Zarządzanie marką w procesie zmiany

Silna marka to jeden z kluczowych czynników sukcesu firmy na rynku. Właśnie dlatego niezwykle ważnymi umiejętnościami jest odpowiednie kreowanie tej marki oraz produktu, zarządzanie nimi. A także budowanie ich siły, wykorzystywanie brand managementu w tym procesie, a także samokształcenie się. W jaki sposób robić to efektywnie? Z jakich narzędzi warto korzystać? O tym kilka słów w poniższym artykule.

Kreowanie marki firmy

Pierwszy filar zarządzania marką, czyli jej kreowanie, opiera się przede wszystkim na ustaleniu źródeł jej kapitału, czyli tego, co wpływa na wizerunek firmy w danej branży. Na tym etapie opracowuje się misję i wizję firmy, tworzy identyfikację wizualną podmiotu, buduje stopniowo pozytywny wizerunek w mediach i tak dalej. Najważniejsze jest przy tym to, aby całość podjętych działań cechowała autentyczność i spójność – środek do osiągnięcia tak zwanego Reason To Believe.

Strategia marki

Drugim segmentem zarządzania marką jest zbudowanie jej strategii. To złożony, rozbudowany proces, wymagający starannego przemyślenia. W ramach tego określamy bowiem zarówno cele strategiczne, wizerunkowe, jak i marketingowe marki. Najważniejszym i niestety jednocześnie najczęściej lekceważonym elementem tego działania jest tak zwany insight, czyli mechanizm próby zrozumienia ukrytych motywacji i potrzeb konsumenta.

Kształtowanie marki

Kolejnym etapem jest kształtowanie marki. Celem tego procesu jest wyróżnienie firmy na tle innych, działających w tej samej branży, mających podobny profil działalności. Jak stworzyć charakterystyczną markę? Możemy w tym zakresie skorzystać z wielu, różnorodnych narzędzi. Takich jak m.in. nazwy, slogany, hasła, logo, materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne, a także sama kultura organizacji. Najważniejsze jednak, aby podejmowane działania miały spójny i zaplanowany charakter.

Zarządzanie marką

Zarządzanie marką, czyli tak zwany brand management pozwala natomiast na osiągnięcie maksymalnych zysków ze sprzedaży produktów i usług, sygnowanych logo danej firmy. W dużej mierze te działania opierają się na efektywnym doborze kanałów komunikacji marki. Są to przede wszystkim strona internetowa, blog, newsletter, pozycjonowanie, Google AdWords, reklama displayowa i tak dalej.

Monitoring marki

Finalnie pozostaje jeszcze przeprowadzenie monitoringu marki. To działanie z kolei bazuje na kontrolowaniu kwestii obecności firmy w różnego rodzaju mediach oraz świadomości klientów. Chodzi o poznanie i zrozumienien opinii internautów. W tym zakresie firmy, oferujące usługi z zakresu szeroko rozumianego marketingu sięgają często po gotowe narzędzia. Na przykład aplikacje tj. Brand24, SentiOne i tak dalej.

Szkolenia naszych specjalistów

W swojej ofercie posiadamy rozbudowane szkolenia na temat zarządzania marką w procesie zmiany. Prowadzą je osoby z wieloletnim doświadczeniem trenerskim, specjaliści w dziedzinie komunikacji marki, public relations oraz socjologii. Kurs adresowany jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie marką – przedsiębiorców oraz ich pracowników. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Jak kobiety mogą rozwijać i promować swoją osobistą markę?

Budowanie marki osobistej przedsiębiorcy i eksperta

EKOMARKA – budowanie i komunikacja wizerunku produktu, przedsiębiorstwa zorientowanego ekologicznie

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.