Umiejętność uczenia się – przydatna czy nie?

Człowiek uczy się cały życie. Począwszy od nauki mówienia, aż po studia i pracę zawodową. A na tym rzecz jasna nie koniec. Wiadomo, że uczenie się rzeczy sprawiających przyjemność, nie stanowi wielkiego kłopotu. Schody zaczynają się dopiero wtedy, gdy trzeba opanować materiał nieszczególnie związany z naszymi zainteresowaniami. Wówczas wkuwanie regułek w najlepszym wypadku będzie skutkować ich zapomnieniem po kilku dniach. Jak skutecznie się uczyć, aby zdobyte informacje zostały w naszej pamięci na zawsze? Właśnie w tym celu powstały specjalne kursy szybkiego i efektywnego uczenia się!

Jak przeciętnie uczy się człowiek?
Tradycyjna nauka nie wykorzystuje w pełni wszystkich zasobów mózgu, lecz jedynie kilka procent tego potencjału. Ucząc się koncentrujemy się głównie na treści, nie zgłębiamy jednak jej dokładnego znaczenia, a tym bardziej nie włączamy w to wyobraźni. W efekcie zapamiętujemy gotowe zdania i formułki, co skutkuje szybkim zapomnieniem przyswojonych informacji. Dodatkową przeszkodą w skutecznej nauce jest bardzo duża ilość rozpraszaczy, takich jak Facebook, telewizja czy codzienne obowiązki.

Czym różni się efektywna nauka on standardowej?
Skuteczna nauka wykorzystuje w tym celu obie półkule. Mózg człowieka koncentruje się zarówno na treści, jak i jej wizualizacji. Materiały naukowe przyswajane są na podstawie wymyślanych historyjek, ułatwiających połączenie wyrazów i zdań. Choć cały proces trwa zdecydowanie dłużej, jego efektywność jest znacznie większa i eliminuje konieczność powtarzania przyswojonego materiału. Jedną z najskuteczniejszych metod szybkiej nauki jest tzw. mapa myśli.

Nie tylko praca mózgu
Choć skuteczna nauka w dużej mierze opiera się na pracy umysłu, bardzo duży wpływ na nią ma również otoczenie. Tak jak w pracy, konieczne jest przygotowanie stanowiska. Z biurka powinny zniknąć wszystkie dystraktory („utrudniacze”), np. telefon, komputer (jeśli nie służy no nauki), radio. W pomieszczeniu powinien panować porządek i odpowiednie oświetlenie. Wygodna pozycja siedząca oraz świeże powietrze również przyczyniają się do lepszej pracy mózgu. Przed przystąpieniem do właściwej pracy, warto też psychicznie przygotować się do działania (między innymi zastanowić się, co jest naszą motywacją).

Czy warto zainwestować w szkolenia?
Kursy efektywnej nauki przeznaczone są dla osób w każdym wieku i na każdym stanowisku. Nie ma więc znaczenia czy jest to młodzież szkolna czy doświadczony pracownik korporacyjny. Nauka to czynność, którą nieustannie wykonujemy. W trakcie takich warsztatów przedstawiane są skuteczne systemy motywacji, techniki pamięciowe, ćwiczenia koncentracyjne oraz sposoby szybkiego czytania. Oprócz tego, uczestnicy dowiedzą się jak właściwie zarządzać swoim czasem, co jest umiejętnością przydatną także w życiu prywatnym. Dzięki takim szkoleniom, osoby potrafią przyswoić wiedzę nawet 5 razy szybciej! Skutkuje to oczywiście większą ilością wolnego czasu oraz możliwością wykorzystania tego potencjału w trakcie np. nauki języków obcych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.