Zarządzanie projektem zakupowym, kolejny temat z cyklu szkoleń zakupowych

Każdy, kto chce usprawnić i dobrze zorganizować dział zakupowy w swoim przedsiębiorstwie powinien wiedzieć, że zarządzanie projektem zakupowym to jeden z kluczowych elementów całego procesu zakupów. Jeżeli projekt jest prowadzony wg należytej metodologii, a osoba za niego odpowiedzialna posiada odpowiednie umiejętności, można mieć pewność, że dział zakupów w przedsiębiorstwie będzie funkcjonował co najmniej poprawnie. Jednakże, aby mogło się tak stać, cała strategia zakupowa powinna być realizowana  konsekwentnie i efektywnie – to oczywiście wymaga konkretnych umiejętności. Umiejętności, które możecie nabyć podczas naszego szkolenia dotyczącego właśnie zarządzania projektem zakupowym. Dodamy, że oczywiście sformułowanie „co najmniej  poprawnie” w żadnym stopniu nas nie satysfakcjonuje. Po naszych szkoleniach Wasz dział zakupów będzie funkcjonował na piątkę z plusem.

Dział zakupów w strukturze firmy a umiejętności pracowników

Celem tego szkolenia nie jest wyłącznie wyłożenie Wam wiedzy i prelekcja wykładów, a doskonalenie umiejętności, które są niezbędne w koordynacji i finalizacji projektów zakupowych. Stawiamy na kompleksowe omówienie tematu. Poczynając od poznania kluczowych zagadnień z obszaru zarządzania projektami, poprzez doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeszkodami w realizacji projektów zakupowych, rozwinięcie umiejętności wykorzystania narzędzi wspierających zarządzanie projektem zakupowym. Aż po zwiększenie umiejętności wyboru narzędzi adekwatnych do realizowanych projektów zakupowych.

Od czego zaczynamy organizację działu zakupów w kontekście zarządzania projektami?

Na naszym szkoleniu zaczynamy od poznania definicji i cech całego projektu zakupowego. Ale nie zamierzamy Wam czytać definicji słownikowych, przejdziemy również przez wszystkie rodzaje oraz specyfikę projektów zakupowych w danych organizacjach. Tu powiemy Wam nie tylko jak to powinno wyglądać, ale również uzasadnimy dlaczego cały proces powinien być postrzegany jako projekt. Dowiecie się jaki jest cykl życia projektu, jak nim zarządzać, oraz co najważniejsze – jaki jest jego cel i koncepcja. Pozwoli Wam to spojrzeć holistycznie na proces zakupowy jako jedną całość, składającą się z wielu elementów.

Idealny dział zakupów powinien oczywiście wiedzieć na czym polegają i jakie są kluczowe role poszczególnych osób w projekcie. Jakie są ich obowiązki czy zakres działań. Ciekawi jesteście za co dokładnie odpowiada w projekcie sponsor, za co lider oraz jak odpowiednio zbudować i zarządzać zespołem? To szkolenie jest dla Was. Dowiecie się także na czym polega różnica pomiędzy klientem wewnętrznym a interesariuszami projektu oraz jak oddziaływają oni na cały projekt zakupowy. Uważamy, że każdy dział zakupów powinien takową wiedzę posiadać, a co ważniejsze, umieć aktywnie ją wykorzystać w praktyce.

Komunikacja w zespole działu zakupowego

Jak pisaliśmy tu relacyjność i komunikacja jest podstawą. Na tym szkoleniu będziemy także rozmawiać z Wami o odpowiedniej wymianie informacji w zespole projektowym, która jest kluczowa dla efektywnej realizacji celów i założeń projektu zakupowego. Przedstawimy Wam skuteczne narzędzia wspierające komunikację w projekcie, przedstawimy definicję sieci komunikacyjnych oraz nauczymy Was poprawnego zarządzania relacjami oraz komunikacją w projekcie zakupowym.

Jak zorganizować dział zakupów, aby odpowiednio zaplanować projekt?

Nasi trenerzy o planowaniu projektów wiedzą wszystko. Co ważniejsze, chętnie się tą wiedzą z Wami podzielą. Nauczymy Was jak odpowiednio rozplanować i przypisać do poszczególnych osób zadania projektowe, jak zarządzać czasem, budżetem oraz zasobami w danym projekcie. Pokażemy Wam także skuteczne narzędzia wspierające realizację projektów zakupowych.

Jak radzić sobie z ryzykiem?

W każdym projekcie jest ryzyko, którego kierownik projektu powinien być w pełni świadomy. Mało tego, tym ryzykiem można odpowiednio zarządzać, dążąc do jego minimalizacji. Na szkoleniu powiemy Wam wszystko, co powinniście wiedzieć o ryzyku projektowym. Poczynając od definicji różnych rodzajów ryzyka, nauki o tym jak identyfikować ryzyko projektowe aż po sposoby jego minimalizacji. Przedstawimy nie tylko suchą wiedzę – będziemy się opierać na konkretnych case studiem, aby jak najlepiej pokazać Wam wszelkie strategie zarządzania ryzykiem oraz ich możliwe konsekwencje. Praca na realnych przykładach zawsze jest bardziej owocna.

Wdrożenie projektu – czyli finalizacja

W ostatnim etapie szkolenia omówimy sobie kwestię wdrożenia projektu, jego cele i zasady a także monitorowanie przebiegu czy ewaluację realizacji. Wszak na podstawie każdego zrealizowanego projektu w Waszej firmie, a konkretnie dzięki takowej analizie projektowej, dowiecie się jeszcze więcej dzięki czemu każdy kolejny projekt będzie przebiegał coraz sprawniej.

Zakończenie szkolenia dla działu zakupów w przedsiębiorstwie

W tym szkoleniu zakończenie jest bardzo nietypowe, mówiąc mniej ogólnikowo – przećwiczymy zarządzanie projektem w warunkach kontrolowanych, prowadząc symulację/grę biznesową. Będziecie więc mieć okazję wypróbować swoje świeżo nabyte umiejętności. Mamy nadzieję, że dzięki temu jeszcze więcej elementów szkolenia trwale zapadnie Wam w pamięć.

Warto skorzystać z tego konkretnego oraz z całego cyklu naszych szkoleń zakupowych. Zwłaszcza zważywszy na to, że prowadzący je trenerzy są wysoko wykwalifikowanymi specjalistami w swoich dziedzinach. Na koniec przypominamy – jeżeli macie jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu. Chętnie pomożemy też sprecyzować potrzeby Waszej firmy, abyście dzięki szkoleniom mogli jeszcze lepiej zorganizować swój dział zakupów.

 

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.