Techniki radzenia sobie z trudnym klientem. Szkolenie dla sklepów Czwórka i OLMATFresh

W październiku i listopadzie przeprowadziliśmy cykl doradczo-szkoleniowy dla sklepów Czwórka i OLMATFresh w Pabianicach (woj. łódzkie). Po doradztwie z zakresu merchandisingu (sprawdźcie jak zmieniliśmy układ towarów na lepiej sprzedający – klik!) przyszedł czas na kolejny ważny temat dla każdego pracownika sklepu: najważniejsze zasady obsługi klienta oraz techniki radzenia sobie z trudnym klientem.

Wszystkie spotkania realizowaliśmy w miejscu pracy uczestników: na terenie sklepów, a udział w nich wzięli zarówno doświadczeni, jak i początkujący pracownicy.

Cele szkolenia

Głównym celem cyklu szkoleniowego była praktyczna nauka podstaw obsługi klienta, a w konsekwencji podniesienie jej jakości.

Przebieg szkolenia

Cykl spotkań podzieliliśmy na dwa bloki tematyczne: obsługa klienta oraz współpraca w zespole. Pierwszy miał charakter typowo szkoleniowy (choć jak zawsze w „Warto Szkolić” z dużą dawką ćwiczeń praktycznych z codziennej pracy uczestników wziętych :] ). Drugi z kolei poprowadziliśmy w formie gier integracyjnych.

Realizując pierwszy z nich, temat obsługi klienta, podzieliliśmy pracowników na dwie grupy: o krótkim i długim stażu pracy. Dla każdej z nich poprowadziliśmy szkolenie pod nieco innym kątem: dla pierwszej z podstaw obsługi klienta, a dla drugiej z obsługi klienta trudnego.

W trakcie tego szkolenia uczestnicy nabyli następujące kompetencje:

szkolenie obsługa klienta

 

Z kolei w ramach drugiej, integracyjnej części szkolenia, uczestnicy dowiedzieli się jaką rolę każdy z nich odgrywa w zespole (przywódca, dobra dusza itp.). Była to także świetna okazja, aby lepiej się poznać i odkryć swoje mocne strony.

Które tematy najbardziej przydatne według uczestników?

Uczestnikom w szczególności spodobała się nauka rozpoznawania typów klientów. Wskazali, że dzięki tej wiedzy, będą w stanie lepiej dopasować styl komunikacji do potrzeb klienta, szczególnie jeżeli chodzi o klienta trudnego, w rozmowie z którym zawodzą formułki stosowane w komunikacji z typowym klientem.

Z kolei w naszej opinii, trenerów, kluczowe było odkrycie przez uczestników, na czym tak naprawdę polega wysokiej jakości obsługa klienta:

Bardzo istotne było uświadomienie pracownikom, że obsługa klienta to rozumienie potrzeb klienta oraz akceptacja jego sposobu postrzegania świata.

Rezultaty szkolenia

Poprawa jakości obsługi klienta to główny efekt pierwszej części szkolenia. A dokładniej? Już mówimy: zarówno lepsze zrozumienie potrzeb typowego klienta, jak i radzenie sobie z klientem trudnym.

Natomiast druga, integracyjna część szkoleń dała uczestnikom zrozumienie i większą akceptację różnic pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu. Te umiejętności przełożą się  na lepszą współpracę w zespole pracowniczym.

Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepów OlmatFresh i Czwórkaza udział w całym cyklu szkoleniowym. Daliście radę! Powodzenia!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne?

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne? Menadżer restauracji jest odpowiedzialny za ogromną liczbę zadań. W związku z tym bardzo ważny jest jego stały rozwój, w którym pomagają szkolenia dla menadżerów. W tym artykule wskażemy Ci korzyści, które płyną z poszerzania kompetencji, a także podstawowe obowiązki osoby odpowiedzialnej za prowadzenie restauracji. Szkolenia menadżerskie — z czego składa się zarządzanie lokalem? Zarządzanie zespołem to tylko jeden…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej