Webinarium – skuteczny sposób edukacji

Nieustannie rozwijająca się technologia daje nowe możliwości komunikacji i zmienia nasze życie o 180 stopni. Tak, jak dawniej prowadzono listownie korespondencję lub spotykano się osobiście, tak teraz możemy spotkać się… w Internecie! Jedną z przełomowych i zbierającą coraz więcej zwolenników formą kontaktu, są tzw. webinaria. Ta innowacyjna metoda wykorzystywana jest już w większości firm działających w Sieci i stanowi doskonałą alternatywę realnych konferencji.

Czym są webinaria?

Najprościej ujmując są to szkolenia w Internecie. Nazwa pochodzi od słów „web” i „seminarium”. Umożliwiają one przeprowadzenie spotkania np. biznesowego czy edukacyjnego w Sieci. Uczestnicy korzystając z kamerki internetowej mogą obejrzeć wykład na żywo, nie wychodząc z domu. To, czego potrzebują, to tylko dostęp do Internetu. Mogą również komunikować się między sobą oraz zadawać pytania w formie czatu.

Zalety

Największą zaletą webinarium jest brak konieczności wychodzenia z domu. Uczestnicy takiego kursu potrzebują tylko komputera, kamerki i Internetu, a sprawa jest załatwiona. Stanowi to również sporą oszczędność czasu i pieniędzy, także z punktu widzenia organizatora. Nie trzeba wynajmować sali, cateringu i załatwiać noclegów. Webinaria, w przeciwieństwie do tradycyjnych szkoleń, są w całości nagrywane, w związku z tym można je obejrzeć ponownie lub przekazać nieobecnym na kursie.

Wady

Wadą webinariów jest ustalony odgórnie termin, tak jak w przypadku tradycyjnych spotkań. Uczestnicy muszą się do niego dostosować. Drugim, sporym minusem, jest ograniczona interakcja pomiędzy kursantami. Czat nie jest w stanie zastąpić prawdziwej dyskusji.

Jak to wygląda w praktyce

Rejestracja następuje poprzez formularz, po wypełnieniu którego dostajemy dane do wpłaty (jeśli webinarium jest płatne). Po jej uiszczeniu i zaksięgowaniu, otrzymujemy link i hasło, za pomocą których możemy zalogować się do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Na początku zajęć uczestnicy poznają prowadzącego. W zależności od przeznaczenia materiału, widzą oni całą salę wykładową (tak jak w szkole) lub ekran komputera (gdy omawiana jest np. obsługa danej platformy). Uczestnicy w trakcie zajęć mają do dyspozycji czat oraz ankiety, które na bieżąco rozwiązują. Po zakończeniu lekcji, jest czas na pytania uczestników. Maksymalny czas trwania webinariów to godzina – dłużej trudno utrzymać odpowiednią koncentrację.

Gdzie można wykorzystać taką formę szkolenia?

Webinarium to narzędzie, które można wykorzystać praktycznie w każdej platformie e-learningowej. Dotyczy to zarówno kursów językowych, tematycznych, coachingu, jak i działania aplikacji. Tańszy zamiennik realnych szkoleń jest wielkim ukłonem w stronę zainteresowanych, lecz z ograniczonym budżetem. Taka forma krótkich i intensywnych szkoleń stanowi świetną motywację do rozwoju umiejętności. Webinarium to także doskonały materiał promocyjny, przeznaczony dla klientów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.