Webinarium – skuteczny sposób edukacji

Nieustannie rozwijająca się technologia daje nowe możliwości komunikacji i zmienia nasze życie o 180 stopni. Tak, jak dawniej prowadzono listownie korespondencję lub spotykano się osobiście, tak teraz możemy spotkać się… w Internecie! Jedną z przełomowych i zbierającą coraz więcej zwolenników formą kontaktu, są tzw. webinaria. Ta innowacyjna metoda wykorzystywana jest już w większości firm działających w Sieci i stanowi doskonałą alternatywę realnych konferencji.

Czym są webinaria?

Najprościej ujmując są to szkolenia w Internecie. Nazwa pochodzi od słów „web” i „seminarium”. Umożliwiają one przeprowadzenie spotkania np. biznesowego czy edukacyjnego w Sieci. Uczestnicy korzystając z kamerki internetowej mogą obejrzeć wykład na żywo, nie wychodząc z domu. To, czego potrzebują, to tylko dostęp do Internetu. Mogą również komunikować się między sobą oraz zadawać pytania w formie czatu.

Zalety

Największą zaletą webinarium jest brak konieczności wychodzenia z domu. Uczestnicy takiego kursu potrzebują tylko komputera, kamerki i Internetu, a sprawa jest załatwiona. Stanowi to również sporą oszczędność czasu i pieniędzy, także z punktu widzenia organizatora. Nie trzeba wynajmować sali, cateringu i załatwiać noclegów. Webinaria, w przeciwieństwie do tradycyjnych szkoleń, są w całości nagrywane, w związku z tym można je obejrzeć ponownie lub przekazać nieobecnym na kursie.

Wady

Wadą webinariów jest ustalony odgórnie termin, tak jak w przypadku tradycyjnych spotkań. Uczestnicy muszą się do niego dostosować. Drugim, sporym minusem, jest ograniczona interakcja pomiędzy kursantami. Czat nie jest w stanie zastąpić prawdziwej dyskusji.

Jak to wygląda w praktyce

Rejestracja następuje poprzez formularz, po wypełnieniu którego dostajemy dane do wpłaty (jeśli webinarium jest płatne). Po jej uiszczeniu i zaksięgowaniu, otrzymujemy link i hasło, za pomocą których możemy zalogować się do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Na początku zajęć uczestnicy poznają prowadzącego. W zależności od przeznaczenia materiału, widzą oni całą salę wykładową (tak jak w szkole) lub ekran komputera (gdy omawiana jest np. obsługa danej platformy). Uczestnicy w trakcie zajęć mają do dyspozycji czat oraz ankiety, które na bieżąco rozwiązują. Po zakończeniu lekcji, jest czas na pytania uczestników. Maksymalny czas trwania webinariów to godzina – dłużej trudno utrzymać odpowiednią koncentrację.

Gdzie można wykorzystać taką formę szkolenia?

Webinarium to narzędzie, które można wykorzystać praktycznie w każdej platformie e-learningowej. Dotyczy to zarówno kursów językowych, tematycznych, coachingu, jak i działania aplikacji. Tańszy zamiennik realnych szkoleń jest wielkim ukłonem w stronę zainteresowanych, lecz z ograniczonym budżetem. Taka forma krótkich i intensywnych szkoleń stanowi świetną motywację do rozwoju umiejętności. Webinarium to także doskonały materiał promocyjny, przeznaczony dla klientów.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej - relacja ze szkolenia

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej to kluczowy element, który może znacząco wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poprawę satysfakcji klientów. Nasza firma została poproszona przez jedną z restauracji o przeprowadzenie szkolenia w tym zakresie. Restauracja, dążąc do podniesienia standardów obsługi i maksymalizacji zysków, zdecydowała się na współpracę z nami, aby ich personel mógł zdobyć nowe umiejętności i doskonalić swoje techniki sprzedażowe. Szkolenie, prowadzone przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa klienta zwiększająca sprzedaż w sklepie spożywczym - relacja ze szkolenia

Obsługa klienta w sklepie spożywczym odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży. Profesjonalne podejście do obsługi klienta może znacząco wpływać na pozytywne doświadczenia zakupowe, co przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich chęć do powrotu. Nasza firma została poproszona o przeprowadzenie szkolenia dla pracowników jednego ze sklepów spożywczych, które miało na celu poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie sprzedaży. Szkolenie prowadziła nasza…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Negocjacje zakupowe i umiejętności kupieckie w firmie produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Negocjacje zakupowe stanowią fundament skutecznego zarządzania w firmach produkcyjnych. Umiejętność prowadzenia efektywnych rozmów z dostawcami, analiza kosztów oraz budowanie długoterminowych relacji biznesowych to kluczowe elementy, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane umiejętności kupieckie, nasza firma została poproszona o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia dla jednej z firm produkcyjnych. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby dostarczyć…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.