W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Ekspozycja najczęściej kupowanych produktów

Nabiał oraz produkty świeże – to według statystyk towary, które są najczęściej kupowane przez konsumentów. Ich popularność nie powinna jednak uśpić czujności merchandisera – istnieją bowiem techniki, które pozwalają zmaksymalizować sprzedaż na tychże stoiskach.

Parę zasad dotyczących nabiału

Najważniejszą zasadą w przypadku nabiału jest rygorystyczne przestrzeganie daty przydatności do spożycia poszczególnych produktów – nie ma tu miejsca na pomyłki, gdyż mogą one drogo kosztować pod względem wizerunkowym. Druga kwestia to ułożenia towaru – powinno być intuicyjne i uwzględniać to, jak konsument szuka asortymentu. Powinniśmy na przykład grupować go po rodzaju, a nie po markach. Jeśli to możliwe, to w obrębie danego rodzaju należy umieszczać produkty najbardziej podobne (przeznaczeniem, zawartością tłuszczu czy wielkością) możliwie jak najbliżej siebie. Pamiętajmy również, że zwykle opłaca się szczególne eksponowanie towarów sezonowych oraz lokalnych, co do których konsumenci na danym terenie mają duży sentyment. W dzisiejszych czasach warto również zadbać o odpowiednią promocję stoiska „eko” i „bez glutenu”, gdyż taki asortyment cieszy się coraz większa popularnością.

Jak eksponować warzywa i owoce?

Nie ulega wątpliwości, ze warzywa i owoce, a więc produkty świeże, powinny być zawsze błyszczące, kolorowe, dobrze oświetlone, a do tego być ułożone na zasadzie przyjemnych dla oka kontrastów. Ale nawet największe wysiłki w tym zakresie zmarnuje nieestetyczne, brudne stoisko, gdzie na ziemi zalega błoto. Tutaj czystość ma szczególne znaczenie – stosika świeże trzeba sprzątać zdecydowanie częściej w ciągu dnia, niż inne półki.

Ale poza błyskiem, kolorem i czystością merchandising ma jeszcze wiele do powiedzenia na tym dziale. Po pierwsze dzielimy go na dwie części – warzywne i owocowe. Ale to za mało – w ich obrębie trzeba jeszcze dobierać obok siebie produkty podobne, na przykład mające podobne przeznaczenie czy wygląd lub właściwości. Możemy w tym wypadku mówić o takich grupach asortymentowych jak: produkty z ziemi (marchewka, seler, ziemniaki itp.), warzywa służące jako dodatki (pomidor, ogórek, papryka itp.), dodatki zielone (natka pietruszki, koperek, szczypiorek itp.), owoce rodzime (jabłka, gruszki, śliwki itp.), owoce cytrusowe (pomarańcze, grejpfruty, mandarynki itp.), rośliny strączkowe (fasola, szparagi, groch itp.) oraz wszelkie owoce sezonowe (truskawki, wiśnie, nektarynki itp.).

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży – 10 technik sprzedażowych, których nie uczą w szkołach

Szkolenie umiejętności sprzedaży jest istotne w wielu zawodach, zwłaszcza związanych z handlem i obsługą klienta. Obecnie zawód handlowca czy też account managera zyskuje na popularności. Tego rodzaju osoby są zatrudniane w firmach o niemal każdej specjalizacji. Spełnienie stawianych wymagań dotyczących targetów nie należy jednak do prostych zadań. W codzienne obowiązki włożyć trzeba niemały wysiłek. Twoja praca może stać się znacznie prostsza, gdy…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Jakie są techniki zarządzania?

Zarządzanie jest jednym z kluczowych elementów sukcesu w środowisku biznesowym. Pozwala ułożyć i usprawnić procesy, a tym samym przekłada się na poprawę efektywności. Nie ma jednak uniwersalnych zasad czy metod zarządzania, które pozwalają na odpowiednie zaplanowanie pracy w każdej branży czy firmie. Istnieją jednak różne techniki zarządzania, jakie można w nich wdrożyć. Poznaj zatem podstawowe z nich i sprawdź, jak mogą polepszyć wykonywanie codziennych zadań. Podstawowe…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Jakie są najlepsze szkolenia sprzedażowe? Lista szkoleń, na które warto się zapisać

Jesteś handlowcem i chcesz polepszyć swoje umiejętności sprzedażowe? A może prowadzisz firmę i zależy Ci na poszerzeniu kompetencji Twojego zespołu ds. obsługi klienta? W obu przypadkach warto postawić na profesjonalne szkolenia biznesowe. Jak wybrać właściwe spośród tak bogatej oferty? Podpowiadamy, jakie są najlepsze szkolenia sprzedażowe i kiedy warto z nich skorzystać. Najlepsze szkolenia sprzedażowe – czego uczą? Najlepsze szkolenia sprzedażowe obejmują szeroki…
dowiedz się więcej