XVI Forum Rynku Stacji Paliw PETROTREND

9 marca w hotelu Westin Warsaw w Warszawie odbyło się XVI Forum Rynku Stacji Paliw PETROTREND, organizowane przez platformę medialną BROG Marketing. W wydarzeniu wzięli udział reprezentanci wielu stacji benzynowych, także wiodących marek, oraz eksperci z dziedzin biznesu, obsługi klienta i merchandisingu.

Konferencja obfitowała w interesujące wystąpienia, z których każde wieńczył tematyczny panel dyskusyjny w gronie starannie wyłonionych ekspertów. Równolegle z prelekcjami w osobnych salach odbywały się warsztaty oraz spotkania Business Speed Dating, stanowiące niemałą gratkę dla kupców i dostawców z branży naftowej.

Wydarzenie rozpoczął moduł WYZWANIA DLA RYNKU PALIWOWEGO, poruszający problem wyłudzeń podatkowych oraz innych głównych wyzwań branży paliwowej. Ta część obejmowała wystąpienie Prezesa Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, Leszka Wieciecha oraz dyskusję prelegenta z panelistami, reprezentującymi Generalny Inspektorat Kontroli Skarbowej, Urząd Dozoru Technicznego, Urząd Regulacji Energetyki oraz stacje benzynowe: PKN Orlen i Grupę Lotos.

Równolegle rozpoczęły się trwające cały dzień rundy Business Speed Dating. Była to seria osobistych spotkań przedstawicieli największych sieci firm paliwowych, odpowiedzialnych za wyposażenie, zaopatrzenie i inwestycje z dostawcami produktów, urządzeń i usług branżowych. Biznesowe randki odbywały się w przygotowanej specjalnie do tego celu sali.

O godzinie 10:00 rozpoczęły się także warsztaty BEZPIECZEŃSTWO TECHNICZNE I PRAWNE STACJI PALIW, skierowane do osób odpowiedzialnych za wyposażenie i techniczne funkcjonowanie stacji paliw, a także dla ich właścicieli i menedżerów.

Drugie wystąpienie, otwierające moduł PERSONEL – KLUCZ DO SUKCESU STACJI PALIW przedstawił trener sprzedaży i biznesu, Arkadiusz Bednarski. Następnie przeprowadził dyskusję przedstawicieli stacji paliw: PKN Orlen, Shell, HL oraz świata szkoleń i biznesu. Paneliści opowiadali o ścieżkach i możliwościach rozwoju pracowników stacji, a także o warunkach przygotowania efektywnego szkolenia dla tej branży.

W następnej części: SKLEP I GASTRONOMIA NA STACJI – ZMIANY NA RYNKU, przedstawiciel firmy Nielsen Company, Konrad Wacławik zaprezentował szereg interesujących danych dotyczących konsumentów i trendów w branży paliwowej. W dyskusji wzięli udział przedstawiciele stacji Shell oraz Statoil oraz eksperci z dziedziny zarządzania asortymentem i merchandisingu. Jednym z panelistów był prezes firmy Warto Szkolić Sp. z o.o., który wystąpił w roli specjalisty z dziedziny visual merchandisingu i zjawisk asortymentowych. Poruszone została tematyka rozwoju gastronomii oraz przenikania się konwencji sklepowych na stacji.

Ostatni moduł MARKETING STACJI PALIW – PRZEPIS NA SUKCES obejmował dwa wystąpienia. Liu Yang, dyrektor Panasign Poland opowiedział o roli oświetlenia stacji. Z kolei Maciej Tesławski, właściciel Marketing Communication Acadaemy, w swoim dynamicznym wystąpieniu przedstawił szereg czynników, które towarzyszą zakupowi paliwa przez klienta. Prelegenci podjęli dyskusję z dyrektorami działów sprzedaży i marketingu stacji Moya i Odejewski-Odon, a także specjalistami ds. marketingu na temat czynników promujących stację. Paneliści wspólnie zastanawiali się, co sprawia, że klient pragnie powrócić na wybraną stację benzynową.

Całość konferencji zwieńczyła uroczysta gala Stacja Benzynowa Roku 2016, podczas której wręczono wyróżnienia w poszczególnych kategoriach plebiscytu. Tegorocznym zwycięzcą głównej kategorii i zdobywcą tytułu Stacja Benzynowa Roku 2016 został Dyskont Paliwowy Citronex Siechnice.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej