Webinarium – skuteczny sposób edukacji

Nieustannie rozwijająca się technologia daje nowe możliwości komunikacji i zmienia nasze życie o 180 stopni. Tak, jak dawniej prowadzono listownie korespondencję lub spotykano się osobiście, tak teraz możemy spotkać się… w Internecie! Jedną z przełomowych i zbierającą coraz więcej zwolenników formą kontaktu, są tzw. webinaria. Ta innowacyjna metoda wykorzystywana jest już w większości firm działających w Sieci i stanowi doskonałą alternatywę realnych konferencji.

Czym są webinaria?

Najprościej ujmując są to szkolenia w Internecie. Nazwa pochodzi od słów „web” i „seminarium”. Umożliwiają one przeprowadzenie spotkania np. biznesowego czy edukacyjnego w Sieci. Uczestnicy korzystając z kamerki internetowej mogą obejrzeć wykład na żywo, nie wychodząc z domu. To, czego potrzebują, to tylko dostęp do Internetu. Mogą również komunikować się między sobą oraz zadawać pytania w formie czatu.

Zalety

Największą zaletą webinarium jest brak konieczności wychodzenia z domu. Uczestnicy takiego kursu potrzebują tylko komputera, kamerki i Internetu, a sprawa jest załatwiona. Stanowi to również sporą oszczędność czasu i pieniędzy, także z punktu widzenia organizatora. Nie trzeba wynajmować sali, cateringu i załatwiać noclegów. Webinaria, w przeciwieństwie do tradycyjnych szkoleń, są w całości nagrywane, w związku z tym można je obejrzeć ponownie lub przekazać nieobecnym na kursie.

Wady

Wadą webinariów jest ustalony odgórnie termin, tak jak w przypadku tradycyjnych spotkań. Uczestnicy muszą się do niego dostosować. Drugim, sporym minusem, jest ograniczona interakcja pomiędzy kursantami. Czat nie jest w stanie zastąpić prawdziwej dyskusji.

Jak to wygląda w praktyce

Rejestracja następuje poprzez formularz, po wypełnieniu którego dostajemy dane do wpłaty (jeśli webinarium jest płatne). Po jej uiszczeniu i zaksięgowaniu, otrzymujemy link i hasło, za pomocą których możemy zalogować się do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Na początku zajęć uczestnicy poznają prowadzącego. W zależności od przeznaczenia materiału, widzą oni całą salę wykładową (tak jak w szkole) lub ekran komputera (gdy omawiana jest np. obsługa danej platformy). Uczestnicy w trakcie zajęć mają do dyspozycji czat oraz ankiety, które na bieżąco rozwiązują. Po zakończeniu lekcji, jest czas na pytania uczestników. Maksymalny czas trwania webinariów to godzina – dłużej trudno utrzymać odpowiednią koncentrację.

Gdzie można wykorzystać taką formę szkolenia?

Webinarium to narzędzie, które można wykorzystać praktycznie w każdej platformie e-learningowej. Dotyczy to zarówno kursów językowych, tematycznych, coachingu, jak i działania aplikacji. Tańszy zamiennik realnych szkoleń jest wielkim ukłonem w stronę zainteresowanych, lecz z ograniczonym budżetem. Taka forma krótkich i intensywnych szkoleń stanowi świetną motywację do rozwoju umiejętności. Webinarium to także doskonały materiał promocyjny, przeznaczony dla klientów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.