Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Techniki radzenia sobie z trudnym klientem. Szkolenie dla sklepów Czwórka i OLMATFresh - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Techniki radzenia sobie z trudnym klientem. Szkolenie dla sklepów Czwórka i OLMATFresh

W październiku i listopadzie przeprowadziliśmy cykl doradczo-szkoleniowy dla sklepów Czwórka i OLMATFresh w Pabianicach (woj. łódzkie). Po doradztwie z zakresu merchandisingu (sprawdźcie jak zmieniliśmy układ towarów na lepiej sprzedający – klik!) przyszedł czas na kolejny ważny temat dla każdego pracownika sklepu: najważniejsze zasady obsługi klienta oraz techniki radzenia sobie z trudnym klientem.

Wszystkie spotkania realizowaliśmy w miejscu pracy uczestników: na terenie sklepów, a udział w nich wzięli zarówno doświadczeni, jak i początkujący pracownicy.

Cele szkolenia

Głównym celem cyklu szkoleniowego była praktyczna nauka podstaw obsługi klienta, a w konsekwencji podniesienie jej jakości.

Przebieg szkolenia

Cykl spotkań podzieliliśmy na dwa bloki tematyczne: obsługa klienta oraz współpraca w zespole. Pierwszy miał charakter typowo szkoleniowy (choć jak zawsze w “Warto Szkolić” z dużą dawką ćwiczeń praktycznych z codziennej pracy uczestników wziętych :] ). Drugi z kolei poprowadziliśmy w formie gier integracyjnych.

Realizując pierwszy z nich, temat obsługi klienta, podzieliliśmy pracowników na dwie grupy: o krótkim i długim stażu pracy. Dla każdej z nich poprowadziliśmy szkolenie pod nieco innym kątem: dla pierwszej z podstaw obsługi klienta, a dla drugiej z obsługi klienta trudnego.

W trakcie tego szkolenia uczestnicy nabyli następujące kompetencje:

szkolenie obsługa klienta

 

Z kolei w ramach drugiej, integracyjnej części szkolenia, uczestnicy dowiedzieli się jaką rolę każdy z nich odgrywa w zespole (przywódca, dobra dusza itp.). Była to także świetna okazja, aby lepiej się poznać i odkryć swoje mocne strony.

Które tematy najbardziej przydatne według uczestników?

Uczestnikom w szczególności spodobała się nauka rozpoznawania typów klientów. Wskazali, że dzięki tej wiedzy, będą w stanie lepiej dopasować styl komunikacji do potrzeb klienta, szczególnie jeżeli chodzi o klienta trudnego, w rozmowie z którym zawodzą formułki stosowane w komunikacji z typowym klientem.

Z kolei w naszej opinii, trenerów, kluczowe było odkrycie przez uczestników, na czym tak naprawdę polega wysokiej jakości obsługa klienta:

Bardzo istotne było uświadomienie pracownikom, że obsługa klienta to rozumienie potrzeb klienta oraz akceptacja jego sposobu postrzegania świata.

Rezultaty szkolenia

Poprawa jakości obsługi klienta to główny efekt pierwszej części szkolenia. A dokładniej? Już mówimy: zarówno lepsze zrozumienie potrzeb typowego klienta, jak i radzenie sobie z klientem trudnym.

Natomiast druga, integracyjna część szkoleń dała uczestnikom zrozumienie i większą akceptację różnic pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu. Te umiejętności przełożą się  na lepszą współpracę w zespole pracowniczym.

Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepów OlmatFresh i Czwórkaza udział w całym cyklu szkoleniowym. Daliście radę! Powodzenia!

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.