każdego kierownika, menadżera i innych osób, pełniących funkcje przywódcze. Kim właściwie jest osoba kreatywna? W jaki sposób wykorzystać te cechy w codziennej pracy? To jest przedmiotem prowadzonych przez naszych specjalistów szkoleń.

Osoba kreatywna, czyli kto?

Osoba kreatywna to ktoś, kto posiada osobowość twórczą. Cechuje go wizjonerstwo, łatwość kreowania nowych pomysłów, świeża energia, żywiołowość. Możemy mówić o różnych typach takiej osobowości. Różnice między nimi przejawiają się głównie w kwestii poziomu zorganizowania i otwartości na innych ludzi. Oczywiście kreatywność nie jest wyłącznie cechą wrodzoną. Można ją do pewnego stopnia w sobie wykształcić, wyćwiczyć. To właśnie między innymi jest zadaniem prowadzonych przez nas szkoleń. Wskazujemy również w jaki sposób pokonać bariery w byciu twórczym, które stwarza nam sytuacja lub własny umysł.

Dlaczego kreatywność jest ważna w codziennej pracy?

Kreatywność menadżera, kierownika czy innej osoby kierującej określonym zespołem pozwala przede wszystkim usprawnić pracę zespołu, zwiększyć produktywność podlegających mu pracowników, ich motywację do pracy. Rozwiązywanie sporów i wszelkich problemów jest łatwiejsze, z uwagi na możliwość wykorzystania pracy zespołowej. Zespół stanowi realne wsparcie dla osoby kierownika. Jest swoistym organizmem, któremu wystarczy dostarczyć kilku bodźców do polepszenia jakości jego pracy. Można to osiągnąć dzięki odpowiedniemu stosowaniu technik kreatywnego myślenia.

Kreatywne narzędzia

W ramach prowadzonych szkoleń sięgamy po różnego rodzaju narzędzia i techniki kreatywnego myślenia. Przedstawiamy metody, które potem osoby kierujące zespołem mogą wykorzystać na co dzień, w pracy. Popularny jest chociażby cykl Kolba, czyli sposób projektowania efektywnego procesu nauczania, które można przełożyć na metodę zaangażowania, włączenia pracowników w dane przedsięwzięcie. Inną formą jest strategia 4MAT, obejmująca nauczanie instruktażowe, nastawione na rozwój tak zwanych umiejętności kluczowych. Istotną pozycję w toku naszych szkoleń zajmuje również efekt „acha”, czyli zmiana sposobu patrzenia na określony problem, w celu znalezienia optymalnego rozwiązania.

Etapy procesu twórczego

Finalnie wskazujemy również jak wyglądają poszczególne etapy procesu twórczego. Skuteczne wykorzystanie technik kreatywnego myślenia polega bowiem na ich swoistym usystematyzowaniu. Na początku tworzy się pewien zarys problemu, określa cele. Potem zbiera pomysły i określa dostępne opcje, żeby w kolejnym kroku móc dokonać ich analizy (chociażby przy użyciu efektu „acha”). Przeprowadzenie procesu twórczego w taki sposób daje solidne podwaliny, podstawę do dalszej realizacji.

Szkolenia z zakresu technik kreatywnego myślenia

Proponujemy naszym kursantom dwudniowe szkolenie, podczas którego poznają zasady i techniki kreatywnego myślenia. Pomagamy im wypracować podejście „otwartego umysłu” i uczymy w jaki sposób skutecznie komunikować się w grupie.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.