Żagiel Finanse. Komunikacja sprzedawca-klient i nauka asertywności

18 marca przeprowadziliśmy dla Żagiel Finanse doradztwo „Asertywność i komunikacja w relacjach zawodowych”.             W spotkaniu wzięli przedstawiciele zespołu handlowego Żagiel Finanse.

Cele doradztwa

Żagiel Finanse to spółka zajmująca się sprzedażą ubezpieczeń i kredytów. W najbliższym czasie firma planuje rozwój działu sprzedaży, a co za tym idzie zatrudnianie kolejnych przedstawicieli handlowych. Dlatego też firma odniosła podwójną korzyść ze spotkania: przeszkoliła swoich obecnych pracowników oraz przygotowała ich do przekazania wiedzy nowym, wkrótce mającym się pojawić w firmie pracownikom.

W trakcie doradztwa skupiliśmy się na zdobyciu umiejętności radzenia sobie z manipulacją oraz  asertywnego zachowania w stosunku do żądań zgłaszanych przez klienta.

Przebieg spotkania doradczego

W trakcie spotkania zrealizowaliśmy spotkanie doradcze oraz mini-szkolenie: grę terenową ćwiczącą asertywność uczestników. Samo doradztwo podzielone było na dwa główne bloki tematyczne: Po pierwsze: Asertywność. Po drugie: Manipulacja. Każdy z nich podzielony był na pomniejsze podgrupy. Poniżej cały schemat zrealizowanego spotkania doradczego:

……. ASERTYWNOŚĆ

  1. Podstawy zachowań asertywnych
  2. Asertywne radzenie sobie z krytyką
  3. Asertywna odmowa
  4. Asertywne wyrażanie próśb

………. MANIPULACJA

  1. Podstawowe definicje i pojęcia na temat manipulacji
  2. Kto manipuluje i dlaczego?
  3. Metody manipulacji i najważniejsze prawa psychiczne na których one bazują
  4. Sposoby przeciwdziałania manipulacji

 Na koniec spotkania trener stworzył dla każdego z uczestników indywidualne plany wdrożenia nabytych umiejętności.

W ramach doradztwa omówiliśmy w szczególności:

  • techniki asertywnej komunikacji (metoda zdartej płyty, zamglenie, rozmydlenie, konkretność, asertywna odmowa, stawianie granic),
  • oraz metody manipulacji, sposoby ich rozpoznawania oraz radzenia sobie z nimi.

 

Efekty spotkania doradczego

W trakcie spotkania pracownicy poznali specyfikę przekonań, które mają wpływ na komunikację i pewność siebie w relacjach z klientem, a także narzędzia pozwalające na pozytywną komunikację w relacjach sprzedażowych. Uczestnicy ostatecznie ocenili całość usługi doradztwa za przydatną oraz wyrazili chęć kontynuacji spotkań.

Dziękujemy firmie Żagiel Finanse za udział w spotkaniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

            

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.