Wyzwanie w drewnie wykute: szkolenie dla mikroprzedsiębiorstwa z branży leśnej
Wyzwanie w drewnie wykute: szkolenie dla mikroprzedsiębiorstwa z branży leśnej
Jak zdobyć klientów dla małego, lokalnego tartaku? Oto wyzwanie, którego podjęli się ostatnio nasi trenerzy, przeprowadzając szkolenie dla firmy Agata Drew. Szkolenie odbyło się dwukrotnie: w lutym i w marcu. W spotkaniach wzięła udział właścicielka firmy.
Wyzwanie w drewnie wykute: szkolenie dla mikroprzedsiębiorstwa z branży leśnej
Jak zdobyć klientów dla małego, lokalnego tartaku? Oto wyzwanie, którego podjęli się ostatnio nasi trenerzy, przeprowadzając szkolenie dla firmy Agata Drew. Szkolenie odbyło się dwukrotnie: w lutym i w marcu. W spotkaniach wzięła udział właścicielka firmy.
Cele szkolenia
Agata Drew to mikroprzedsiębiorstwo zajmujące się obróbką drewna i sprzedażą produktów drewnianych. Dla pani Agaty sprawą kluczową jest obecnie pozyskanie nowych klientów w celu rozszerzenia działalności firmy. Dlatego też głównym celem szkolenia było zapoznanie ze skutecznymi, sprawdzonymi sposobami zwiększania widoczności firmy w internecie oraz trening rozmów telefonicznych z klientem.
Przebieg szkolenia
Głównym elementem pierwszego szkolenia było ćwiczenie umiejętności związanych z technikami sprzedaży: zapoznanie z metodami wykorzystania języka korzyści i analiza, w jaki sposób pani Agata radzi sobie w rozmowie telefonicznej z klientem. Podczas drugiego spotkania skupiliśmy się na budowaniu obecności firmy w sieci. Sprawdzaliśmy, czy firma jest dobrze widoczna w social media i w wyszukiwarkach oraz podpowiadaliśmy jakie działania należy wdrożyć, aby ją zwiększyć. Między innymi szukaliśmy fraz kluczowych do pozycjonowania firmy i zaproponowaliśmy konkretne portale, na których powinna pojawić się oferta Agata Drew.
Rezultaty szkolenia
Głównym, natychmiastowych rezultatem szkolenia była poprawa kontaktu telefonicznego z klientem. Dzięki obserwacji rozmów pani Agaty z klientem, trener udzielał natychmiastowej informacji zwrotnej, korygował i udzielał porad co do stylu i zastosowania konkretnych zwrotów. Drugim, długofalowym rezultatem szkolenia będzie zwiększenie widoczności firmy w sieci, poprzez pojawianie się na portalach branżowych.
W niedługim czasie przeprowadzimy szkolenie również dla pracowników firmy Agata Drew, które będzie kontynuacją do tej pory zrealizowanych spotkań z samą właścicielką.