W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Atrakcyjna ekspozycja mięsa wieprzowego

Mięso wieprzowe należy do grupy mięs czerwonych. Jest częstym gościem w polskiej kuchni. Sprzedawcy mogą się zatem spodziewać dużego zainteresowania ze strony klientów właśnie tym rodzajem mięsa. Dlatego powinni zwrócić uwagę, aby wyeksponować je w właściwy i możliwie atrakcyjny sposób.

Jakich zasad należy przestrzegać podczas układania tego mięsa na ladzie? Jak stworzyć ekspozycję mięsa wieprzowego, aby prezentowała się estetycznie i, co najważniejsze, zachęcała klientów do zrobienia dużych zakupów?

Jedną z najbardziej popularnych części mięsa wieprzowego jest schab. Nadaje się do duszenia, smażenia, pieczenia i wyrobu delikatnych kiełbaś. Schab należy pokroić go na trzy kawałki i ułożyć na ladzie najładniejszym przekrojem w stronę klienta. Innym sposobem jest ułożenie jednej z części w poziomie, a pozostałych dwóch na wierzchu w pionie. Schab bez kości powinien zająć miejsce w pojemniku usytuowanym jak najbliżej klienta.

Karkówka świetnie sprawdza się w gotowaniu, smażeniu, grillowaniu i pieczeniu. Jest także wykorzystywana do wyrobu baleronu oraz ekskluzywnych kiełbas. Karkówkę także układamy kierując najbardziej estetyczny przekrój w stronę klienta. Należy pamiętać, że karkówka bez kości w ekspozycji ma pierwszeństwo przed karkówką z kością.

Łopatka wieprzowa może zostać poddana gotowaniu, duszeniu oraz pieczeniu. Przed ułożeniem na ladzie łopatkę bez kości tniemy na mniejsze części. Należy pamiętać, że linia cięcia tego kawałka mięsa zawsze powinna przebiegać wzdłuż mięśni.

Boczek najczęściej widywany jest na patelni lub grillu. Jeśli dysponujemy ładnym, chudym kawałkiem tego mięsa, możemy wyeksponować go w formie ruloników. Możemy także przekroić boczek wzdłuż i wyeksponować jego płaty.

Szynka wieprzowa świetnie nadaje się do smażenia na sznycle, filety lub bryzole. Można poddać ją duszeniu, robiąc zrazy lub pieczeniu, przygotowując pieczeń. Eksponując ją na ladzie należy rozkroić ją na mniejsze, estetyczne kawałki.

Estetyczne i przejrzyste ułożenie towarów nie tylko ułatwia klientowi odnalezienie poszukiwanego produktu, ale też zachęca do poszerzenia pierwotnej listy zakupów.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia w województwie śląskim 2025

Dlaczego warto inwestować w rozwój pracowników na Śląsku w 2025 roku? Inwestowanie w rozwój zespołu to już nie luksus, a konieczność. W obliczu transformacji gospodarczej, szczególnie w regionie takim jak Śląsk, firmy muszą stawiać na nowe kompetencje, zwłaszcza te związane z “zieloną gospodarką” i cyfryzacją. Podnoszenie kwalifikacji pracowników bezpośrednio przekłada się na innowacyjność, efektywność i zdolność do konkurowania na coraz bardziej wymagającym rynku. To strategiczna decyzja, która buduje wartość firmy na lata.…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Jak uzyskać dofinansowanie do szkoleń?

W 2025 roku firmy mogą skorzystać z programów takich jak KFS, BUR czy Akademia Menadżera HR. Wysokość dofinansowania sięga nawet 100%, a proces aplikacji zależy od wybranego programu i regionu. W świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.