W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Ekspozycja najczęściej kupowanych produktów

Nabiał oraz produkty świeże – to według statystyk towary, które są najczęściej kupowane przez konsumentów. Ich popularność nie powinna jednak uśpić czujności merchandisera – istnieją bowiem techniki, które pozwalają zmaksymalizować sprzedaż na tychże stoiskach.

Parę zasad dotyczących nabiału

Najważniejszą zasadą w przypadku nabiału jest rygorystyczne przestrzeganie daty przydatności do spożycia poszczególnych produktów – nie ma tu miejsca na pomyłki, gdyż mogą one drogo kosztować pod względem wizerunkowym. Druga kwestia to ułożenia towaru – powinno być intuicyjne i uwzględniać to, jak konsument szuka asortymentu. Powinniśmy na przykład grupować go po rodzaju, a nie po markach. Jeśli to możliwe, to w obrębie danego rodzaju należy umieszczać produkty najbardziej podobne (przeznaczeniem, zawartością tłuszczu czy wielkością) możliwie jak najbliżej siebie. Pamiętajmy również, że zwykle opłaca się szczególne eksponowanie towarów sezonowych oraz lokalnych, co do których konsumenci na danym terenie mają duży sentyment. W dzisiejszych czasach warto również zadbać o odpowiednią promocję stoiska „eko” i „bez glutenu”, gdyż taki asortyment cieszy się coraz większa popularnością.

Jak eksponować warzywa i owoce?

Nie ulega wątpliwości, ze warzywa i owoce, a więc produkty świeże, powinny być zawsze błyszczące, kolorowe, dobrze oświetlone, a do tego być ułożone na zasadzie przyjemnych dla oka kontrastów. Ale nawet największe wysiłki w tym zakresie zmarnuje nieestetyczne, brudne stoisko, gdzie na ziemi zalega błoto. Tutaj czystość ma szczególne znaczenie – stosika świeże trzeba sprzątać zdecydowanie częściej w ciągu dnia, niż inne półki.

Ale poza błyskiem, kolorem i czystością merchandising ma jeszcze wiele do powiedzenia na tym dziale. Po pierwsze dzielimy go na dwie części – warzywne i owocowe. Ale to za mało – w ich obrębie trzeba jeszcze dobierać obok siebie produkty podobne, na przykład mające podobne przeznaczenie czy wygląd lub właściwości. Możemy w tym wypadku mówić o takich grupach asortymentowych jak: produkty z ziemi (marchewka, seler, ziemniaki itp.), warzywa służące jako dodatki (pomidor, ogórek, papryka itp.), dodatki zielone (natka pietruszki, koperek, szczypiorek itp.), owoce rodzime (jabłka, gruszki, śliwki itp.), owoce cytrusowe (pomarańcze, grejpfruty, mandarynki itp.), rośliny strączkowe (fasola, szparagi, groch itp.) oraz wszelkie owoce sezonowe (truskawki, wiśnie, nektarynki itp.).

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.