Torimpex – szkolenie zrealizowane ze środków Bazy Usług Rozwojowych.

Torimpex – szkolenie zrealizowane ze środków Bazy Usług Rozwojowych.

Zobacz jak pracujemy!

W dniach 19 i 31 stycznia bieżącego roku mieliśmy przyjemność przeprowadzić dwa szkolenia dofinansowane z Bazy Usług Rozwojowych dla firmy Torimpex: „Merchandising sklepu” i „Profesjonalna Obsługa Klienta”. W szkoleniu wzięło udział jedenaście osób, w tym kierownicy sklepów

Torimpex – szkolenie zrealizowane ze środków Bazy Usług Rozwojowych. Zamów szkolenie i zyskaj dofinansowanie!

W dniach 19 i 31 stycznia bieżącego roku mieliśmy przyjemność przeprowadzić dwa szkolenia dofinansowane z Bazy Usług Rozwojowych dla firmy Torimpex: „Merchandising sklepu” i „Profesjonalna Obsługa Klienta”.

W szkoleniu wzięło udział jedenaście osób, w tym kierownicy sklepów. Spotkania miały na celu poprawę wyników sprzedażowych i polepszenie jakości obsługi klienta w sklepach firmy Torimpex. Ta toruńska sieć sklepów spożywczych prowadzi siedem punktów sprzedaży, zatrudniając 250 pracowników.

Cele szkolenia
Dla firmy Torimpex zorganizowaliśmy dwudniowe, kompleksowe szkolenie mające na celu poprawę odbioru sklepu przez klientów oraz lepsze ukierunkowanie sprzedaży.

Dlatego celem pierwszego szkolenia (merchandising) było zwiększenie wpływu sprzedawców na skład koszyka zakupowego, a drugiego (obsługa klienta) zwiększenie lojalności klientów.

Przebieg szkolenia
Zrealizowane dla firmy Torimpex szkolenia miały następujący plan ramowy:

1 DZIEŃ: SZKOLENIE Z ZAKRESU MERCHANDISINGU („CICHY SPRZEDAWCA”)

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Psychologia klienta
  • Schematy robienia zakupów przez klientów
  • Złote zasady merchandisingu
  • Zarządzanie powierzchnią sklepu
  • Cross-merchandising
    Materiały P.O.S.

2 DZIEŃ: PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA

  • Zrozumieć potrzeby klienta
  • Budowanie więzi klienta ze sklepem
  • Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Zasady pracy dobrego sprzedawcy
  • Zachowanie, wygląd i etyka zawodowa

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia
Zgłębienie zagadnienia merchandisingu z użyciem konkretnych przykładów ze sklepów Torimpex, pozwoliło na poznanie ścieżek klienta w sklepie i zasad kierującymi wyborem tych, a nie innych produktów. W ten sposób właściciel i kierownicy sklepów zyskali bardzo istotną pomoc w sterowaniu sprzedażą, m.in. zwiększając wyraźnie prawdopodobieństwo sprzedaży produktów, na których najbardziej w danym momencie im zależy.

Z kolei pochylenie się nad jakością obsługi klienta w sklepach i wskazanie sprawdzonego przez trenerów narzędzia – Standardu Obsługi Klienta, pozwoli na wzmocnienie lojalności kupujących, tak istotnej dla firmy niebędącej międzynarodowym gigantem, opierającej swoją działalność na kilku sklepach.

Cieszymy się, że mogliśmy w kompleksowy sposób doradzić tej rodzinnej, prężnie działającej firmie, w jaki sposób mogą poprawić odbiór sklepów przez klienta, efektywniej zarządzać asortymentem i zwiększyć sprzedaż.

Na początek zapoznaliśmy uczestników z podstawowymi zagadnieniami z psychologii klienta i zademonstrowaliśmy sposoby, w jakie można przekonać do zakupu dodatkowych produktów – nawet klienta, który przychodzi do sklepu z wcześniej spisaną listą zakupów. Omówiliśmy również drzewo decyzyjne klienta, czyli to, w jaki sposób zachowuje się klient przy regale, wybierając już konkretny produkt.

Po wyposażeniu uczestników w teoretyczne podstawy działań merchandisingu przeszliśmy do praktyki. Trenerzy rozrysowali układ trzech sklepów Torimpex i poprosili słuchaczy szkolenia o zastanowienie się: w jaki sposób klient porusza się po sklepie i o oznaczenie stref gorących i zimnych, na podstawie wiedzy przekazanej podczas spotkania.

W ten sposób, z pomocą prowadzących, pracownicy sklepów stworzyli unikalne schematy ścieżek klientów dla każdego z omawianych punktów sprzedaży, uświadamiając sobie, jak bardzo skład koszyka klienta zależy od rozmieszczenia produktów w sklepie.

Podczas szkolenia skupiliśmy się również na asortymencie, który jest oferowany w sklepach Torimpex i wskazaliśmy rekomendowane zmiany w sposobie zarządzania asortymentem. Jak dobrać asortyment, który będzie się dobrze sprzedawał, a wyeliminować produkty o niskiej rotacji.

Kolejnym elementem omówionym i przećwiczonym podczas spotkania było prawidłowe ułożenie produktów na regałach. Poruszyliśmy tutaj w szczególności dwie kwestie: łatwość znalezienia poszukiwanych przez klienta produktów oraz ukierunkowanie jego uwagi na zakup produktu, który chcemy sprzedać w pierwszej kolejności.

Podczas ćwiczenia praktycznego uczestnicy szkolenia otrzymali zdjęcia zrobione m.in. w sklepach Torimpex, a ich zadaniem było wskazanie dobrych i złych praktyk w ułożeniu towaru.

Wizyta w sklepach Torimpex
Na koniec szkolenia wszyscy razem pojechaliśmy „w teren” – na ćwiczenia praktyczne w sklepach Torimpex. Uczestnicy mieli okazję porównać wykonane wspólnie schematy ścieżek zakupowych klientów z rzeczywistym ich zachowaniem oraz gdzie może pojawiać się mniejszy ruch z powodu wąskich alejek i jak zwiększyć ruch w tych miejscach.

Omówiliśmy również, w jaki sposób można ułatwić klientowi zakupy poprzez dokładniejszą kategoryzację tych sekcji produktów, które aktualnie są zdaniem naszych trenerów nieczytelne.

W drugim dniu szkolenia ponownie odwiedziliśmy sklepy, tym razem skupiając się na obsłudze klienta przez pracowników sklepu. Wskazaliśmy błędne zachowania mogące negatywnie nastawiać klienta do sieci Torimpex i zaproponowaliśmy konkretne rozwiązania, w szczególności wprowadzenie Standardu Obsługi Klienta (SOK).

Uczestnicy otrzymali również od nas poradnik „Standard Skutecznej obsługi sklepu Torimpex” zawierającym spis pożądanych zachowań na poszczególnych działach: sprzedaży, mięsno-wędliniarskim i stanowisku kasowym.

Trenerzy firmy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej - relacja ze szkolenia

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej to kluczowy element, który może znacząco wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poprawę satysfakcji klientów. Nasza firma została poproszona przez jedną z restauracji o przeprowadzenie szkolenia w tym zakresie. Restauracja, dążąc do podniesienia standardów obsługi i maksymalizacji zysków, zdecydowała się na współpracę z nami, aby ich personel mógł zdobyć nowe umiejętności i doskonalić swoje techniki sprzedażowe. Szkolenie, prowadzone przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa klienta zwiększająca sprzedaż w sklepie spożywczym - relacja ze szkolenia

Obsługa klienta w sklepie spożywczym odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży. Profesjonalne podejście do obsługi klienta może znacząco wpływać na pozytywne doświadczenia zakupowe, co przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich chęć do powrotu. Nasza firma została poproszona o przeprowadzenie szkolenia dla pracowników jednego ze sklepów spożywczych, które miało na celu poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie sprzedaży. Szkolenie prowadziła nasza…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Negocjacje zakupowe i umiejętności kupieckie w firmie produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Negocjacje zakupowe stanowią fundament skutecznego zarządzania w firmach produkcyjnych. Umiejętność prowadzenia efektywnych rozmów z dostawcami, analiza kosztów oraz budowanie długoterminowych relacji biznesowych to kluczowe elementy, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane umiejętności kupieckie, nasza firma została poproszona o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia dla jednej z firm produkcyjnych. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby dostarczyć…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.