Ważnym przejawem reguły prawej ręki jest sposób patrzenia na towary. Przestrzeń po prawej stronie będzie obdarzona uwagą w pierwszej kolejności, dlatego warto po prawej stronie eksponować promocje i specjalne okazje. Jednocześnie należy pamiętać, że przy próbie ogarnięcia wzrokiem dużej przestrzeni, np. całego sklepu wzrok klienta będzie podążał od lewej strony do prawej (zgodnie z wyuczonym kierunkiem czytania).
Wiedzę o preferencji prawej strony przez klientów można wykorzystać przy próbie promocji konkretnych towarów. Jeśli chcemy przyciągnąć uwagę klienta do produktu powinniśmy umieścić go po prawej stronie od lidera danej branży. Lider branży sam w sobie przyciąga uwagę, a umieszczając promowane towary po jego prawej stronie zwiększamy prawdopodobieństwo, że zainteresujemy nimi klienta.
Po lewej stronie można zatem umieścić produkty, po które klient i tak raczej sięgnie, niezależnie od ich usytuowania. Do takich towarów należą: pieczywo, nabiał i inne tzw. artykuły pierwszej potrzeby.
Regułą prawej ręki wyznacza także kierunek poruszania się konsumentów po sklepie. Klienci zdecydowanie wolą kierować się w prawą stronę od wejścia. Zataczając pętlę dookoła sklepu w trakcie zakupów, również możemy spodziewać się, że proces ten odbędzie się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Warto uwzględnić tą informację podczas planowania ułożenia półek, stołów ekspozycyjnych i towarów.
Reguła prawej ręki jest też ważną wskazówką podczas planowania usytuowania kas. Najlepiej aby znalazły się one możliwie z prawej strony lub w miejscu zakończenia pętli ruchu, odbywającej się w kierunku prawej strony. Takie umiejscowienie kasy zwiększa prawdopodobieństwo, że klient w trakcie zakupów zapozna się z większą ilością oferowanych po drodze do kasy produktów. Dzięki temu doprowadzamy do powiększenia jego koszyka zakupowego.
Reguła prawej ręki to zasada tyleż prosta, co funkcjonalna. Zapoznanie się z nią oraz jej zastosowanie pozwala w łatwy sposób eksponować konkretne towary, przyciągać uwagę do aktualnych promocji, a także zwiększać ogólną sprzedaż. Dobrze zastosowana reguła umożliwia nam sterowanie ruchem i percepcją klientów, a co za tym idzie świadome oddziaływanie na wzrost sprzedaży.