Zarządzanie energią jako klucz do efektywności pracownika

Jednym z podstawowych, najważniejszych celów naszych szkoleń jest przekazanie kursantom wiedzy i umiejętności, pozwalających na to, aby stać się maksymalnie efektywnym i wydajnym pracownikiem. Na tym zyskują zarówno pracodawcy, jak i sami pracownicy. Efektywność pracownika to realny zysk dla przedsiębiorstwa. Kluczem do sukcesu jest niejednokrotnie odpowiednie zarządzanie energią. Jak zwiększyć swoją wydajność i podnieść satysfakcję z pracy? O tym kilka słów w poniższym artykule.

Problemy polskich pracowników

Na początku warto skupić się na tym, co utrudnia pracownikom „rozwinięcie skrzydeł” i osiągnięcie maksymalnej efektywności. Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że najczęściej pracownicy skarżą się na zbyt dużą liczbę godzin pracy, pracodawców, którzy nie dbają o ich zdrowie i komfort pracy, a także zbyt silną presję ze strony przełożonych. Prawdą jest, że stajemy się coraz mniej wydajni, przez co nadrabiamy zaległości w powierzonych zadaniach i projektach, biorąc kolejne nadgodziny. Nie dbamy o równowagę między życiem prywatnym i zawodowym i nie potrafimy odpoczywać. Dodatkowo nasze kierownictwo, jest tak silnie nastawione na osiągnięcie „targetu”, określonego pułapu, że częściej karze, niż motywuje do działania.

Zmiana nawyków

Efektywne zarządzanie energią opiera się z reguły na zmianie złych nawyków. Staramy się uświadomić naszych kursantów, iż ich sukces zależy od zapewnienia czterech podstawowych potrzeb – fizycznych, umysłowych, emocjonalnych oraz duchowych. Pierwsza kategoria dotyczy przede wszystkim czasu na odpoczynek, sen oraz odpowiedniego odżywiania. Potrzeby umysłowe skupiają się natomiast na zdolności do samorealizacji oraz umiejętności priorytetyzacji działań. Trzecia dziedzina związana jest z kolei z poczuciem bezpieczeństwa, akceptacji oraz docenienia. Tutaj ogromną rolę pełni osoba pracodawcy. Finalnie należy wskazać na potrzeby duchowe, które obejmują swoiste poczucie sensu, celu.

Identyfikujemy źródło problemu

Jednym z najważniejszych elementów naszego szkolenia jest identyfikacja źródła problemu. Ważne jest to, aby nasi kursanci uświadomili sobie, które aspekty zaspokajania czterech podstawowych, życiowych potrzeb, nie funkcjonują właściwie. Inaczej mówiąc, co zaburza ich work-life balance. W toku szkolenia „rozkładamy na czynniki pierwsze” wszystkie elementy potrzeb człowieka, aby stworzyć bazę do wypracowania dobrych nawyków. Kurs pozwala pracownikom i ich pracodawcom, stworzyć własny system zarządzania energią.

Wiele korzyści przy zastosowaniu kilku prostych zasad, aby poprawić efektywność pracownika

Katalog korzyści, wynikających z efektywnego zarządzania energią jest nieskończony. Między innymi należałoby wymienić większą satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy, większą świadomość (zarówno pracodawców, jak i pracowników) w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb, poprawę koncentracji, lepszą organizację zadań, poprawę kreatywności, wzrost konkurencyjności pracownika, a także zmniejszenie ryzyka wypalenia zawodowego.

Szkolenia Warto Szkolić

Szkolenia z zakresu zarządzania energią dedykujemy w szczególności pracownikom, a także osobom zarządzającym, kierownikom, managerom projektów. Celem naszych kursów jest zwiększenie efektywności pracowników oraz wzrost ich satysfakcji z pracy, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników?

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników? Niezależnie od branży, w jakiej działa firma, ważne jest, aby osoby w niej zatrudnione były na bieżąco przygotowywane do pełnienia swoich obowiązków. To już standard, że poświęca się sporo czasu na szkolenia wdrożeniowe. Jednak równie ważną kwestią jest późniejszy rozwój kompetencji. Sprawia on, że można łatwiej delegować zadania poszczególnym osobom, a także usprawnia przeprowadzanie rekrutacji wewnętrznych.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać?

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać? Szkolenia dla pracowników restauracji, stanowią klucz do jej sukcesu, dlaczego? Restauracja to miejsce, z którego codziennie korzysta bardzo duża liczba osób. To tutaj ludzie jedzą posiłki, organizują spotkania, imprezy rodzinne, a także relaksują się. Restauracja daje ludziom poczucie pewnego rodzaju luksusu. Dzieje się tak, ponieważ nie trzeba gotować, by zjeść smaczny posiłek. Co więcej,…
dowiedz się więcej