Zarządzanie energią jako klucz do efektywności pracownika

Jednym z podstawowych, najważniejszych celów naszych szkoleń jest przekazanie kursantom wiedzy i umiejętności, pozwalających na to, aby stać się maksymalnie efektywnym i wydajnym pracownikiem. Na tym zyskują zarówno pracodawcy, jak i sami pracownicy. Efektywność pracownika to realny zysk dla przedsiębiorstwa. Kluczem do sukcesu jest niejednokrotnie odpowiednie zarządzanie energią. Jak zwiększyć swoją wydajność i podnieść satysfakcję z pracy? O tym kilka słów w poniższym artykule.

Problemy polskich pracowników

Na początku warto skupić się na tym, co utrudnia pracownikom “rozwinięcie skrzydeł” i osiągnięcie maksymalnej efektywności. Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że najczęściej pracownicy skarżą się na zbyt dużą liczbę godzin pracy, pracodawców, którzy nie dbają o ich zdrowie i komfort pracy, a także zbyt silną presję ze strony przełożonych. Prawdą jest, że stajemy się coraz mniej wydajni, przez co nadrabiamy zaległości w powierzonych zadaniach i projektach, biorąc kolejne nadgodziny. Nie dbamy o równowagę między życiem prywatnym i zawodowym i nie potrafimy odpoczywać. Dodatkowo nasze kierownictwo, jest tak silnie nastawione na osiągnięcie “targetu”, określonego pułapu, że częściej karze, niż motywuje do działania.

Zmiana nawyków

Efektywne zarządzanie energią opiera się z reguły na zmianie złych nawyków. Staramy się uświadomić naszych kursantów, iż ich sukces zależy od zapewnienia czterech podstawowych potrzeb – fizycznych, umysłowych, emocjonalnych oraz duchowych. Pierwsza kategoria dotyczy przede wszystkim czasu na odpoczynek, sen oraz odpowiedniego odżywiania. Potrzeby umysłowe skupiają się natomiast na zdolności do samorealizacji oraz umiejętności priorytetyzacji działań. Trzecia dziedzina związana jest z kolei z poczuciem bezpieczeństwa, akceptacji oraz docenienia. Tutaj ogromną rolę pełni osoba pracodawcy. Finalnie należy wskazać na potrzeby duchowe, które obejmują swoiste poczucie sensu, celu.

Identyfikujemy źródło problemu

Jednym z najważniejszych elementów naszego szkolenia jest identyfikacja źródła problemu. Ważne jest to, aby nasi kursanci uświadomili sobie, które aspekty zaspokajania czterech podstawowych, życiowych potrzeb, nie funkcjonują właściwie. Inaczej mówiąc, co zaburza ich work-life balance. W toku szkolenia “rozkładamy na czynniki pierwsze” wszystkie elementy potrzeb człowieka, aby stworzyć bazę do wypracowania dobrych nawyków. Kurs pozwala pracownikom i ich pracodawcom, stworzyć własny system zarządzania energią.

Wiele korzyści przy zastosowaniu kilku prostych zasad, aby poprawić efektywność pracownika

Katalog korzyści, wynikających z efektywnego zarządzania energią jest nieskończony. Między innymi należałoby wymienić większą satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy, większą świadomość (zarówno pracodawców, jak i pracowników) w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb, poprawę koncentracji, lepszą organizację zadań, poprawę kreatywności, wzrost konkurencyjności pracownika, a także zmniejszenie ryzyka wypalenia zawodowego.

Szkolenia Warto Szkolić

Szkolenia z zakresu zarządzania energią dedykujemy w szczególności pracownikom, a także osobom zarządzającym, kierownikom, managerom projektów. Celem naszych kursów jest zwiększenie efektywności pracowników oraz wzrost ich satysfakcji z pracy, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.