Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Wywiad z Marcinem Grzelakiem - trenerem sprzedaży!

Wywiad przeprowadzony przez Magdalenę Więcek z Panem Marcinem Grzelakiem

Zapraszamy do wywiadu z trenerem sprzedaży – Marcinem Grzelakiem!

Jakie jest Pana motto trenerskie, którym się Pan kieruje w swojej pracy?

Pobudzam do zmian, wydobywam moc i przekuwam na efekty.

Skąd czerpie Pan motywację do pracy w zawodzie trenera? Co Pana napędza do działania?

Motywują mnie przede wszystkim uczestnicy szkolenia. Jeśli widzę ich rozwój i dostrzegam efekty warsztatów jakie prowadzę, sprawia mi to dużą satysfakcję. Dzięki temu mogą się rozwijać, swoje umiejętności i lepiej realizować się w życiu zawodowym. To jest największa motywacja dla mnie jako trenera.

Z jakimi klientami lubi Pan pracować?

Sprawia mi przyjemność praca z handlowcami ale największą satysfakcję odczuwam, gdy moi klienci są gotowi i chętni do rozwoju. Chętnie współpracuję również z firmami w branży spożywczej, RTV AGD oraz branży budowlanej.

Zawód należy wykonywać z pasją, gdyż to przekłada się na nasze zaangażowanie i efekty – czy zgadza się Pan z tym zdaniem?

Dla wielu osób jest to idealna sytuacja, ponieważ jeśli robisz coś, czego nie lubisz, to szybko się tym zmęczysz. Mój zawód jest moją pasją – praca trenera oraz prowadzenie własnej działalności, są dziedziną życia, w której mocno się realizuję.

Jakie ma Pan sposoby na motywowanie pracowników lub uczestników szkolenia?

Na pewno duża aktywność podczas warsztatów. Warsztaty, które prowadzę nie są zwykłymi wykładami, charakteryzują się dużą ilością ćwiczeń, praktycznych zastosowań i działań, które angażują uczestników. Dzięki temu można skuteczniej budować umiejętności i postawy, przyczyniające się do rozwoju. W ten sposób osiągam również zaangażowanie uczestników. Gdy wychodzą ze szkoleń, często stwierdzają że czas minął im bardzo szybko, wyciągnęli z tego warsztatu bardzo dużo i to również zmieniło ich perspektywę postrzegania różnych spraw i podejmowania się nowych tematów.

Klienci często oczekują natychmiastowych efektów w pracy trenera, czy jest to możliwe?

Najlepszy efekt dają warsztaty w ich środowisku – w miejscu pracy. Chciałbym zaznaczyć, że szkolenia to nie tylko spotkania z uczestnikami w sali szkoleniowej. To również praca „w terenie”, gdzie można zweryfikować efekty swoich działań oraz aktywnie rozwijać uczestników na ich podłożu.

Praca w terenie – w firmie, dla której organizujemy szkolenia, znajomość firmy klienta, oraz o wiele lepiej dostosowany program szkoleń do uczestników i ich środowiska – to wszystko przekłada się na efekt szkoleń i zastosowanie wiedzy w praktyce.

Jak bada Pan efektywność swoich szkoleń?

Efekt szkoleń najlepiej zweryfikować, gdy wraca się do klienta po pewnym czasie. Zazwyczaj robię audyt z badaniem tajemniczego klienta. Mogę sprawdzić również czy działania, które zaplanowaliśmy zostały zrealizowane przez klienta. Utrzymuję stały kontakt z klientami, dzięki czemu mogę sprawdzić efektywność szkoleń na podstawie wyników sprzedażowych poszczególnych handlowców.

Weszliśmy w nowy wymiar obsługi klienta – na czym powinni skupić się handlowcy a czego powinni unikać?

Rolą handlowca/sprzedawcy w dzisiejszych czasach nie jest sprzedaż produktu, jako stricte główny cel ich działania, lecz postawa partnerska wobec klienta i pomoc w realizowaniu jego potrzeb. Są to między innymi kompetencje związane ze znajomością produktu, doborem produktu, które mają być dostosowane do potrzeb klienta, dzięki temu można dopasować odpowiednią ofertę.

Jak jest teraz i w jakim kierunku zmierza system zarządzania pracownikami w Polsce?

Z mojej perspektywy firmy dążą do tego, by lepiej poznać swoich pracowników – znać i rozwijać ich kompetencje, znać potrzeby, wyznaczać cele związane z pracą, które dopingują ich do osiągania rezultatów w firmie. Bardzo dobra znajomość swoich pracowników pozwala na rozwój, motywowanie oraz delegowanie zadań.

Kim jest dobry/skuteczny lider?

Czy przywódca musi być liderem? Lider wcale nie musi być w czymś najlepszy. Dobry lider ma wizję, do której dąży. Dzięki temu może zarazić tą wizją innych ludzi, a w dalszym etapie, poprowadzić ich w odpowiednim kierunku.

Dlaczego warto się szkolić?

Warto poznać swoje kompetencje i móc je rozwijać, by stać się lepszym, by łatwiej nam się żyło i realizowało w kwestiach zawodowych. Dzięki znajomości swoich kompetencji i rozwoju możemy być lepszymi ludźmi. Inni ludzie się rozwijają, jeśli my się nie rozwijamy to stoimy w miejscu a tym samym cofamy się. Szkolenie jest to piękna przygoda, która pozwala na poszerzanie horyzontów w wielu kwestiach.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady równości szans i niedyskryminacji w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Równość szans i niedyskryminacja to fundamentalne wartości, które kształtują nowoczesne miejsca pracy, sprzyjając nie tylko zadowoleniu pracowników, ale także poprawie efektywności i innowacyjności organizacji. W obliczu rosnącej świadomości społecznej oraz coraz bardziej rygorystycznych wymogów prawnych, firmy stają przed wyzwaniem, jak skutecznie wdrażać i promować te zasady w swoich strukturach. Zapewnienie równych szans każdemu pracownikowi, niezależnie od jego płci, wieku, pochodzenia, czy innych cech…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową staje się coraz bardziej istotnym wyzwaniem dla firm produkcyjnych, które chcą utrzymać konkurencyjność na rynku. Współczesne zespoły składają się z pracowników należących do różnych pokoleń, co niesie za sobą zarówno liczne korzyści, jak i wyzwania. Różnorodność doświadczeń, umiejętności i podejść do pracy może wzbogacać organizację, ale jednocześnie wymaga świadomego zarządzania, aby uniknąć potencjalnych konfliktów i maksymalnie wykorzystać potencjał każdego pracownika.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Lean Management na produkcji – relacja ze szkolenia

Lean Management to filozofia zarządzania, która zyskała ogromną popularność wśród firm produkcyjnych na całym świecie. Jej głównym celem jest maksymalizacja wartości dostarczanej klientowi przy jednoczesnej minimalizacji marnotrawstwa. Osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko zmiany w podejściu do zarządzania procesami. Ale także zaangażowania wszystkich pracowników w ciągłe doskonalenie każdego aspektu działalności firmy. Lean Management opiera się na kilku kluczowych zasadach,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.