Webinarium – skuteczny sposób edukacji

Nieustannie rozwijająca się technologia daje nowe możliwości komunikacji i zmienia nasze życie o 180 stopni. Tak, jak dawniej prowadzono listownie korespondencję lub spotykano się osobiście, tak teraz możemy spotkać się… w Internecie! Jedną z przełomowych i zbierającą coraz więcej zwolenników formą kontaktu, są tzw. webinaria. Ta innowacyjna metoda wykorzystywana jest już w większości firm działających w Sieci i stanowi doskonałą alternatywę realnych konferencji.

Czym są webinaria?

Najprościej ujmując są to szkolenia w Internecie. Nazwa pochodzi od słów „web” i „seminarium”. Umożliwiają one przeprowadzenie spotkania np. biznesowego czy edukacyjnego w Sieci. Uczestnicy korzystając z kamerki internetowej mogą obejrzeć wykład na żywo, nie wychodząc z domu. To, czego potrzebują, to tylko dostęp do Internetu. Mogą również komunikować się między sobą oraz zadawać pytania w formie czatu.

Zalety

Największą zaletą webinarium jest brak konieczności wychodzenia z domu. Uczestnicy takiego kursu potrzebują tylko komputera, kamerki i Internetu, a sprawa jest załatwiona. Stanowi to również sporą oszczędność czasu i pieniędzy, także z punktu widzenia organizatora. Nie trzeba wynajmować sali, cateringu i załatwiać noclegów. Webinaria, w przeciwieństwie do tradycyjnych szkoleń, są w całości nagrywane, w związku z tym można je obejrzeć ponownie lub przekazać nieobecnym na kursie.

Wady

Wadą webinariów jest ustalony odgórnie termin, tak jak w przypadku tradycyjnych spotkań. Uczestnicy muszą się do niego dostosować. Drugim, sporym minusem, jest ograniczona interakcja pomiędzy kursantami. Czat nie jest w stanie zastąpić prawdziwej dyskusji.

Jak to wygląda w praktyce

Rejestracja następuje poprzez formularz, po wypełnieniu którego dostajemy dane do wpłaty (jeśli webinarium jest płatne). Po jej uiszczeniu i zaksięgowaniu, otrzymujemy link i hasło, za pomocą których możemy zalogować się do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Na początku zajęć uczestnicy poznają prowadzącego. W zależności od przeznaczenia materiału, widzą oni całą salę wykładową (tak jak w szkole) lub ekran komputera (gdy omawiana jest np. obsługa danej platformy). Uczestnicy w trakcie zajęć mają do dyspozycji czat oraz ankiety, które na bieżąco rozwiązują. Po zakończeniu lekcji, jest czas na pytania uczestników. Maksymalny czas trwania webinariów to godzina – dłużej trudno utrzymać odpowiednią koncentrację.

Gdzie można wykorzystać taką formę szkolenia?

Webinarium to narzędzie, które można wykorzystać praktycznie w każdej platformie e-learningowej. Dotyczy to zarówno kursów językowych, tematycznych, coachingu, jak i działania aplikacji. Tańszy zamiennik realnych szkoleń jest wielkim ukłonem w stronę zainteresowanych, lecz z ograniczonym budżetem. Taka forma krótkich i intensywnych szkoleń stanowi świetną motywację do rozwoju umiejętności. Webinarium to także doskonały materiał promocyjny, przeznaczony dla klientów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak wspierać rozwój pracowników w obszarze logistyki? Przewodnik po kluczowych szkoleniach

Rozwój kompetencji w obszarze logistyki jako motor przewagi konkurencyjnej Przez dekady logistyka była postrzegana jako dziedzina precyzyjnych schematów i powtarzalnych procesów, gdzie kluczem do sukcesu była optymalizacja i standaryzacja. Dziś, w erze nieustannych zakłóceń, gwałtownych zmian rynkowych i rosnącej presji na elastyczność, samo trzymanie się procedur przestaje wystarczać. Prawdziwą przewagę konkurencyjną budują zespoły, które potrafią myśleć nieszablonowo, adaptować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.