Wpływ Excela na efektywność pracy

MS Excel to podstawowy program komputerowy w każdym liczącym się biznesie. Dawniej kojarzony z księgowymi i rozwiniętymi korporacjami, dzisiaj wykorzystywany jest praktycznie wszędzie – na poczcie, w sklepie, w medycynie, a nawet w muzeum. Służy do prowadzenia baz danych, obliczeń, tworzenia wykresów, zestawień, rozliczeń i wielu innych. Dzięki niemu łatwiej przygotować wartościową prezentację na spotkania firmowe. Choć niegdyś traktowano go z przymrużeniem oka, dzisiaj znajomość zasad funkcjonowania Excela to wręcz obowiązek. Ten program nie tylko wykona za nas wszystkie skomplikowane obliczenia – jego znajomość znacznie usprawni wykonywaną pracę.

Ważna rola programu
W każdej rozwijającej się firmie Excel to główne narzędzie pracy. Wpływa na szybkość i efektywność wykonywanych obowiązków. Gdyby nie on, prowadzenie całej bazy danych i obliczenia zajęłyby miesiące. Firmy, które z niego nie korzystają, działają zdecydowanie wolniej i szybko odpadają na tle konkurencji. Kompetentny menadżer powinien więc doskonale znać program, ponieważ cała dokumentacja przedsiębiorstwa zawarta jest właśnie w arkuszu kalkulacyjnym. Ułatwia on porównanie i tworzenie statystyk, czy aby na pewno nasz biznes zmierza w dobrym kierunku. Jest także wartościowym narzędziem w punktach medycznych. Wyobraźmy sobie brak Excela w poradniach. Nie dość, że oczekiwanie na termin trwałoby wieki, to i kolejki do rejestracji nigdy by się nie rozładowały. Choć jest to program kojarzący się głównie z karierą, jego funkcje też świetnie sprawdzają się w domu. Umożliwia on zaprojektowanie całego naszego budżetu i kontrolowanie wydatków. Świetnie również sprawdza się w roli kalendarza!

Automatyzacja, algorytmy…
Osoby, które po raz pierwszy mają styczność z Excelem są przerażone jego możliwościami. Nie da się ich oczywiście nauczyć w jeden dzień, lecz jeśli systematycznie będą go poznawać, zauważą, jak pewne schematy, algorytmy i funkcje ułatwiają życie. Męczące klikanie myszką zastąpią skrótami klawiszowymi, które mocno skrócą wykonywanie zadań. Dla głębszego poznania programu MS Excel warto skorzystać z pomocy szkoleniowca, który od A do Z poprowadzi nas przez oprogramowanie. Co jakiś czas programiści wprowadzają nowinki do aplikacji, które są wzbogacone o nowe, ciekawe funkcje.

Wykwalifikowany pracownik
„Znajomość pakietu MS Office” to hasło, które odruchowo wpisujemy w nasze CV. Znamy Worda, Power Pointa troszkę działaliśmy w Excelu… to wystarczy. Nawet nie zwracamy uwagi na resztę programów z pakietu. Problem pojawia się, gdy otrzymujemy wymarzone stanowisko pracy i dostajemy zadanie do wykonania w arkuszu kalkulacyjnym. Dociera do nas, że tak naprawdę oprócz wpisywania haseł w rubryki i sortowania od A do Z, reszta niespecjalnie nam idzie, a pracodawcza nie zawsze ma wystarczająco dużo czasu i cierpliwości, by uczyć nas od podstaw. Winą w tym przypadku możemy obarczać tylko siebie, bo trzeba było bardziej się starać na lekcjach informatyki. Oczywiście nigdy nie jest za późno, aby kontynuować naukę. Specjalne szkolenia z zakresu MS Excel uczą wszystkich najważniejszych funkcji – w zależności od stopnia zaawansowania. Tak wykwalifikowany pracownik w firmie to prawdziwy skarb, który szybciej wykona swoją pracę. A jak wszyscy wiemy, czas to pieniądz.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.