Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Pielęgnuj dobre strefy w Twoim sklepie! - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Pielęgnuj dobre strefy w Twoim sklepie!

Jak dobrze widzieć zadowolone twarze stałych klientów, powracających do Twojego sklepu. Miło jest słyszeć, że zakupy były przyjemnością – bo najczęściej oznacza to również, że przestrzeń handlowa została zaaranżowana poprawnie a ścieżki zakupowe konsumentów sugestywnie wyznaczone. Może się zdarzyć, że jest to dziełem przypadku – ale najczęściej taki sukces handlowy wynika z doskonałej znajomości zasad merchandisingu. Dziś bardzo ważna rada: doceniaj dobre strefy swojego punktu sprzedaży.

Przestrzeń sprzedaży ma swoje złe strefy. Okolice wejścia, rogi sklepu i krańce półek to miejsca, które potencjalny konsument odwiedza najrzadziej. Są oczywiście także te najlepsze punkty. Można je zagospodarować w sposób standardowy, zapełniając towarem, tak jak wszystkie inne regały – jednak warto w szczególny sposób przeanalizować, jaką wartość niesie dla handlowca taki obszar. Mając wiedzę, że konsumenci nie traktują równo całego sklepu, a podświadomie niektóre miejsca mogą w szczególny sposób kształtować decyzje zakupowe, po prostu nie można z tej wiedzy nie skorzystać.

Z reguły najłatwiej dostępną wizualnie strefą punktu handlowego jest jego centralna część. Może być ona otwartą wydzieloną przestrzenią, bądź też rejonem gdzie kończą się regały i rozpoczyna open-space prowadzący do kas. Jedna i druga formuła odpowiednio zaaranżowana może wpłynąć na zwiększenie zainteresowania konsumenta promowanym tam produktem. Jeżeli mamy do czynienia z wyspą na środku sklepu, można podkreślić ją dodatkowymi materiałami POS bądź reklamą multimedialną – lub też umieszczając wysoki stand. Doskonale oddziałują na klienta sylwetki uśmiechniętych ludzi – często producenci dysponują takimi materiałami z twarzą osób będących ambasadorami danej marki. Oczywiście podstawą jest odpowiedni merchandising, z wykorzystaniem takich technik jak multifacing – a przy łączeniu kilku produktów koniecznie zgodnie z regułą prawej ręki. Warto uważać, aby zachować odpowiednią komunikację cenową.

Jeżeli centralną strefą sklepu jest korytarz regałów, prowadzących do kas, dobrym duchem tego punktu sprzedaży będzie miejsce, gdzie rozpoczyna się przestrzeń przed kasami. Czasem bywa tak, że to właśnie jest jedyny dobry punkt na „oszołomienie” klienta – zrobienie doskonałego wrażenia i podkreślenie asortymentu nastawionego na największą rotację. Trzeba tu potencjalnego nabywcę zatrzymać: postawić mu przed oczami kolorowy stand, pomachać zawieszką, zainteresować reklamą. Stąd aż do linii kas jest pole do popisu dla merchandisera z polotem. Pielęgnując ten obszar należy pamiętać jedynie, aby produkty ustawiane były według potrzeb biznesowych – od prawej do lewej, od góry do dołu, najważniejsze na wysokości wzroku bądź zgodnie z regułą pionowych bloków kategorii. Bezpośrednio przy kasie – oczywiście produkty impulsowe.

Źródłem każdego sukcesu jest wiedza, doświadczenie i otwartość umysłu. W biznesie opartym o grę z potrzebami konsumenta, właściwy merchandising należy uznać za absolutne status quo. Świadomość dobrych i złych stref w punkcie sprzedaży może wpłynąć na znaczącą poprawę wyników handlowych – a więc na sukces biznesowy. Trzymamy kciuki!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.