Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Jak już ustaliliśmy dzisiejszy świat marketingu internetowego nie może obyć się bez kampanii Google Adwords. Reklama w tej przestrzeni jest niezwykle skuteczna, ponieważ może dotrzeć nawet do milionów użytkowników sieci, co bezpośrednio przekłada się na wzrost obrotów promowanej firmy. Jednym z większych błędów, popełnianych w prowadzeniu tego typu kampanii jest jednak niepołączenie AdWords z Google Analytics. Dlaczego jest to ważne?

Czym jest Google Analytics i dlaczego warto z tego skorzystać?

Google Analytics to darmowe narzędzie, dzięki któremu możemy zbadać jakie statystyki ma nasza witryna. Poprzez ten mechanizm mamy możliwość zweryfikowania, czy uruchomiona przez nas kampania daje oczekiwane efekty oraz które, podjęte przez nas działania są najskuteczniejsze. Przede wszystkim zobaczymy ogólne dane liczbowe co do odwiedzin strony za pośrednictwem kampanii AdWords oraz ich jakość. Dzięki temu mamy pełen obraz ruchu na stronie w odniesieniu do jego różnych źródeł, co z kolei daje nam podstawy do podjęcia określonych działań optymalizacyjnych. Co również ciekawe, w ramach kampanii AdWords możemy zmieniać wielkość stawek za kliknięcie, dostosowując je na poziomie urządzeń, harmonogramu reklam, lokalizacji, a także list remarketingowych w sieci. W konsekwencji użytkownicy na przykład z danej lokalizacji, zobaczą dedykowane im reklamy.

Google Analytics pozwoli nam również ocenić w jaki sposób pojedyncze elementy kampanii, takie jak poszczególne słowa kluczowe, wpływają na skuteczność podjętych przez nas działań promocyjnych. To nie wszystko, Google Analytics pozwala nam dużo wygodniej i sprawniej zweryfikować aktywność kampanii w poszczególnych godzinach i dniach tygodnia. W odniesieniu do samego konta AdWords, możliwe jest to wyłącznie poprzez wygenerowanie raportu. Do tego mamy możliwość wyboru śledzenia tej aktywności – dane zobaczymy w formie tabeli lub w formie wykresu. Google Analytics daje również możliwość śledzenia konkretnych adresów URL, żeby w oparciu o te informacje móc podjąć decyzje co do dalszych zmian w kierowaniu reklam do określonych użytkowników.

Google Analytics – znacznie więcej możliwości

Wskazane wyższej możliwości Google Analytics to tylko część jego funkcji. Do tego wszystkiego należałoby dodać raporty niestandardowe, pozwalające praktycznie na zmieszanie wszystkich wymienionych wcześniej opcji i wiele innych. Tak naprawdę większość użytkowników nie wykorzystuje nawet w połowie potencjału tego narzędzia.

Szkolenia z zakresu Google AdWords i Google Analytics

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników Adwords. Mówimy o tym, w jaki sposób zbudować skuteczną, efektywną strategię działania w kampanii, aby przynosiła ona wymierne, oczekiwane korzyści. Nie bazujemy na ogólnikach, staramy się przekazać naszym kursantom szeroką, szczegółową wiedzę. Właśnie dlatego poszerzamy nasz kurs o dodatkowe, przydatne narzędzia w ramach kampanii, takie jak chociażby Google Analytics, ponieważ w naszej ocenie efektywna kampania Google AdWords nie może się bez tego obyć.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia przygotowują brygadzistów do prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami?

Prowadzenie trudnych rozmów przez brygadzistów – szkolenia Rola brygadzisty to znacznie więcej niż tylko nadzór nad technicznymi aspektami pracy. To codzienne zarządzanie ludźmi, motywowanie zespołu i, co nieuniknione, reagowanie na problemy. Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają liderzy pierwszej linii, jest prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami. Niezależnie od tego, czy chodzi o spadek wydajności, naruszenie zasad bezpieczeństwa, czy konflikt…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwijać kompetencje działu HR? – praktyczny przewodnik

Strategiczny HR – klucz do zaangażowania i rozwoju talentów w firmie Współczesny dział HR to już nie tylko administracja kadrowa i naliczanie wynagrodzeń. To strategiczny partner dla biznesu, który odpowiada za najcenniejszy zasób firmy – ludzi. Aby sprostać dynamicznym wyzwaniom rynku, specjaliści HR muszą nieustannie poszerzać swoje horyzonty i umiejętności. Właśnie dlatego coraz więcej świadomych organizacji inwestuje w rozwój kompetencji swoich zespołów…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia pomagają liderom utrzymać wysoki poziom dyscypliny w zespole?

Szkolenia wspierające liderów w budowaniu dyscypliny Utrzymanie wysokiego poziomu dyscypliny w zespole to jeden z kluczowych warunków efektywnej pracy i realizacji celów organizacji. Wymaga ono od lidera nie tylko jasno określonych zasad, ale także umiejętności motywowania pracowników i budowania zaufania. W dobrze prowadzonym zespole porządek wynika z przekonania o jego wartości, a nie z obawy przed sankcjami. Szkolenia pomagają liderom w rozwijaniu narzędzi i technik, które pozwalają…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.