Trendy w projektowaniu sklepów odzieżowych

W ostatnich latach merchandising sklepu odzieżowego obejmuje przede wszystkim tę wizualną stronę. Ogromną wagę przykłada się do projektowania przestrzeni sklepowej, tak by przyciągała, zachęcała klientów do skorzystania z usług właśnie tej placówki. Dlaczego wygląd jest tak ważny? Jakie są aktualne trendy?

Dlaczego wygląd sklepu jest ważny?

Zgodnie z danymi, zgromadzonymi przez Euromonitor Internetional dla „Rzeczpospolitej”, pod koniec 2017 r. w Polsce funkcjonowało 38.000 sklepów odzieżowych. To może wydawać się dużo, ale prawdą jest, że w ciągu ostatnich lat liczba ta systematycznie maleje. W ocenie specjalistów, tendencja ta utrzyma się nadal, przede wszystkim z uwagi na wzrost popularności handlu internetowego. Wszystko to wpływa natomiast na wzrost konkurencyjności pomiędzy tradycyjnymi placówkami i przykładanie większej wagi do kwestii projektowania sklepów odzieżowych.

Elementy przestrzeni placówki

Które elementy są zatem istotne w procesie kreowania przestrzeni placówki? Na co należy położyć największy nacisk? Przede wszystkim na witrynę sklepową, która stanowi swoisty „pierwszy kontakt” z klientem. Poza tym ważne jest zachowanie odpowiedniej ergonomii, stylu ekspozycji. Klienta wprawia w dobry nastrój przyjemny zapach, miłe dla oka kolory, ciepłe oświetlenie. A nade wszystko nie można zapominać o sposobie rozmieszczenia określonych produktów i organizacji półek sklepowych. W tym zakresie istnieją natomiast pewne trendy.

Modne projektowanie sklepu odzieżowego

Jakie są aktualne trendy w projektowaniu sklepu odzieżowego? Idąc za hasłem ubiegłorocznej edycji targów Euroshop, teraz liczy się „personalizacja, emocje, innowacja, cyfryzacja”. Personalizacja oznacza mocne ukierunkowanie wyglądu sklepu na określoną grupę docelową. Jeżeli na przykład jest to sklep młodzieżowy, to możemy spodziewać się intensywnych kolorystycznie grafik, popularnej wśród młodzieży muzyki w tle, z kolei w sklepy z garniturami męskimi będą cechowały się elegancją, stonowaniem, spokojną muzyką w tle, przyjemnym zapachem. Z kolei innowacja i cyfryzacja wiąże się z zastosowaniem nowych technologii. Ostatnio bardzo popularne stały się oświetlenia LED-owe, często korzysta się również z reklamowych ekranów LCD. A nadto modne jest obecnie oderwanie mebli od ścian, czyli odchodzenie od typowego układu widocznego w sklepach, stosowanie unikalnych materiałów wykończeniowych (łączenie drewna z metalem, ze szkłem i innymi materiałami) oraz rezygnacja z dekoratorstwa.

Szkolenia z Visual Merchandisingu

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia z zakresu Visual Merchandisingu. Nasze warsztaty pozwalają na zdobycie wiedzy od podstaw i przygotowanie do samodzielnej pracy dekoratora przestrzeni sklepowej. Znamy aktualne trendy i wiemy co korzystnie wpłynie na rozwój placówki i wzrost obrotów. Proponowany przez nas kurs jest skierowany zarówno do osób, które prowadzą własne przestrzenie handlowe, osób pracujących w sprzedaży, dekoratorów, jak i przyszłych visual merchandiserów.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd…
dowiedz się więcej