Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Techniki radzenia sobie z trudnym klientem - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Techniki radzenia sobie z trudnym klientem

Wszyscy ich znamy. Głośni, opryskliwi, wszystkowiedzący albo wręcz przeciwnie. Trudni klienci zdarzają się w każdej branży. Jak bronić się przed najpopularniejszymi typami? Przejdźmy do pierwszego z nich.

Histeryk – (głośny, płaczliwy, rozżalony, panikarz)
W kontakcie z histerykiem najważniejsze to zachować spokój. Pozwólmy się mu wykrzyczeć, gdy znajdzie ujście dla swoich emocji, współpraca z nim będzie dużo łatwiejsza. Następnie przejmijmy odpowiedzialność za rozwiązanie problemu i rozpocznijmy działanie od razu.

Dyktator – (zawsze wie jak powinno być, jest ekspertem, ma znajomych)
Nic tak nie łechce ego dyktatora jak docenienie jego wiedzy i doświadczenia. Warto zaznaczyć w jak wielu sytuacjach jego sugestie byłyby najlepszym możliwym rozwiązaniem zanim dodamy, że w tym konkretnym przypadku warto jednak posłużyć się innym.

Agresywny – (straszący, szantażujący, przeklinający)
Starcie z agresywnym klientem powinno opierać się na asertywności. Najpierw zapytajmy się, czy w jakiś sposób uraziliśmy klienta i jeśli tak to przeprośmy. W przypadku braku reakcji prosimy o milszą rozmowę. Następnie już żądamy, by klient wyrażał się inaczej. Ostatecznie poinformujmy klienta, że jeśli nie zmieni podejścia będziemy musieli zrezygnować z pomocy mu. Ważne jest to aby wykonywać wszelkie czynności, które mówimy, że wykonamy.

Egocentryk – (zniecierpliwiony, tylko on się liczy)
Egocentryk potrzebuje docenienia. Zapewnijmy go, że zajmiemy się nim najszybciej, jak to możliwe, ale przypominając, że sam również nie chciałby aby przerywano jego obsługę dla kogoś spoza kolejności. Bardzo dobrze wpłynie na niego, jeśli zapytamy go o nazwisko i będziemy się nim do niego zwracać.

Pasożyt – (chce dostać więcej niż mu się należy)
Gdy obsługujemy pasożyta powołujmy się na procedury. Zaznaczmy, że próbowaliśmy je dla niego ominąć, ale po kontakcie z przełożonym okazało się, że nie ma takiej możliwości. Klient powinien docenić indywidualne podejście i nasze starania.

Każdy klient zasługuje na fachową obsługę. Dobry pracownik potraktuje każdy z powyższych typów jako wyzwanie, a nie powód do złorzeczeń. Jeśli uważacie, że jakiś typ został niedostatecznie opisany lub chcecie poznać wiele uniwersalnych metod wspomagających obsługę, zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych szkoleń na których dowiecie się zdecydowanie więcej.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady równości szans i niedyskryminacji w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Równość szans i niedyskryminacja to fundamentalne wartości, które kształtują nowoczesne miejsca pracy, sprzyjając nie tylko zadowoleniu pracowników, ale także poprawie efektywności i innowacyjności organizacji. W obliczu rosnącej świadomości społecznej oraz coraz bardziej rygorystycznych wymogów prawnych, firmy stają przed wyzwaniem, jak skutecznie wdrażać i promować te zasady w swoich strukturach. Zapewnienie równych szans każdemu pracownikowi, niezależnie od jego płci, wieku, pochodzenia, czy innych cech…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową staje się coraz bardziej istotnym wyzwaniem dla firm produkcyjnych, które chcą utrzymać konkurencyjność na rynku. Współczesne zespoły składają się z pracowników należących do różnych pokoleń, co niesie za sobą zarówno liczne korzyści, jak i wyzwania. Różnorodność doświadczeń, umiejętności i podejść do pracy może wzbogacać organizację, ale jednocześnie wymaga świadomego zarządzania, aby uniknąć potencjalnych konfliktów i maksymalnie wykorzystać potencjał każdego pracownika.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Lean Management na produkcji – relacja ze szkolenia

Lean Management to filozofia zarządzania, która zyskała ogromną popularność wśród firm produkcyjnych na całym świecie. Jej głównym celem jest maksymalizacja wartości dostarczanej klientowi przy jednoczesnej minimalizacji marnotrawstwa. Osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko zmiany w podejściu do zarządzania procesami. Ale także zaangażowania wszystkich pracowników w ciągłe doskonalenie każdego aspektu działalności firmy. Lean Management opiera się na kilku kluczowych zasadach,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.