Zarządzanie energią jako klucz do efektywności pracownika

Jednym z podstawowych, najważniejszych celów naszych szkoleń jest przekazanie kursantom wiedzy i umiejętności, pozwalających na to, aby stać się maksymalnie efektywnym i wydajnym pracownikiem. Na tym zyskują zarówno pracodawcy, jak i sami pracownicy. Efektywność pracownika to realny zysk dla przedsiębiorstwa. Kluczem do sukcesu jest niejednokrotnie odpowiednie zarządzanie energią. Jak zwiększyć swoją wydajność i podnieść satysfakcję z pracy? O tym kilka słów w poniższym artykule.

Problemy polskich pracowników

Na początku warto skupić się na tym, co utrudnia pracownikom „rozwinięcie skrzydeł” i osiągnięcie maksymalnej efektywności. Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że najczęściej pracownicy skarżą się na zbyt dużą liczbę godzin pracy, pracodawców, którzy nie dbają o ich zdrowie i komfort pracy, a także zbyt silną presję ze strony przełożonych. Prawdą jest, że stajemy się coraz mniej wydajni, przez co nadrabiamy zaległości w powierzonych zadaniach i projektach, biorąc kolejne nadgodziny. Nie dbamy o równowagę między życiem prywatnym i zawodowym i nie potrafimy odpoczywać. Dodatkowo nasze kierownictwo, jest tak silnie nastawione na osiągnięcie „targetu”, określonego pułapu, że częściej karze, niż motywuje do działania.

Zmiana nawyków

Efektywne zarządzanie energią opiera się z reguły na zmianie złych nawyków. Staramy się uświadomić naszych kursantów, iż ich sukces zależy od zapewnienia czterech podstawowych potrzeb – fizycznych, umysłowych, emocjonalnych oraz duchowych. Pierwsza kategoria dotyczy przede wszystkim czasu na odpoczynek, sen oraz odpowiedniego odżywiania. Potrzeby umysłowe skupiają się natomiast na zdolności do samorealizacji oraz umiejętności priorytetyzacji działań. Trzecia dziedzina związana jest z kolei z poczuciem bezpieczeństwa, akceptacji oraz docenienia. Tutaj ogromną rolę pełni osoba pracodawcy. Finalnie należy wskazać na potrzeby duchowe, które obejmują swoiste poczucie sensu, celu.

Identyfikujemy źródło problemu

Jednym z najważniejszych elementów naszego szkolenia jest identyfikacja źródła problemu. Ważne jest to, aby nasi kursanci uświadomili sobie, które aspekty zaspokajania czterech podstawowych, życiowych potrzeb, nie funkcjonują właściwie. Inaczej mówiąc, co zaburza ich work-life balance. W toku szkolenia „rozkładamy na czynniki pierwsze” wszystkie elementy potrzeb człowieka, aby stworzyć bazę do wypracowania dobrych nawyków. Kurs pozwala pracownikom i ich pracodawcom, stworzyć własny system zarządzania energią.

Wiele korzyści przy zastosowaniu kilku prostych zasad, aby poprawić efektywność pracownika

Katalog korzyści, wynikających z efektywnego zarządzania energią jest nieskończony. Między innymi należałoby wymienić większą satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy, większą świadomość (zarówno pracodawców, jak i pracowników) w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb, poprawę koncentracji, lepszą organizację zadań, poprawę kreatywności, wzrost konkurencyjności pracownika, a także zmniejszenie ryzyka wypalenia zawodowego.

Szkolenia Warto Szkolić

Szkolenia z zakresu zarządzania energią dedykujemy w szczególności pracownikom, a także osobom zarządzającym, kierownikom, managerom projektów. Celem naszych kursów jest zwiększenie efektywności pracowników oraz wzrost ich satysfakcji z pracy, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

Przeczytaj również:

Szkolenia

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne?

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne? Menadżer restauracji jest odpowiedzialny za ogromną liczbę zadań. W związku z tym bardzo ważny jest jego stały rozwój, w którym pomagają szkolenia dla menadżerów. W tym artykule wskażemy Ci korzyści, które płyną z poszerzania kompetencji, a także podstawowe obowiązki osoby odpowiedzialnej za prowadzenie restauracji. Szkolenia menadżerskie — z czego składa się zarządzanie lokalem? Zarządzanie zespołem to tylko jeden…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej