Trendy w projektowaniu sklepów odzieżowych
W ostatnich latach merchandising sklepu odzieżowego obejmuje przede wszystkim tę wizualną stronę. Ogromną wagę przykłada się do projektowania przestrzeni sklepowej, tak by przyciągała, zachęcała klientów do skorzystania z usług właśnie tej placówki. Dlaczego wygląd jest tak ważny? Jakie są aktualne trendy?
Dlaczego wygląd sklepu jest ważny?
Zgodnie z danymi, zgromadzonymi przez Euromonitor Internetional dla „Rzeczpospolitej”, pod koniec 2017 r. w Polsce funkcjonowało 38.000 sklepów odzieżowych. To może wydawać się dużo, ale prawdą jest, że w ciągu ostatnich lat liczba ta systematycznie maleje. W ocenie specjalistów, tendencja ta utrzyma się nadal, przede wszystkim z uwagi na wzrost popularności handlu internetowego. Wszystko to wpływa natomiast na wzrost konkurencyjności pomiędzy tradycyjnymi placówkami i przykładanie większej wagi do kwestii projektowania sklepów odzieżowych.
Elementy przestrzeni placówki
Które elementy są zatem istotne w procesie kreowania przestrzeni placówki? Na co należy położyć największy nacisk? Przede wszystkim na witrynę sklepową, która stanowi swoisty „pierwszy kontakt” z klientem. Poza tym ważne jest zachowanie odpowiedniej ergonomii, stylu ekspozycji. Klienta wprawia w dobry nastrój przyjemny zapach, miłe dla oka kolory, ciepłe oświetlenie. A nade wszystko nie można zapominać o sposobie rozmieszczenia określonych produktów i organizacji półek sklepowych. W tym zakresie istnieją natomiast pewne trendy.
Modne projektowanie sklepu odzieżowego
Jakie są aktualne trendy w projektowaniu sklepu odzieżowego? Idąc za hasłem ubiegłorocznej edycji targów Euroshop, teraz liczy się „personalizacja, emocje, innowacja, cyfryzacja”. Personalizacja oznacza mocne ukierunkowanie wyglądu sklepu na określoną grupę docelową. Jeżeli na przykład jest to sklep młodzieżowy, to możemy spodziewać się intensywnych kolorystycznie grafik, popularnej wśród młodzieży muzyki w tle, z kolei w sklepy z garniturami męskimi będą cechowały się elegancją, stonowaniem, spokojną muzyką w tle, przyjemnym zapachem. Z kolei innowacja i cyfryzacja wiąże się z zastosowaniem nowych technologii. Ostatnio bardzo popularne stały się oświetlenia LED-owe, często korzysta się również z reklamowych ekranów LCD. A nadto modne jest obecnie oderwanie mebli od ścian, czyli odchodzenie od typowego układu widocznego w sklepach, stosowanie unikalnych materiałów wykończeniowych (łączenie drewna z metalem, ze szkłem i innymi materiałami) oraz rezygnacja z dekoratorstwa.
Szkolenia z Visual Merchandisingu
Posiadamy w swojej ofercie szkolenia z zakresu Visual Merchandisingu. Nasze warsztaty pozwalają na zdobycie wiedzy od podstaw i przygotowanie do samodzielnej pracy dekoratora przestrzeni sklepowej. Znamy aktualne trendy i wiemy co korzystnie wpłynie na rozwój placówki i wzrost obrotów. Proponowany przez nas kurs jest skierowany zarówno do osób, które prowadzą własne przestrzenie handlowe, osób pracujących w sprzedaży, dekoratorów, jak i przyszłych visual merchandiserów.