Żagiel Finanse. Komunikacja sprzedawca-klient i nauka asertywności

18 marca przeprowadziliśmy dla Żagiel Finanse doradztwo „Asertywność i komunikacja w relacjach zawodowych”.             W spotkaniu wzięli przedstawiciele zespołu handlowego Żagiel Finanse.

Cele doradztwa

Żagiel Finanse to spółka zajmująca się sprzedażą ubezpieczeń i kredytów. W najbliższym czasie firma planuje rozwój działu sprzedaży, a co za tym idzie zatrudnianie kolejnych przedstawicieli handlowych. Dlatego też firma odniosła podwójną korzyść ze spotkania: przeszkoliła swoich obecnych pracowników oraz przygotowała ich do przekazania wiedzy nowym, wkrótce mającym się pojawić w firmie pracownikom.

W trakcie doradztwa skupiliśmy się na zdobyciu umiejętności radzenia sobie z manipulacją oraz  asertywnego zachowania w stosunku do żądań zgłaszanych przez klienta.

Przebieg spotkania doradczego

W trakcie spotkania zrealizowaliśmy spotkanie doradcze oraz mini-szkolenie: grę terenową ćwiczącą asertywność uczestników. Samo doradztwo podzielone było na dwa główne bloki tematyczne: Po pierwsze: Asertywność. Po drugie: Manipulacja. Każdy z nich podzielony był na pomniejsze podgrupy. Poniżej cały schemat zrealizowanego spotkania doradczego:

……. ASERTYWNOŚĆ

  1. Podstawy zachowań asertywnych
  2. Asertywne radzenie sobie z krytyką
  3. Asertywna odmowa
  4. Asertywne wyrażanie próśb

………. MANIPULACJA

  1. Podstawowe definicje i pojęcia na temat manipulacji
  2. Kto manipuluje i dlaczego?
  3. Metody manipulacji i najważniejsze prawa psychiczne na których one bazują
  4. Sposoby przeciwdziałania manipulacji

 Na koniec spotkania trener stworzył dla każdego z uczestników indywidualne plany wdrożenia nabytych umiejętności.

W ramach doradztwa omówiliśmy w szczególności:

  • techniki asertywnej komunikacji (metoda zdartej płyty, zamglenie, rozmydlenie, konkretność, asertywna odmowa, stawianie granic),
  • oraz metody manipulacji, sposoby ich rozpoznawania oraz radzenia sobie z nimi.

 

Efekty spotkania doradczego

W trakcie spotkania pracownicy poznali specyfikę przekonań, które mają wpływ na komunikację i pewność siebie w relacjach z klientem, a także narzędzia pozwalające na pozytywną komunikację w relacjach sprzedażowych. Uczestnicy ostatecznie ocenili całość usługi doradztwa za przydatną oraz wyrazili chęć kontynuacji spotkań.

Dziękujemy firmie Żagiel Finanse za udział w spotkaniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

            

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.